مقالات علمی پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمت Pdf صفحات 16
چکیده
اینترنت جدیدترین رسانه جهت تبادل اطلاعات و مبادلات الکترونیکی میباشد که شمار کاربران آن امروزه افزایش چشم گیری داشته است. با
توجه به اهمیت روزافزون خریدهای اینترنتی و فراگیر شدن آن مطالعه پژوهش حاضر در سال 95 با هدف بررسی تاثیر ارزش خریدهای اینترنتی
بر رضایتمندی مشتریان انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل 200 نفر از مشتریان شرکت درخت طلایی سودای شرق بوده و نمونه
آماری نیز با استفاده از روش تصادفی و جدول مورگان شامل 127 نفر است. نتایج پژوهش نشان میدهد که ارزشهای خرید سودمندگرایانه لذت-
گرایانه در خرید اینترنتی بر رضایتمندی مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج حاصله در برآورد رگرسیونی نیز تایید شد.
واژههای کلیدی: خرید اینترنتی، ارزش خرید سودمندگرایانه، ارزش خرید لذتگرایانه، رضایتمندی مشتریان.
تحلیل اثر ارزشهای خرید بر رضایتمندی مشتریان در خریدهای اینترنتی مورد مطالعه: شرکت درخت طلایی سودای شرق