•استفاده از ملاکها و اصولی که خصوصیات کیفی را در قالب کمیت بیان کرده و آنها را قابل بررسی و ارزشیابی می کند، شاخــــص نام می گیرد.
• شاخصها معمولاً از نظریه ها، نگرشها و یا موقعیتها سرچشمه می گیرند و مانند علائمی که مسیر را مشخص می کند، می توانند مورد استفاده قرار گیرند. معمولاً برای اطمینان از نتیجه گیریها و نشان دادن شرایط و اوضاع بیش از یک شاخص را مورد استفاده قرار می دهند تا احتمال بروز خطاها را به حداقل برسانند.
•شاخص های بیمارستانی مهم ترین عامل نشاندهنده عملکرد بیمارستان می باشد که باید به طور منظم و در دوره زمانی مشخص مورد بررسی قرار گیرد. بررسی شاخص های بیمارستانی یکی از مهم ترین وظایف مدیران بخش ها و واحدهای بیمارستان است.
شاخص های اندازه گیری عملکرد
شاخص های مربوط به عملکرد پرستاری
شاخص های مربوط به عملکرد پرستاری
شاخص های مربوط به آموزش کارکنان
شاخص های مربوط به عملکرد خدمات پشتیبانی
شاخص های مربوط به امور مالی
شاخص های مربوط به مدارک پزشکی
شاخص های مربوط به کنترل عفونت
شاخص های مربوط به بهداشت محیط
شاخص های مربوط به نگهداشت تجهیزات پزشکی
شاخص های مربوط به رضایت بیمار و برنامه های ارتقای کیفیت
شاخص های مربوط به رضایت بیماران از خدمات بخش
شاخص های مربوط به برنامه های ارتقای کیفیت
دانلود پاورپوینت شاخص های اندازه گیری عملکرد بخش ها- 21 اسلاید