مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf صفحات 21
چکیده:
تعامل انسان با محیط زیست از ابتدای آفرینش به سهگونه بوده است. تسلط محیط زیست بر انسان که هیچ دستی در محیط نبرده. با
کشف سلاحها وارد دوره جدیدی شده و انسانها به محیط مسلط میشوند که در محیط دست برده و محیط زیست رو به نابودی می-
رود. دورهی سوم سازگاری انسان با محیط بوده که در جهت استفاده بهینه از محیط زیست و کمک به بقای آن تلاش شده است. با
توجه به دوره فعلی و وجود محیط زیست متنوع در ایران بر آن شدیم تا فضایی فرهنگی آموزشی مقداری از کمتوجهی به این مقوله –
را جبران نماید و بدلیل نابودی هرچه بیشتر محیط زیست در آیندهای نه چندان دور فضا به سنین 6 تا 56 ساله اختصاصا داده زیرا
همزمان با افزایش سن کودک، فرآیندهای تفکر به تدریج سازمان یافتهتر میشود در واقع کودک به سن مدرسه میرسد، انگیزش و
ادراک او متوجه چیزهایی است که کمتر جنبه علمی دارد. در مجموعه، کودکان با سرگرمی و بازیهای متنوع مشغول خواهند شد و
در عین حال آموزشهایی در حین بازی خواهند داشت.
واژگان کلیدی: محیط زیست، آموزش، اکولوژیک، معماری پایدار، نمونه موردی، نتیجهگیری.
کاربرد رویکرد معماری پایدار در طراحی مرکز آموزش اکولوژیک