منشور اخلاقی بر دو وجه استوار است :
1 – نظم و انضباط در محل کار
2 – آراستگی ظاهری
3 – وقت شناسی
4 – برخورد خوب با ارباب رجوع و رعایت ادب و احترام و نزاکت
5 – انجام امور بر اساس عدل و انصاف
6 – انجام امور ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن
خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان با رعایت منشور اخلاقی در انجام هر چه بهتر امور بر اساس ضوابط و مقررات در پویایی و رشد چشمگیر سازمان نقش دارند .
تعارض در حوزه تعاملات رفتاری قراردارد و از شیوه های رفتار افراد متاثر است. باید دانست که افراد همواره در دنیای خاص خود زندگی می کنند که این دنیای خاص تابعی از محیط و شخصیت و عوامل تشکیل دهنده آن است.
افراد در دنیای خاص خود، رفتارهای خاص بروز می دهند که اغلب موجب اصطکاک و بروز تعارض بین آن ها می شود.
هر فردی، رفتار خود را عادی و معیار اندازه گیری منطقی می داند و رفتار دیگری را غیرعادی می بیند.
بنابراین وجود تعارض به صورت بالقوه و بالفعل، بین افراد امری اجتناب ناپذیر است که فقط و فقط با درک آن و مدیریت صحیح در مسیر سازندگی هدایت می شود.
سازمانها از لحاظ قدرت فرهنگی از یکدیگر متمایزند
دانلود پاورپوینت اخلاق اداری- 99 اسلاید