لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:10
مقدمه
دنیای امروز دنیای ارتباطات و رسانه هاست بشر از دیدگاه قدرت تبادل پیامها و اندیشه ها ، قله های بلندی را فتح کرده و ایستگاههای مخابراتی ، رادیویی و تلویزیونی خود را بر سقف بلند آسمان آویخته و به حرکت درآورده است . بشر امروز از دیدگاه سلطه بر ابزار و تولید آن مساله چندانی ندارد . مشکل اصلی انسان در روزگار ما فقدان محتوا ، هدف ، ایمان و محرومیت از نظان عقیدتی ، اخلاقی متکی بر عقل و وحی و فطرت است ، مساله تبلیغ و تبلیغات با اهداف و انگیزه های تجاری ، سیاسی و به معنای تبلیغ برای رونق بازار سیاست و اقتصاد و فریب و جذب و فروش کالا ، آنچنان رشد دم افزون و حیرت انگیزی دارد طرح و بررسی و شناخت بشر هرگز به گرد راه نمی رسد . و در امثال اینگونه آثار کند و کاو آن مورد توجه نیست تبلیغ و تبلیغات با اهداف انبیاء و راه و رسم پیامبران خدا به معنای معرفی و گسترش معروف و مبارزه با منکر و گریز از آن چیزی است که هم اکنون سخت بدان محتاجیم ، تلاش در جهت برنامه ریزی و تربیت نیروی مومن به آرمان انبیاء و استفاده از علوم و فنون و تجارب بشری برای گسترش مبانی فکری رسولان خدا و مبلغان وحی از ضروری ترین نیازهای عصر ماست . پژوهشهای بنیادی و کاربردی در رابطه با تبلیغات اسلامی و تربیت نیروی متعهد و متخصص در مسائل تبلیغ وظیفه همه دلسوزان نظام اسلامی و به طور مستقیم وظیفه نهادهای فرهنگی و مسئولان تبلیغات اسلامی است .
مقاله شناختن ابزار و عناصر اصلی تبلیغ و اهمیت و ضرورت آن در زندگی و میزان اثر گذاری آن