فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه کنترل دما با استفاده از منطق فازی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پروژه کنترل دما با استفاده از منطق فازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه کنترل دما با استفاده از منطق فازی


دانلود پروژه کنترل دما با استفاده از منطق فازی

دانلود پروژه کنترل دما با استفاده از منطق فازی در 34 اسلاید

 

 

 

 

 

 

موضوعاتی که مورد بررسی قرار می گیرد:

آشنایی با سیستم های کنترل
معرفی منطق فازی

1 تاریخچه منطق فازی

2 مفاهیم اولیه

3 نمونه ای از کار برد های منطق فازی

طراحی کنترل کننده های فازی

1ساختار کنترل کننده های فازی

شبیه سازی کنترل کننده دما به کمک نرم افزار متلب

 

پیشگفتار:

با وجوداین که اجرای سیستم مدیریت ساختمان سبب افزایش هزینه های ساخت ساختمان می گردد،میزان صرفه جویی در هزینه های جاری ساختمان ناشی از اجرای این سیستم، می تواند در مدت کوتاهی هزینه های اولیه راجبران نماید و بعلاوه سطح بالاتری از آسایش را برای ساکنان به همراه داشته باشد.  سیستم های کنترل هوشمند دارای سطح انعطاف پذیری بالایی هستند که می توان براحتی آنها را با نیازهای مختلف منطبق نمود .همچنین درهنگام بهره برداری براحتی می توان عملیات تغییر وبهینه سازی برای راهبری بهتر و کاهش هزینه های انرژی وکاهش هزینه های تعمیراتی را انجام داد.

کاهش مصرف کاهش هزینه :

مدت زمان طولانی از هشدار به اتلاف انرژی و لزوم پیشگیری از هدر رفتن آن نمی گذرد. اهمیت انرژی در پیشرفت روزافزون صنایع و اقتصاد کشورها به اندازه ای مورد توجه است که نیاز به صرفه جویی آن در تمامی کشورهای دنیا بخصوص کشورهای روبه رشد جهان به گونه ای خاص، احساس شده است. اتلاف انرژی که در کشورهای روبه رشد بیش از سایر کشورها به چشم می خورد، بر لزوم جلوگیری از هدر رفتن آن می افزاید.

با نگاهی به آمار اتلاف انرژی در ایران به وضوح درمی یابیم، مصرف بی رویه انرژی در بخش ساختمان و تجاری بیش از سایر بخش هاست. این میزان حدود 2/37 درصد از سهم کل انرژی کشور را به خود اختصاص داده است که بیش تراز سایر بخش هاست. قطعا ارزش ریالی آن، رقم قابل توجهی خواهد بود.مطابق با آخرین برآوردهای آماری، ارزش سوخت مصرفی در فاصله سالهای 1381تا 1390 ، بدون بهینه سازی آن 8/60  میلیارد دلاراست که با صرفه جویی و کنترل مصرف انرژی، این رقم به2/53 میلیارد دلار می رسد که 6/7 میلیارد دلار صرفه جویی به همراه خواهد داشت۰]*[

کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه های پرداخت شده توسط مردم برای سوخت مصرفی، ایجاد شرایط مطلوب دمای ساختمان به دلیل بالا رفتن کیفیت ساخت بناها و کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از مصرف سوخت های فسیلی از جمله اهداف اقدامات انجام شده در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان هاست.یکی از فاکتورهایی که پس از بیان طرح صرفه جویی مصرف انرژی به آن بها داده می شود استفاده از تجهیزات  و لوازم هوشمند  در ساختمان است که کمترین میزان پرت انرژی را به همراه داشته باشد. این در حالی است که نحوه کنترل این تجهیزات و امکاناتی که بیشترین بازدهی انرژی در ساختمان را به همراه دارند فاکتوری مهم تر از فاکتورهای فوق است که تجهیز آن به این زیرسیستم های کنترلی علاوه بر کاهش مصرف انرژی موجبات هدفمند نمودن آن رابه همراه خواهد داشت. نصب چنین سیستم کنترلی و دقیقی در هر ساختمان آن را یک گام به هوشمندشدن در جهت مصرف بهینه انرژی وزندگی راحت تر نزدیک خواهد کرد. این در حالی است که تنها تفاوت این ساختمان با دیگر ساختمان ها، رعایت فاکتور هوشمندی در آن است که همین فاکتور اساسی، ساختمان فوق را نسبت به دیگر ساختمان های معمولی تا حدی متمایز می سازد که توجه به رقم صرفه جویی مصرف انرژی در آن تصدیق کننده این ادعا خواهد بود. هوشمند ساختن ساختمان ها، طرح و ایده ای است که در صورت ملی شدن آن قطعاً گام های مؤثری در جهت صرفه جویی و کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی برداشته خواهد شد.

که هدف ما در این پژوهش پیشنهاد یک روش کنترلی مناسب (از نوع فازی) به منظور صر فه جویی و کاهش هزینه های ناشی از کنترل نا مناسب دماست.

 

چکیده:

 این مقاله به بررسی سیستم های کنترل دما با استفاده از منطق فازی می پردازد.  تکنیک های هوشمند به طوروسیعی جهت بهبود یا جایگزینی روش های کنترل سنتی استفاده می شود. در سیستم هایی که به روش سنتی کنترل می شوند . تنها در دو حالت روشن و خاموش کار می کنند بدین صورت که که دستگاه های تهویه مطبوع وقتی هوای اتاق بسیار گرم است روشن و هنگامی که بسیار سرد است خاموش می شود در نتیجه کنترل دما به خوبی صورت نمی گیرد.                                                                            

اما تهویه مطبوع فازی با سرد شدن تدریجی هوا ی اتاق، تدریجا کند تر و با گرم شدن تدریجی آن به تدریج تند تر کار می کند . این روش باعث بهبود کارایی سیستم  وهمچنین باعث کاهش تلفات انرژی و هزینه ها ی اضافی می شود . دراین مقاله یک دستگاه تهویه مطبوع بر پایه منطق فازی طراحی و به گو نه ای تنظیم می شود که کنترل کننده رفتار مناسبی در برابر تغیرا ت داشته و دمای اتاق را تا حد امکان در حالت پایدار نگه دارد.

دانلود پروژه کنترل دما با استفاده از منطق فازی ,  پروژه کنترل دما با استفاده از منطق فازی , کنترل دما با استفاده از منطق فازی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه کنترل دما با استفاده از منطق فازی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد