هدف عمده یک بازاریاب فراتر از فروش است،بلکه هدف غائی ایجاد یک تعهد پایدار بین یک نام تجاری خاص(برند)و یک گروه مشتری ویژه می باشد.
رفتار مصرف کننده یکی از گرایش های پرطرفدار در علوم بازاریابی و روانشناسی بوده و طی سالیان اخیر،توجه بسیاری از طرف صاحبان صنایع،موسسات خدماتی و صاحب نظران را به خود جلب کرده است.
با بکارگیری صحیح روشهای مطالعه در مورد رفتار مصرف کننده و پیش بینی رفتارهای مرتبط با خرید،می توان به تولید کالاهای با کیفیت بالاتر،که افزایش فروش و رضایت مشتریان را بدنبال داشته باشد،پرداخت.
در این کتاب الکترونیکی تلاش شده که به جنبه هایی از رفتار مصرف کننده در ابعاد مختلف پرداخته وبه نقش طراحی فرایند بازاریابی نیز اشاره نماید.
تحلیلی بر رفتار مصرف کننده در بازار