تجربیات مدون : چگونه می توانم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس علوم و دروس دیگر تشویق کنم؟
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 46
فهرست مطالب
چکیده ................................................................................................................ 1
مقدمه : توصیف وضع موجود ........................................................................... ...3
جمع آوری اطلاعات ( شواهد 1 )................................................................... 5
یافته های علمی ................................................................................................. 9
پیشینه تحقیق ................................................................................................... 26
نتیجه تحقیق..................................................................................................... 27
یافته ها ............................................................................................................. 30
تحلیل و تفسیر داده ها.................................................................................... 32
ارائه راه حل موقتی......................................................................................... 33
اجرای طرح و نظارت بر آن........................................................................... 33
جمع آوری اطلاعات ( شواهد 2 )................................................................ 35
ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار............................................................... 36
راهکار ها و پیشنهادات.................................................................................. 37
منابع................................................................................................................... 41
چکیده
انسان از سرآغاز زندگی ،یعنی از زمانی که چشم به جهان می گشایدبا سؤالات فراو انی رو به رو میشود و تا زمانی که چشم از جهان فرو می بندد ، در جست و جوی یافتن پاسخ آنهاست. پژوهش ،زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است . یکی از زیر بنا ترین فعالیتها در امر پویایی وپیشرفت هرجامعه ،پرداختن به فعالیت های پژوهشی ، به ویژه در مراکز علمی و فرهنگی است ( رشد معلم،آذر 82)در طول تاریخ، انسان همواره کوشیده است تجارب و یافته های خود را به فرزندان و نسل آینده منتقل کند . این نیاز به آموزش و یادگیری ، سبب بقای جوامع بشری شده و بدین سان، فرهنگ سازی وحفظ آن ، جزء لاینفک آرمان های انسانی و شناسنامه انسان گردیده است. در جوامع نخستین ، یاددادن و یاد گرفتن به شیوه ی سنتی و از طریق باز سازی تجارب انجام می شد و به صورت اطلاعات مورد نیاز ، در عرصه ی زندگی حفظ می گردید و گسترش می یافت . در نتیجه، مردم کمتر به فکرتوسعه بودند . در حالی که در دهه های گذشته ، پیشرفت های مهمی صورت گرفته و تقریباً اکثر ابداعات، مربوط به یک صد سال گذشته است. تولید و گسترش سرسام آور اطلاعات ، دانش و کسب مهارت در علوم، وظایف نسل امروز را در مقایسه با نسل گذشته ، افزون تر ساخته است . تجارب بیش از هشتادوشش
فایل تجربیات مدون تشویق دانش آموزان به تحقیق و پژوهش در درس علوم و دروس دیگر..