مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf صفحات 20
چکیده
سازمان، از معماری سازمانی ) EA ( به منظور کاهش پیچیدگی سازمانی، بهبود ارتباطات، انطباق کسب و کار و فن آوری
اطلاعات،و حرکت به سمت تغییرات سازمانی استفاده می کند . شرکت های مدرن از کسب و کار پیچیده فرآیندها و سیستم
ها تشکیل شده اند. معماری سازمانی سرویس گرا سبک مهمی است که یکسری اصول را برای مقابله با پیچیدگی طراحی و
اجرای سیستم های کسب و کار بیان می کند .
این مقاله به سبک های معماری سازمانی سرویس گرا در شش طبقه وبیان فازهای پیشنهادی برای سبک های معماری
سازمانی سرویس گرا می پردازد. این مدل متشکل از هفت مجموعه: خدمات، مصرف کنندگان خدمات، خدمات داده ها،
زیرساخت ها، فرآیندها، مدیریت و ویژگی های کیفیت می باشد.
این مقاله به طور رسمی هر مجموعه و روابط آنها را با سبک مدل معماری سازمانی سرویس گرا بیان می کند، و در مورد
نقش های هر مجموعه توضیح می دهد و در انتها به مقایسه مدل های موجود با مدل های مرتبط با معماری سازمانی
سرویس گرا می پردازد.
کلمات کلیدی: معماری سازمانی ،مدیریت استراتژیک ،سبک های معماری سازمانی ، معماری سیستم های اطلاعاتی
تشریح و مقایسه ی سبک های معماری سازمانی سرویس گرا در جهت بهبود مدیریت استراتژیک سازمانی