تحقیق درباه payan 2.Doc
با فرمت word
قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات : 8
فرمت : Doc
پیوند یا اتصال سه بعدی و محکم :
این عملیات طبیعی و نرمال OEM است که با استفاده از اتصالات و پیوندهای سه بعدی و محکم منجر به کاربرد تنها یک یاتاقان رانشی محوری برای بدنه ها و روکش های تکی یا چند تایی می شود .
یک شافت راط باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند اختلالات و بی نظمی های زیاد را تحمل کند .ایتت شافت ، بین دو پایانه شافت ماشین ها قرار گرفته تا آنها را به هم متصل سازد (شکل C-159).در مورد واحدهایی که بوسیله موتور به حرکت در می آیند،تگنیگ معمول و نرمال ،کاربرد چرخ دنده های (لوازم و دستگاه های) مارپیچی است که طبق شکل ( C-160و C-161) روی شافت چرخ دنده کوچکتر همراه با بست ها و اتالات رانشی ارائه گردیده است .اتصالات رانشی ،نه تنها رانش محوری را که بوسیله ججفت شدن و درهم گیر کردن پیچ یا کات دندانه ای در گوشه محور شافت ایجاد شده از کار می اندازد و خنثی می کند ، بلکه رانش نامتعادل محوری در پروانه ،پره پرسرعت را به یاتاقان رانشی واقع در شافت چرخ کم سرعت منتقل می کند.برای فت و جور بودن و گیر گردن خوب چرخ دنده باید چرخ دنده و شافت چرخ دند ه کوچکتر با هم موازی باسند و به طور اتوماتیک با این کار ،موازی شدن سطوح ارتباط اتصالات رانشی (بست ) و طوقه چرخ تضممین می گردد.کاهش تدریجی اتصالات رانشی باغث تشکیل لایه روغن سفتی می شود که در نهایت با گسترش منطقه فشار به سطح وسیعی همراه می شود .آن هم با توزیع فشاری که شباهت زیادی به یاتاقان گرد روغن کاری نشده استاندارد دارد.
حرکت نسبی بین دو سطح ارتباطی سیستم اتصالات (بست ) رانشی ،ترکیب دو حرکت چرخشی و لغزشی است که در نزدیکی قطر دایره حرکت روی می دهد و منجر به ایجاد سرعت نسبتا کمی می گردد.به این ترتیب انتقال رانش یا ضربه با حد اقل افت مکانیکی همراه خواهد شد .افت بسیار پایین یک یاتاقان رانشی در شافت گم سرعت در مقایسه با افت بالای یاتاقان های رانشی در ترن پرسرعت به ذخیره انرژی عظیمی منجر می گردد.
برای ترن های کمپرسوری که بوسیله توربین کار می کنند، یاتاقان رانشی معمولا در توربین قرار می گیرد .همچنین در این مورد اتصالات محکم و سه بعدی با شافت های رابط و انعطاف پذیر ارجح و در اولویت خواهند بود .
این نوع آرایش اتصال ، مانع از اتصالات سنگین و برآمده از چرخ دنده می شود که معمولا جلوی شناسایی دقیق سرعت های خیلی پایین و کم و پدیده قفل گشتاور را می گیرد که این پدیده نیز باعث اضافه بار یاتاقان رانشی محوری می گردد.نتیجه نیروی سایش محوری می تواند سراسر جسم را در بربگیرد اگر توجه جدی به تمیزکاری با روغن نگردد.
کمپرسورهای مرکزگریز(سانتریفوژ):
این نوع کمپرسورها که با ابن منبع اطلاعات ساخته شده اند برای تراکم گازهای مختلف در دامنه جریان 0.6تا 60متر مکعب بر ثانیه و فشار حداکثر 700barبه کار می روند.این کمپرسورها کاربردها و استفاده های متنوعی دارند .ولی اصولا در رشته های مهندسی فرایند ،صنایع شیمیایی و پردازش کانی های معدنی و تولید نفت و گاز به کار می رود .(شکلC-127)
واحدهایی که با این منبع اطلاعات ساخته می شوند ،ورودی منبع تغذیه یا پاور در آن ها مختلف و از چند صد کیلووات تا 40مگاوات می باشد .
برای کاهش زمان طراحی و اطمینان بیشتر از ساخت مقرون به صرفه و فراهم نمودن عناصر و اجزای اصلی ،گروخهی از این کمپرسورها به میزان بهینه ای استاندارد سازی شده اند .ضریب هندسی ثابت بین اندازه های فریم به کمپرسور اجازه می دهد تا با حداقل اجزا و بخش های مختلف و حذف سرمایه گذاری رئی قطعات یدکی ،با مشخصات و ویژگی های مختلف مونتاژ گردد. همچنین باعث تراکم و پیش بیننی عملکرد و استرس های اندازه های مختلف گردد.شکل C-
لینک دانلود payan 2.Doc پایین
تحقیق در مورد payan 2.Doc