لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 2
مزایا و معایب نظام هماهنگ پرداخت حقوق :
عدالت در پرداخت از اساسیترین نکاتی است که میبایست در طراحی و تدوین نظام پرداخت مورد توجه قرار گیرد.بهمین دلیل سیستم حقوق و مزایا بایستی بگونهای طراحی شود تا تطبیق افراد بر اساس مشاغل مورد تصدی آنان و همچنین ارتقاء هر فرد را با پیشرفت او در شغلش تطبیق داد.برای رسیدن به این هدف میبایستی مشاغل مورد شناسائی قرار گیرند و سپس بر اساس مشابهت وظائف و مسئولیتها و ارتباط کاری بین آنها تجزیه و تحلیل (کارشکافی) شوند.بدین ترتیب برای هریک از مشاغل متناسب با شرح وظائف و مسئولیتها از طریق انجام ارزشیابی شغل و سنجش عوامل تشکیلدهنده آن به یکی از روشها یا طرق معمول ارزش نسبی هریک از مشاغل با سایر مشاغل مشخص نمود.لذا باید سعی شود که معیار و ضوابط دقیقی ملاک قرار گیرد تا بتوان بر اساس شرح مشخصات شغل حداقل شرائط و خصوصیات فردی که باید عهدهدار شغل گردد، بیان کرد.لذا برای مشاغل موجود در شرکتهای دولتی که در دو دسته کلی قابل تفکیک میباشند، بایستی عوامل مشترک و مؤثر در شغل شناسائی شوند.در این رابطه دو گروه یا دسته شغلی تعیین گردید، گروهی از این مشغال از نظر پارامترهای مهم و مؤثر در شغل عوامل سرپرستی، تصمیمگیری، سیاستگذاری، برنامهریزی و... میباشد.گروه دیگر این مشاغل، مشاغلی هستند که شرایط انجام کار نامطلوب است یا نوع کار برای شاغل ایجاد صدمات ، خطرات یا بیماریهای حرفهای برای شاغل در بر دارد و بعد سرپرستی، تصمیمگیری، سیاستگذاری، باندازه مشاغل گروه قبل مؤثر نمیباشد.روشی که براساس آن در جهت ارزشیابی و سنجش عوامل مؤثر در شغل اقدام بعمل آمد با توجه به معایب و محاسن هریک از روشهای معمول، محدودیتهای اجرا و مشکلات انطباق با قوانین و مقررات حاکم و لازمالاجرا، روش امتیازی انتخاب گردید.آئیننامه امتیازات تدوین و متناسب با هریک از دو دسته مشاغل درجات آنها تعریف شدند.هر دو دسته مشاغل از لحاظ عوامل مشترکند ولی از نظر ارزش عوامل با میتوانند از یکدیگر متفاوت باشند.
مزایا و معایب نظام هماهنگ پرداخت حقوق