اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعالیت های تکمیلی به رسم هندسی علاقه مند کنم ؟
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات:42
مقدمه........................................................................................................................ 1
توصیف وضع موجود ................................................................................................ 2
گرداوری اطلاعات (شواهد1)..................................................................................... 4
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها .............................................................................. 9
راه کارهای پیشنهادی ............................................................................................ 11
اجرای راه کارهای سال گذشته و نظارت برآن......................................................... 12
اجرای راه کارهای تکمیلی و جدید سال جاری و نظارت بر آن ................................ 16
نتایج بدست آمده از اجرای راه کارها (شواهد2).................................................... 25
1 ) ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار آن ........................................................... 26
الف)ارزیابی تأثیر طرح برخود ...................................................................... 26
ب)ارزیابی تأثیر طرح بر همکاران ریاضی ...................................................... 27
ج)ارزیابی تأثیر طرح بردانش آموزان............................................................ 28
2 ) اعتبار یابی ....................................................................................................... 29
تجدید نظر و پیشنهادها ........................................................................................ 30
فهرست منابع ........................................................................................................ 31
پیوست ها و ضمائم................................................................................................. 32
مقدمه
چو بنگریم کرات ، سیارات و ستاره ها را برمداری از نظم ریاضی ببینیم که اندک تغییری در این حرکت می توانست نابودی را به ارمغان آورد و چون گوش فرا دهیم هر ترنمی جان مایه ای از راز ریاضی را به جان دارد .
ریاضی علم مناظر و مرایا ، علم مقابله و اعداد و علم فهم و نجات ، گاه نهایت را چنان نزدیک که می توان چشم پوشید و گاه نزدیک را چنان دور که عالمی به یاری خواستن . سایه ذره لطف الهی چون بر دلی افتد مجنون وار شیدای دو چندانش کند تا رخصتی یابد وبا چشمه دل ذره بیند و چون ذره در ذره افتد کمال هنر در هر ذره کاینات بیند و اقرار نماید که اوست اولین معلم ریاضی و اولین معلم هنر . ( مظفر غربی )
در این سیر سایه رضوان بردلم افتاد و درپی فرصتی تا اولین معلم هستی را از خود خشنود گردانم قلم وجان در وادی عشق به مشق واداشتم وبا تلاشی بدون چشم داشت سعی کردم که دانش آموزان و دبیران ریاضی را به رسم هندسی که بخشی از درس ریاضی راهنمایی است علاقه مند کنم .
امید است مثمر ثمر واقع شده و مورد عنایت همکاران و خوانندگان عزیز قرار بگیرد .
اقدام پژوهی در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان به رسم هندسی با فعالیت های تکمیلی.