سیستم های اطلاعات بازاریابی
21اسلاید
MKISویژگی های مهم
vآنها تعاریف سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر را محدود نمی کنند.
vتعریف آنها مستلزم جریان های منظم و سازمان دهی شده اطلاعات است .
vاطلاعات باید مربوط به تصمیم گیری ها باشد.
vمدیران بازاریابی از سیستم ، انتظار انجام تحلیل های بیشتری را دارند
انفجار اطلاعات بازاریابی
üمنابع پژوهش بازار
ü مقدار داده ها
سیستم های اطلاعات بازاریابی (MKIS) چیست ؟
طراحی یک سیستم رسمی به منظور ایجاد یک جریان منظم وساماندهی اطلاعات مفید به منظور استفاده و تحلیل تصمیم گیران بازاریابی (لاموت و مارشال(1992))
iبر سه جزء کلیدی تاکید می کند:
1- انعطاف پذیر باشد .
2- به روز نگهداری شوند
3- دسته بندی اطلاعات
üسوابق داخلی
•ارقام جاری و تاریخی فروش ها
•فهرست های قیمت
•سطوح فهرست موجودی
•قابلیت پرداخت و دریافت از طریق سیستم های محاسبه داخلی
•شکایات مشتری
پاورپوینت تحقیق درباره سیستم های اطلاعات بازاریابی