پایان نامه کارشناسی ارشد با فرمت Doc صفحات 131
فهرست مطالب
عنوان............................................................................................................................................................صفحه
1-3-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق: 4
2-1-1-تاریخچه تبلیغات در ایران. 10
2-2-مکانیسم اثر گذاری تبلیغات بر مصرف کنندگان. 11
2-2-1-متغیرهای مکانیسم اثر گذاری تبلیغات.. 14
2-2-2- مزایای هدف گذاری تبلیغات.. 17
2-2-3-عوامل موفقیت این رسانه. 19
2-3-ویژگیهای بازاریابی تلفن همراه 22
2-3-2-وب سایت ها، نمایشگر جهت حرکت بازاریابی موبایل. 24
2-3-3-استراتژی های اجبار و نفوذ 24
2-3-4-.بازاریابی با اجازه مشتری.. 25
2-4- عوامل تاثیرگذار بر شرکتها برای استفاده از تبلیغات موبایل. 26
2-5-پایه های موفقیت تبلیغات پیام کوتاه 28
2-6-مزایا و معایب پیام کوتاه: 31
2-6-1-مزایای این سرویس شامل موارد ذیل می باشد: 31
2-6-2-معایب این سرویس شامل موارد ذیل می باشد: 33
2-7-جایگاه تبلیغات موبایلی.. 34
2-7-1-تاریخچه پیام کوتاه در ایران و جهان: 34
2-7-2-پیدایش تبلیغات با پیام کوتاه 36
2-7-3-موارد استفاده از پیام کوتاه در تبلیغات.. 37
2-8-عوامل موفقیت بازاریابی به وسیله پیام کوتاه 38
2-8-3-سطح تکنولوژیکی وسیله ارتباطی. 39
2-8-8--نصب برنامه مکان یاب فروشگاهی. 41
2-8-9--عضویت مشترکان تلفن همراه 41
2-8-10--استفاده از تلفن همراه در بهینه سازی بازاریابی ایمیلی. 42
2-8-12-سفارش دهی از طریق پیامک... 42
2-8-14-راه اندازی سرویس های مبتنی بر مکان. 43
2-8-16-استفاده از کدهای کوتاه 43
2-8-17-کسب اجازه و رضایت مصرف کنندگان. 43
2-9-پایه های تبلیغات پیام کوتاه 45
2-9-1-طبقه بندی انواع تبلیغات تلفن همراه 46
2-9-2-تبلیغات زمینه ای یا متنی. 46
3-6- ابزارهای گردآوری دادهها: 57
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها: 58
(4-2-1) : توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن افراد. 61
4-2-2) : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت افراد را نشان می دهد. 63
4-2-3) : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات افراد را نشان می دهد. 64
4-2-4) : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان درآمد. 66
4-2-5) : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت شغلی.. 68
4-3)آمار استنباطی و تجزیه و تحلیل داده ها 70
4-3-1) : آزمون کولموگروف -اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرها (K-S ) 70
فرضیه اصلی1- بین عوامل موثر در ایجاد نگرش مثبت در تبلیغات موبایلی و نگرش مصرف کنندگان. 72
فرضیه فرعی 1-بین متغییر سرگرمی و ارزش و اعتبار تبلیغاتی رابطه معنا داری وجود دارد. 74
فرضیه فرعی 2-بین متغییر اطلاع رسانی و ارزش و اعتبار تبلیغاتی رابطه معنا داری وجود دارد. 76
فرضیه فرعی 3- بین متغییر تحریک و ارزش و اعتبار تبلیغاتی رابطه معنا داری وجود دارد. 78
فرضیه فرعی 4- بین متغییر اعتبار و ارزش و اعتبار تبلیغاتی رابطه معنا داری وجود دارد. 80
فرضیه فرعی 6- بین متغییر سرگرمی و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 84
فرضیه فرعی 7- بین متغییر اطلاع رسانی و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 86
فرضیه فرعی 8- بین متغییر تحریک و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 88
فرضیه فرعی 9- بین متغییر اعتبار و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 90
فرضیه فرعی 10- بین متغیرهای جمعیت شناختی مربوطه و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 92
جدول(4-44) رتبه بندی متغییرهای پژوهش بر اساس میزان تاثیر بر اساس آزمون فریدمن. 94
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها 95
5-2) بررسی نتایج حاصل از یافته های پژوهش... 97
فرضیه اصلی1- بین عوامل موثر در ایجاد نگرش مثبت در تبلیغات موبایلی و نگرش مصرف کنندگان. 97
فرضیه فرعی 1-بین متغییر سرگرمی و ارزش و اعتبار تبلیغاتی رابطه معنا داری وجود دارد. 97
فرضیه فرعی 2-بین متغییر اطلاع رسانی و ارزش و اعتبار تبلیغاتی رابطه معنا داری وجود دارد. 98
فرضیه فرعی 3- بین متغییر تحریک و ارزش و اعتبار تبلیغاتی رابطه معنا داری وجود دارد. 98
فرضیه فرعی 4- بین متغییر اعتبار و ارزش و اعتبار تبلیغاتی رابطه معنا داری وجود دارد. 98
فرضیه فرعی 6- بین متغییر سرگرمی و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 98
فرضیه فرعی 7- بین متغییر اطلاع رسانی و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 99
فرضیه فرعی 8- بین متغییر تحریک و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 99
فرضیه فرعی 9- بین متغییر اعتبار و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 99
فرضیه فرعی 10- بین متغیرهای جمعیت شناختی مربوطه و نگرش نسبت به تبلیغات رابطه معنا داری وجود دارد. 99
5-7- پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی. 102
فهرست جداول و اشکال
جدول 2-1-مقایسه بین رسانه های ارتباطی براساس سه عامل. 34
جدول( 4-1 ): توزیع فراوانی برحسب سن افراد. 61
جدول( 4-2 ) : توزیع فراوانی بر حسب جنسیت افراد. 63
جدول( 4-3 ) : توزیع فراوانی بر حسب تحصیلات.. 64
جدول( 4-4 ) : توزیع فراوانی میزان درآمد. 66
جدول( 4-5 ) : توزیع فراوانی وضعیت شغلی.. 68
جدول ( 4-6) : آزمون کولموگروف -اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرها 71
جدول ( 4-7) : ضریب همبستگی بین متغییرها 72
جدول ( 4-8) :آنالیز واریانس.. 72
جدول ( 4-9) :ضریب رگرسیونی. 73
جدول ( 4-10) : ضریب همبستگی بین متغییرها 74
جدول ( 4-11) :آنالیز واریانس.. 75
جدول ( 4-12) :ضریب رگرسیونی. 75
جدول ( 4-13) : ضریب همبستگی بین متغییرها 76
جدول ( 4-14) :آنالیز واریانس.. 77
جدول ( 4-15) :ضریب رگرسیونی. 77
جدول ( 4-16) : ضریب همبستگی بین متغییرها 78
جدول ( 4-17) :آنالیز واریانس.. 78
جدول ( 4-18) : ضریب رگرسیونی. 79
جدول ( 4-19) : ضریب همبستگی بین متغییرها 80
جدول ( 4-20) :آنالیز واریانس.. 81
جدول ( 4-21) : ضریب رگرسیونی. 81
جدول ( 4-22) : ضریب همبستگی بین متغییرها 82
جدول ( 4-23) :آنالیز واریانس.. 83
جدول ( 4-24) : ضریب رگرسیونی. 83
جدول ( 4-25) : ضریب همبستگی بین متغییرها 84
جدول ( 4-26) :آنالیز واریانس.. 85
جدول ( 4-27) : ضریب رگرسیونی. 86
جدول ( 4-28) : ضریب همبستگی بین متغییرها 86
جدول ( 4-29) :آنالیز واریانس.. 87
جدول ( 4-30) : ضریب رگرسیونی. 87
جدول ( 4-31) : ضریب همبستگی بین متغییرها 88
جدول ( 4-32) :آنالیز واریانس.. 89
جدول ( 4-33) : ضریب رگرسیونی. 90
جدول ( 4-34) : ضریب همبستگی بین متغییرها 90
جدول ( 4-35) :آنالیز واریانس.. 91
جدول ( 4-36) : ضریب رگرسیونی. 92
جدول ( 4-37) : ضریب همبستگی بین متغییرها 92
جدول ( 4-38) :آنالیز واریانس.. 93
جدول ( 4-39) : ضریب رگرسیونی. 93
شکل2-2- :عوامل موفقیت رسانه. 20
شکل 2-3- عوامل مؤثر بر نگرش و قصد خرید مصرف کننده 22
چکیده:
هدف این پژوهش بررسی نگرش مصرف کنندگان و عوامل موثر در ایجاد نگرش مثبت در بلیغات موبایلی در شرکتهای بیمه شهر قروه(مطالعه موردی بیمه ایران ) می باشد.یکی از محبوب ترین و شخصی ترین وسایل ارتباطی انسان امروز تلفن همراه است. به طوری که در بسیاری از کشورها تعداد مشترکین تلفنهای همراه بیشتر از تعداد مشترکین خطوط ثابت است. شناخت پدیده پیام کوتاه یا سرویس پیام کوتاه واستفاده آن در تبلیغات و چگونگی ارتباط برقرار کردن با مشتریان از طریق این سرویس، نوع ارتباط ومحتوای پیام کوتاه مبادله شده توسط این سرویس دارای اهمیت وضرورت خاصی است. این تحقیق از لحاظ در نظر گرفتن هدف با توجه به ماهیت موضوع جزء تحقیقات کاربردی و از نوع تحقیقات میدانی می باشد در این پژوهش جامعه ما را کلیه شهروندان شهر قروه که از تلفن همراه استفاده بعمل می آورند را تشکیل داده و چون جمعیتی بیش از 100 هزار نفر می باشند ، و نمونه آماری طبق جدول مورگان شامل 384 نفر می باشد روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد در این پژوهش از دو آمار توصیفی و استنباطی بطور هم زمان و با استفاده از روش رگرسیون استفاده گردیده است با توجه به تجزیه و تحلیل بدست امده متغییرهای (سرگرمی،اطلاع رسانی،تحریک،متغیرهای جمعیت شناختی مربوطه،اعتبار) با متغییر های(ارزش و اعتبار تبلیغاتی،و نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات موبایلی) رابطه معناداری دارد.
واژگان کلیدی: تبلیغات موبایلی،سرگرمی،اطلاع رسانی،تحریک،متغیرهای جمعیت شناختی مربوطه
بررسی نگرش مصرف کنندگان و عوامل موثر در ایجاد نگرش مثبت در تبلیغات موبایلی در شرکتهای بیمه شهر قروه(مطالعه موردی بیمه ایران )