فرمت :WORD تعداد صفحه :120
فصل اول : تجارت الکترونیک چیست وچه مزایایی دارد.
فهرست عناوین:
مقدمه تاریخچه
مقدمه
مبادله الکترونیکی داده ها
فوائد مبادله داده ها
اجرای مبادله داده ها
انجام تدارکات از طریق اینترنت
مزایای تجارت الکترونیک از دیدگاه دولت
مزایای تجارت الکترونیک از دیدگاه فروشندگان
مد فرایند تجارت الکترونیک
گردش کار در تجارت
تاثیر تجارت الکترونیک بر فرایند تولید ومدیریت تولید
دیدگاه دانشمندان از تجارت
چهارچوب های تجارت
فصل دوم: امنیت وپرداخت
کارت اعتباری
امنیت شبکه
خرید زیرکانه با کارت اعتباری
روشهای دیگر پرداخت
معاملات امن اینترنتی
خواص معاملات امن اینترنتی
گامهای اصلی برای تبدیل به فروشنده اینترنتی
چالشهای پول نقد الکترونیکی
نتیجه گیری
فصل سوم:قانونی بودن
قانونی بودن تجارت الکترونیک
توافقات تجارت الکترونیک
حقوق بین المللی در تجارت الکترونیک
قرارداد
سندها در تجارت الکترونیک
6-قوانین در تجارت الکترونیک
نتیجه گیری
فصل چهارم :اینترنت وتجارت الکترونیک
تاریخچه تجارت الکترونیک واینترنت
سطوح تماس با اینترنت
دلایل بهره برداری از اینترنت در تجارت الکترونیک
طراحی پادگاه تجاری
ده فرمان برای طراحی سایتی که مشتری را فراری می دهد
بازاریابی
انواع تکنولوژی تجارت الکترونیک
چرخه ژنریک تجارت
نتیجه گیری
با تشکر از زحمات بی دریغ استاد راهنما جناب آقای کاظمی
امیدوارم که در طول دوران تدریس و در تمامی مراحل زندگی خود همواره موفق وموید باشند.
علی اکبر جعفر بگلو
با تقدیم و تشکر از زحمات پدر ومادر عزیزم که همواره و در هر زمانی مشوق ویاریگر من در عرصه زندگی بوده اند.
و با توجه به زحمات بی دریغشان این پایان نامه را تقدیم به آن بزرگواران می نمایم.
علی اکبر جعفر بگلو
نموده هزینه ها منابع و بهترین روشهای بکارگیری تکنولوژی اطلاعات را به منظور تسهیل تجارت آزمایش می کند.
اکنون توضیحاتی در مورد تجارت الکترونیک پرداخته، که یکی ویژگیهای مهم تجارت الکترونیک روان ساختن روشهای فعالیت و کاهش هزینه عملیات بازرگانی است. در تجارت بین المللی و الکترونیک دسترس آسان ومطمئن به اطلاعات وبرقراری ارتباط سریع با بازارها اهمیت و حساسیت خاصی دارد. با بهره برداری از تجارت الکترونیکی اطلاعات، هزینه تهیه اطلاعات و پردازش و کاربرد اطلاعات کاهش می یابد فاصله جغرافیایی و زمانی بازارها از میان می رود. امروزه با توسعه فزاینده فن آوری اطلاعات تجارت الکترونیکی به صورت یکی ازارهای محوری فعالیتهای بازرگانی در آمده است.
در طی 5 سال گذشته استفاده از تجارت الکترونیکی سالانه 35% درصد رشد داشته است و در چنین فضایی کشورهای در حال توسعه ناگزیرند از روشهای سنتی کناره گیری کرده و به روشهای جدیدمبادله روی آورند.
تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک عبارت است از مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده ازکاغذ است که در آن نوآوریها مانند مبادله الکترونیکی داده ها- پست الکترونیک وسایر فن آوریهای مبتنی بر شبکه به کاربرده می شود. تجارت الکترونیکنه تنها عملیاتی را که در انجام معاملات به طور دستی و با استفاده از کاغذ صورت میگیرد به حالت خود کار در می آورد. بلکه سازمان ها را یاری می کند که به یک محیط کاملا الکترونیک قدم بردارند و شیوه های کار خود را تغییر دهند.
در ظرف چند سال اخیر سازمانهای استفاده از تجارت الکترونیک را از اینترنت شروع کرده اند. اینترنت از لحاظ دیگری موجب پیشرفت تجارت الکترونیک شده است. استانداردهای تجارت الکترونیک هم اکنون در حال توسعه است.
مبادله الکترونیکی داده ها
از مبادله الکترونیکی داده ها می توان برای مخابره الکترونیکی واسناد مانند سفارشات خرید- فاکتور- اعلامیه حمل تایید وصول کالا و سایر مکاتبات استاندارد بازرگانی بین طرفین تجاری استفاده نمود.
مبادله الکترونیکی داده ها شیوه ای است که معاملات وپیامهای کاغذی می نماید اما این امر به مراتب یک جایگزین ساده است.
مبادله الکترونیکی ابزاری است که روش انجام کارها را تازه به فرایندهای درون سازمانی راامکان پذیر می سازد به نحوی که این فرایندها و فعالیتها مورد بررسی –بازنگری و طراحی مجدد قرار گیرد و درچارچوب روشهایی که تحت عنوان بازسازی شیوه های کاری، شناخته شده اند.بازسازی و نوآفرینی شوند هنگامیکه که داده ها وارد سیستم رایانه ای خریدار شده و به صورت الکترونیکی ارسال می شود عین همان داده ها بدون نیاز به کلید زدن یا ورودمجدد، وارد رایانه فروشنده نیز می گردد. این فرایند را معمولا مبادله الکترونیکی داده ها به صورت کاربرد به کاربرد می نامند.
مبادله الکترونیکی داده ها را میتوان با برنامه های کاربردی کاملا تلفیق نمود این فرایند جریان سیستم داده ها بین طرفهای بازرگانی و همچنین کاربرد داده ها جهت مقاصد درون سازمانی در هر یک از طرفهای تجاری را میسر می کند در ارتباطات تجاری سنتی که بر پایه کاغذ قرار داد.
وارد نمودن مکرر یک رشته اطلاعات یکسان و واحد موجب بروز مشکلاتی می گردد ولی با استفاده از مبادله الکترونیکی این مشکلات به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. مشکلات بر پایه کاغذ عبارتند از:
1-صرف زمان بیشتر
2-دقت کمتر
3-هزینه بالای نیروی انسانی
4-افزایش ضریب اطمینان
در تجارت الکترونیک برای اسناد تجاری مانند استعلام قیمت، سفارش خرید، اصلاحیه سفارش خرید ،بارنامه ، فاکتور ومدارک نظیر آنها قالبهای پیام الکترونیکی تهیه شده است. این مجموعه های الکترونیکی رایانه واقع در یک سازمان، سازمان را تا در می سازد که بدون تهیه و اسناد مدارک کاغذی با رایانه واقع در یک سازمان دیگر ارتباط برقرار نماید. بنابراین تلاشهای که به وسیله انسان برای خواندن طبقه بندی وحمل فیزیکی اینگونه اسناد صرف می گردد حذف شود.
مقاله کارشناسی مدیریت صنعتی (تجارت الکترونیک)