لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 28
در این مقاله آموزشی اصول اولیه طراحی بدنه خودرو آموزش داده شده است:ابتدا از پرسپکتیو های اولیه شروع میکنیم. ما 3 نوع پرسپکتیو داریم.1- یک نقطه ای 2- دو نقطه ای و 3- سه نقطه ای که فراخور زاویه و نوع دیدمان از از آن موضوع یکی از آنها را انتخاب میکنیم.ابتدا یک نقطه ای: در همه پرسپکتیو ها ما یک خط افقی داریم که به نام خط افق محسوب می شود و تمام خطوط منشعبه از آن و از دو نقطه مشخص انشعاب میگیرندبه این نقاط نقطه گریز میگوییم.اگر یک نقطه را 1 بنامیم و دیگری را 2 تداخل خطوط منشعبه از آنها که می توانند زاویه های مختلفی هم داشته باشند، گوشه های کار ما را تشکیل می دهند. این خطوط را محور های اصلی می نامیم Minor Axis و ما محورهای دیگری هم داریم که آنها را Major Axis یا محورهای غیر اصلی می نامیم که مثلآ در این تصویر می تواند محور منصف بیضی چرخهای ما باشد و گاهآ تابعی از محورهای اصلی کار ما نیست. کارمان را ابتدا در یک مکعب محاطی یا بعبارتی Bending box ترسیم میکنیم. این مکعب کمک بسیار شایانی در رسم صحیح کار به ما میکند.اما در پرسپکتیو یک نقطه ای ما یک نقطه گریز داریم که تمام خطوط متشکله ما از این نقطه خارج میشوند.
گاهآ ما هرچه به سمت بالا برویم وجه روبرویی ماهم به خودی خود وارد یک پرسپکتیو دیگر خواهد شد و شکل ما به پرسپکتیو دو نقطه ای و گاهآ سه نقطه ای نزدیک می شود مانند تصویر زیرین عکس بالا.به همان صورت که گفته شد ابتدا ما مکعب مناسبمان را ترسیم می کنیم و بعد شروع به ترسیم خودروی مورد نظرمان در این مکعب می کنیم ، به این صورت که در تصور خودمان ما شروع میکنیم به برش زدن از نواحی مختلف مکعب. البته نقطه یابی بصورت اصولی کمک بسیار زیادی به ما می کند که به آن هم در آینده پرداخته خواهد شد. به تصویر زیر دقت کنید و شما هم برای خودتان با ترسیم مکعب مناسب اقدام به ترسیم خودرو در آن مکعب بکنید. ابتدا برای مبتدایان بد نیست که با خودروهای گوشه تیز Hard Edge شروع کنند. با ترسیم درست و استفاده از قواعد پرسپکتیو ما میتوانیم تصاویر دقیقتر و معقول تری را از سوژه مورد نظر در ذهنمان داشته باشیم . مثال زیر نمونه ای از طراحی
دانلود تحقیق کامل درباره اصول اولیه طراحی بدنه خودرو 28 ص