فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله سیستم های سیالاتی

اختصاصی از فایل هلپ مقاله سیستم های سیالاتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله سیستم های سیالاتی


مقاله سیستم های سیالاتی

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 40 صفحه می باشد.

« سیستم های سیالاتی »

سیستم های سیالاتی وسایلی هستند که نیرو را از مکانی به مکانی دیگر انتقال می دهند  که در این انتقال از یک سیال کمک می گیرند. این سیال می تواند یک مایع باشد

(‌آب یا روغن) و یا می توانید یک گاز ( هوا ) تحت فشار باشد.

بسیاری از این وسایل بر اساس قواعد استاتیک سیالات و سینماتیک سیالات پایه گذاری شده اند. در این بخش ما بر روی پاره ای از این سیستمها بحث می‌نماییم:

1- پرسهای هیدرولیکی The hydraulic press:

  

پرسهای هیدرولیکی وسایلی هستند که برای بالا بردن وزنه های سنگین با استفاده از نیروهای کم به کار می روند. این پرسها بر اساس قانون پاسکال پایه گذاری شده اند که بر اساس این قانون، در سیال ساکن و یا در مواردی که لایه‌های سیال نسبت به لایه‌های مجاور حرکت نکنند، در هر نقطه فشار در تمام جهات یکسان است.

 

 

 

 

 پرس هیدرولیکی متشکل از دو سیلندر با قطرهای متفاوت می باشد. یکی از این سیلندرها دارای قطر بیشتری است و شامل یک چکش می باشد در حالی که سیلندر دومی دارای قطر کمتری است و شامل یک فرورونده است. دو سیلندر توسط یک لوله به هم متصل می شوند. سیلندرها و لوله شامل یک مایع تحت فشار هستند که به عنوان ناقل عمل می نماید.

هنگامی که نیروی کوچک F به فرورونده وارد می شود و آن را به طرف پائین می راند، یک فشاری در مایعی که در معرض فرو رونده قرار دارد به وجود می آید. این فشار به طور مساوی در تمامی جهات انتقال می یابد و باعث می شود که چکش به سمت بالا حرکت نماید.

W= وزن قلعه بلند شونده               

F= نیروی اعمال شده بر فرو رونده            

A= مساحت چکش

a = مساحت فرورونده              

P= شدن فشار تولید شده به وسیلة نیروی F


2- انباره هیدرولیک The hydraulic Accumulator:

  

 انباره های هیدرولیکی وسایلی هستند که برای ذخیره کردن انرژی یک مایع مورد استفاده قرار می گیرند. در مواردی مانند آسانسورها و یا جرثقیل های هیدرولیکی، مقدار انرژی زیادی مورد نیاز است هنگامی که‌ آسانسور یا جرثقیل به سمت بالا حرکت می‌کند. این انرژی توسط انباره هیدرولیکی تهیه می شود. اما زمانی که آسانسور در حال حرکت به سمت پایین است، دیگر به هیچ نیروی زیادی نیازمند نسیت و در این زمان انرژی از پمپها در داخل انباره ها ذخیره می شود.

 

 

 

 

 

 

یک انباره هیدرولیکی شامل یک سیلندر عمودی ثابت است که آن نیز شامل یک چکش لغزنده است. یک وزنه سنگین در مکانی بر روی چکش قرار می گیرد. قسمت ورودی سیلندر به پمپ متصل می شود و در این زمان آب تحت فشار به داخل آن تزریق می‌شود خروجی سیلندر به ماشین مورد نظر متصل می شود. (این ماشین می تواند یک آسانسور و یا یک جرثقیل باشد ).

در ابتدا چکش در پایین ترین مکان خود قرار دارد. پمپ آب تحت فشار را به طور ممتد به داخل سیلندر تزریق می کند، اگر آب تحت فشار مورد نیاز نباشد، در این زمان آن در داخل سیلندر ذخیره می شود. هنگامی که چکش در بالاترین حالت خود قرار می‌گیرد  است. سیلندر از آب پر شده است و انباره بیشترین مقدار انرژی فشاری را در خود ذخیره کرده است. حال هنگامی که ماشینها ( آسانسور یا جرثقیل ) به مقدار زیادی انرژی نیاز داشته باشند. انباره هیدرولیکی این انرژی را تهیه می کند وچکش به سمت پایین حرکت می نماید.

حداکثر مقدار انرژی که انباره هیدرولیکی می تواند در خود ذخیره نماید، برابر است با ظرفیت آن انباره هیدرولیکی .

A= مساحت چکش لغزنده .

L= مقدار بالا رفتن چکش

P = شدت فشار آب تهیه شده به وسیلة پمپ

W= وزنه قرار گرفته بر روی چکش

L×A×P = مقدار کار انجام یافته توسط چکش

مقدار کار انجام یافته توسط چکش

 

 

              
کار انجام یافته در بالا رفتن چکش برابر است با مقدار انرژی ذخیره شده در انباره. و انرژی ذخیره شده برابر است با ظرفیت انباره، در نتیجه داریم:

L×A× P= ظرفیت انباره

حجم انباره ×P = ظرفیت انباره

  3- تقویت کننده هیدرولیکی The hydraulic intensifier :

 این وسیله به منظور افزایش شدت و نیروی فشار آب مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدین معنی که در این وسیله انرژی هیدرولیکی از مقدار زیادی آب که تحت فشار کمی قرار دارد، تهیه می شود.

این وسیله زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که ماشینهای هیدرولیکی مثل پرس هیدرولیکی به مقداری آب که تحت فشار زیادی قرار دارد نیاز دارند و نمی توانند آن را از مسیرهای اصلی تغذیه، تأمین نمایند.

    

 

 

 

 

 

 

 

شکل 3:

یک تقویت کننده هیدرولیکی تشکیل شده است از یک سنبه ثابت که در میان مقداری آب که تحت فشار بالایی قرار دارد و ماشین در حال جریان است، قرار می گیرد. همچنین دارای یک استوانه تو خالی وارونه است که آن استوانه بر روی آن سنبه ثابت قرار می گیرد و حاوی مقداری آب تحت فشار بالاست.

یک مقدار زیادی آب که تحت فشار کمی قرار  دارد از منابع تغذیه، به استوانه ثابت وارورنه، وارد می شود. وزن این مقدار آب، استوانه متحرک را به سمت پایین هل می‌دهد.  آبی که داخل استوانه لغزنده قرار دارد، در اثر پایین آمدن استوانه لغزنده فشرده می‌شود و بدین صورت فشار آن افزایش می یابد. حال این آبی که دارای فشار بالایی است از میان سنبه ثابت می گذرد و به ماشینی که به تقویت کننده ما متصل است می‌رسد.  

P* توان و شدت فشار آبی که در داخل استوانه لغزنده قرار دارد (‌آب با فشار بالا)

‍P توان و شدت فشار آبی که از تغذیه کننده ها وارد استوانه ثابت می شود (‌آب با فشار پایین )

A مساحت استوانه لغزنده           a مساحت قسمت انتهایی سنبه ثابت

4- چکش هیدرولیکی the Hydraulic Ram :

 در واقع چکش هیدرولیکی یک نوع پمپ است که می توان مقداری آب را بدون هیچگونه نیروی اضافی تا یک ارتناعی بالا ببرد. هنگامی که مقدار زیادی آب در یک ارتفاع پایین در دسترس باشد، مقدار کمی از آن آب را می توان به کمک چکش هیدرولیکی تایک ارتفاع زیادی بالا برد.

در شکل زیر اجزای اصلی یک چکش هیدرولیکی نشان داده شده است.

 

 سیستمهای سیالاتی

1- پرس هیدرولیکی........................... 1

 

2- انباره هیدرولیکی........................ 3

 

3- تقویت کننده هیدرولیکی................... 5

 

4- چکش هیدرولیکی........................... 6

 

5- اسانسور هیدرولیکی....................... 8

 

6- جرثقیل هیدرولیکی........................ 10

 

7- اتصالات هیدرولیکی........................ 12

 

8- مبدل گشتاورهیدرولیکی.................... 14

موتورهای هیدرولیکی

A موتورهای سیال یا سیالاتی.................. 16

 

B- انواع سیلندرهای سیالاتی.................. 16

 

          1- دوار.......................... 17  

 

          2- غیر گردان..................... 18

 

          3- پلانگر......................... 18  

 

C- سینماتیک موتورهای سیالاتی................ 24

 

D- مورتورهای سیالاتی........................ 26

 

E- موتورهای دنده ای چرخشی.................. 29

 

F- مورتورهای پره ای چرخشی.................. 30

 

G- موتورهای پیستنی چرخشی.................. 32

 

- منبع و سرچشمه جریان...................... 34

 

- پمپهای هیدرولیکی......................... 36

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله سیستم های سیالاتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد