چکیده
بدفهمی ریاضی از دغدغه های اصلی آموزش ریاضی میباشد که در به وجود آمدن آن عوامل زیادی دخیل هستند.ازجمله خود دانش آموز ، محیط آموزشی ، روش تدریس معلم ، محیط اجتماعی و .....
به طور کل دو نوع بدفهمی وجود دارد :1) بی دقتی 2) نظامند
عمده عامل بدفهمی در این پژوهش بی دقتی و روش تدریس معلم ذکر شده است .
راه حل های پیشنهادی در این زمینه که در این پژوهش به اجرا درآمده است موفقیت آمیز بوده و قابل استفاده برای معلمان ، خانواده ها و دانش آموزان ابتدایی میباشد.
فهرست:
طرح مسئله
بیان مسئله
شواهد 1
پیشینه موضوع
تجزیه و تحلیل داده ها
بیان اهداف
ارائه راه حل پیشنهادی
انتخاب بهترین راه حل
اجرای راه حل انتخابی
شواهد 2
تجزیه و تحلیل شواهد2
نتیجه گیری
منابع
پیوست ها
بیان مسئله :
در کلاس اول دانش آموزان با مکان های عددی یکان و دهگان آشنا می شوند. شناختن ارزش مکانی هر عدد به دانش آموزان شناخت بیشتری خواهد داد که بدانند چرا باید عددی را هزار و عددی را میلیون و....خواند و اگر این تلاش در کلاس اول به خوبی صورت پذیرفته باشد ، در کلاس های بعدی کار برای ما آسان تر خواهد بود .
دانلود پاورپوینت اقدام پژوهی چگونه توانستم بدفهمی ارزش مکانی را در محمد مهدی بر طرف کنم ؟- 76 اسلاید