مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 12
چکیده
یکی از چالش های مهم حوزه بازاریابی صنعتی مبادله هدایا و سایر مزایا بین طرفین معامله است. مقاله حاضر بر
مشکلات مشترک هر دو گروه تامین کنندگان و خریداران در این زمینه تمرکز دارد. هر چند ادعا می شود مرز قابل
قبول و شفافی بین شیوه های عمل در این حوزه وجود ندارد، با این حال وقتی هدف طرفین ایجاد یک رابطه سودمند
متقابل و بلند مدت باشد، می توان روشهای ساده و روشنی برای به کار گیری در این زمینه توسعه داد. مبنای اصلی
بحث ما تئوری تضاد منافع است، همچنین بدیهی است همه سازمانها انگیزه کافی برای رسیدگی به موضوع هدایا و
مزایای جانبی و آثار آنها بر روابط بازاریابی خواهند داشت.
کلید واژه ها : بازاریابی کسب و کار، تضاد منافع، اخلاق کسب و کار، هدیه دادن، بازاریابی روابط
رابطه ارزشهای اخلاقی و مبادله هدایا در بازاریابی صنعتی