فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت درس هفتم زبان سال اول راهنمایی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت درس هفتم زبان سال اول راهنمایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 23 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم رشته زبان انگلیسی درس هفتم سال اول راهنمایی Is it a map? No, it is not. What is it? It is a door.
Is it a door? No, it is not.
What is it? It is a wall.
Is it a bus? No, it is not.
What is it? It is a car.
Is it a watch? No, it is not.
What is it? It is a clock.
Is it a car? No, it is not.
What is it? It is a ship.
Is it a tree? No, it is not.
What is it? It is a flower.
Is it a ship? No, it is not.
What is it? It is a plane.
Are they teachers? No, they are not.
What are they? They are students.
Is he a nurse? No, he is not.
What is he? He is a dentist.
Is she a doctor? No, she is not.
What is she? She is a nurse.
Is it a flower? No, it is not.
What is it? It is a tree.
Is it a car? No, it is not.
What is it? It is a house.
Is it a TV? No, it is not.
What is it? It is a computer.
Is it a radio? No, it is not.
What is it? It is a telephone.
Is it a pen? No, it is not.
What is it? It is a key.
Is it a cat? No, it is not.
What is it? It is a lion.
Is he a runner? No, he is not.
What is he? He is a player.
Is he a player? No, he is not.
What is he? He is a runner.
Is it a house? No, it is not.
What is it? It is a classroom.
Is it a plane? No, it is not.
What is it? It is a bird.
Is it a bell? No, it is not.
What is it? It is a ball.
پایان .

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت درس هفتم زبان سال اول راهنمایی

دانلود پاورپوینت خونریزی حاد گوارشی - اقدامات درمانی اولیه

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت خونریزی حاد گوارشی - اقدامات درمانی اولیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت خونریزی حاد گوارشی - اقدامات درمانی اولیه


دانلود پاورپوینت خونریزی حاد گوارشی - اقدامات درمانی اولیه

انواع خون ریزی گوارشی:

حاد :

از دست دادن بیش از یک لیتر خون در کمتر از 24 ساعت.

مزمن :

از دست دادن کمتر از 500میلی لیتر خون.

 اقدامات درمانی (خونریزی حاد گوارشی):

1. تعیین شدن خون ریزی --- جهت بازگردنی حجم از دست رفته

2. احیاء بیمار----جلوگیری از عوارض ارگانیک

3. ارزیابی اولیه (شرح حال-معاینه فیزیکی)----جهت شناسایی محل و عامل خون ریزی و درمان قطعی

تعیین میزان خون از  دست رفته:

15%=800میلی لیتر خون

علائم :

کاهش برگشت وریدی به قلب، کاهش برون ده قلب و افزایش مقاومت محیطی می شوند و در نهایت افت فشار خون وضعیتی به وجود می آید .

تغییر وضعیت بیمار از خوابیده به پشت به حالت ایستاده و کاهش 10میلی لیتر فشار سیستولیک و یا افزایش ضربان قلب بیش از ده ضربه در دقیقه.

سایر علائم همراه عبارتند از: سنکوپ ، احساس سبکی سر ، تهوع ، تعریق و تشنگی

30%=1500میلی لیتر خون

علائم :

هیپوتانسیون، تاکی کاردی، تاکی پنه و تغییرات وضعیت ذهنی و هشیاری بیش از مقدار فوق

وقتی که میزان خون از دست رفته به 40 درصد از حجم کل خون برسد معمولا شوک، افزایش شدید ضربان قلب و افت فشار خون پیش می آید رنگ پریدگی و سردی پوست هم دیده می شود.

احیاء:

در ابتدا، حداقل دو کاتتر داخل وریدی با سوراخ بزرگ برای تجویز محلول

های ایزوتونیک (همچون رینگر لاکتات، کلرید سدیم 0/9 درصد) و فرآورده ها ی خونی (در صور لزوم) تعبیه میشود؛ کاتتر ورید مرکزی تنها در صورتی تعبیه

میشود که بیمار در حالت شوک است.

اکسیژن تراپی بر حسب نیاز ۴ تا ۶ لیتر در دقیقه توسط کانول بینی.

تزریق ۲۰۰ میلی لیتر نرمال سالین یا رینگرلاکتات در مدت زمان ۱۰ دقیقه تا آماده شدن خون.

مقدار فرآورده های خونی که لازم است تجویز شوند باید برای هر فرد به طور جداگانه (با توجه به وزن بیمار و خون از دست رفته) تعیین شوند.

با توجه به خطرات بالقوه انتقال خون، انتقال آن جهت رسیدن به یک هماتوکریت دلخواه، اقدام مناسبی نیست.

در صورت اختلال در تستهای انعقادی، (چون بیماران سیروزی) پلاسمای

منجمد تازه (FFP)، پلاکت یا هر دو ممکن است برای کنترل خون ریزی فعال

مورد نیاز باشد.

ارزیابی اولیه (شرح حال و معاینه فیزیکی):

تعیین ماهیت خونریزی :

ملنا :

مدفوع تیره رنگ، قیری شکل، عموماً بد بو، نشان از خونریزی دستگاه گوارش فوقانی (بالاتر از رباط تریتز-رباط متصل کننده دئودنوم به دیافراگم-)

هماتمز :

استفراغ خون روشن، نشان از خونریزی پروگزیمال رباط تریتز

در افتراغ با هموپتزی

هماتوشزی :

عبور خون قرمز روشن یا مدفوع قرمز تیره از رکتوم،

نشانگر

خونریزی از دستگاه گوارش تحتانی؛

اما 15% بیماران با هماتوشزی حاد شدید، منشاء خون

ریزیشان دستگاه گوارش فوقانی است

شامل 15 اسلاید POWERPOINT


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت خونریزی حاد گوارشی - اقدامات درمانی اولیه

دانلود پاورپوینت ربات تعقیب مسیر خورشیدی 28 اسلاید

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت ربات تعقیب مسیر خورشیدی 28 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 28 صفحه

یاد او آرام بخش قلبهاست ربات تعقیب مسیر خورشیدی Robot-line-follower تعریف ربات: ربات یک سیستم الکترومکانیکی است که حداقل یکی از رفتاهای انسان را تقلید نماید.بر اساس این رباتهای مختلفی طراحی و ساخته می شوند.
مانند رباتهی فوتبالیست - جنگجو – مین یاب و.... و رباتهای تعقیب خط نیز بر این اساس قابل تعریف هستند. انواع ربات: رباته با توجه به نوع پردازنده بکاررفته در آنها به دو نوع هوشمند وریموت کنترل تقسیم می شوند که نوع ریموت کنترل توسط نیروی انسانی کنترل می شود و در نوع هوشمند کلیه فرآیندهای تصمیم گیری بر عهده پردازنده ربات می باشد.پردازنده با توجه به عملکرد ربات می تواند کامپیوتر – میکرو کنترلر – میکرو پروسسور یا ریز رایانه باشد.
ربات تعقیب خط ربات تعقیب مسیر چیست؟
ربات تعقیب مسیر[1] ماشینی است که می‌تواند یک مسیر را دنبال کند.
مسیر می‌تواند مرئی باشد مانند یک خط مشکی بر یک سطح سفید ( تعقیب خط) و یا نامرئی مانند یک میدان مغناطیسی در فضای آزاد.
هدف طی مسیر با بیشترین سرعت و کمترین خطا نسبت به مسیر تعیین شده‌است.
کاربردهای علمی یک چنین رباتی شامل اتومبیل‌‌های خودکار که جاده را از طریق یک مسیر راهنمای مغناطیسی دنبال می‌کند، رباتهای کارگر که در کارخانه‌ها مسیر مشخصی را از طریق خطوط رنگی حک شده بر کف آن طی می‌کنند و غیره می‌شود. [1] Line follower ربات تعقیب خط، ربات ایده‌الی برای ربات‌سازان آماتور می‌باشد.
حس‌کردن خط و واداشتن ربات به حرکت بر روی آن، به همراه اصلاح دائمی حرکتهای نادرست از طریق یک مکانیزم فیدبک، یک سیستم حلقه بسته ساده را ایجاد می‌کند.
یک ربات از قسمتهای زیر تشکیل شده‌است: -واحد ورودی-خروجی برای ارتباط با محیط پیرامون -واحد حسگرها برای جمع‌آوری سیگنالها و داده‌های مختلف از محیط -واحد ادراک حسگری برای استخراج اطلاعات مفید و تفسیر و بیان آنها -واحد هوش ماشینی برای بیان دانش، استدلال، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و پیش‌بینی -واحد کنترل برای کنترل زیر سامانه‌های مختلف ماشین هوشمند -واحد محرکها برای اعمال فرامین صادر شده به ربات و محیط -واسط ارتباطی برای ارتباط واحد‌های مختلف ربات با یکدیگر و ارتباط آن با محیط پیرامون پیشرفت و توسعه چنین رباتهای هوشمندی نیازمند همراهی فناوری و بکارگیری درست و کارآمد مفاهیم هوش مصنوعی در آنها می‌باشد. آناتومی ربات اجزای اصلی یک ربات به شرح زیر است: -قسمت مکانیکی مفصل بندی شده[1] -عملگر[2]ها -سیستم اتقال نیرو[3] -حسگر[4]ها -کنترلر[5] -منبع تغذیه[6] سیستم مکانیکی مفصل بندی شده این بخش بدنه و ساختار اصلی ربات را تشکیل می دهد و ربات از طریق آن بر محیط اطرافش تاثیر فیزیکی می گذارد عملگرها عملگرها اجزای محرک ربات هستند و انرژی مکانیکی و حرکتی ربات را تامین می‌کنند.
عملگرها براساس نوع حرکت عموما به دو دسته خطی و دورانی تقسیم می‌شوند.
از منظر دیگر می‌توان آنها را به انواع الکترکی، هیدرولیکی، و پنیوماتیکی تقسیم بندی نمود. سیستم انتقال نیرو سیستم انتقال نیرو واسطی میان عملگرها و قسمتهای مکانیکی هستند و نقش انتقال انرژی از عملگر به قسمت مکانیکی را بر عهده دارند.
حسگرها حسگرها رابطهای دریافتی میان ربات و محیط هستند.
یک حسگر هر کمیت فیزیکی معینی که با

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ربات تعقیب مسیر خورشیدی 28 اسلاید

تحقیق در مورد ارزشیابی در آموزش و پرورش

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد ارزشیابی در آموزش و پرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 24 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش آموزان به هدف های آموزش و پرورش فراهم می شود . در آموزش و پرورش سنتی ارزشیلبی به عنوان آخرین حاقه های فرایند یاددهی ،یادگیری تلقی می شود که در پایان دوره آموزشی برای جدا کردن دانش آموزان با توانایی یادگیری متفاوت به کار می رفت . امروزه ارزشیابی را بخش جدایی ناپذیر فرایند یاددهی - یادگیری می داند که همراه با آموزش و در ارتباط تنگا نتگ با آن ، به گونه ای مستمر انجام می گیرد و به جای تاکید بر طبقه بندی دانش آموزان و مقایسه آنان با یکدیگر ، هدایت یادگیری آنان را مرکز توجه خود قرار می دهد. به منظورنظام بخشی به فعالیت های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با توجه به رویکردها ونگرش های نوین درتعلیم وتربیت.اصول زیرتحت عنوان (اصول حاکم برارزشیابی پیشرفت تحصیلی ) تعیین شده است. 1- جدایی ناپذیری ارزشیابی ازفرایند یاددهی-یادگیری: ارزشیابی دانش آموزان باید به عنوان بخش جدایی ناپذ یر فرآیند یاددهی-یادگیری ونه به عنوان نقطه پایانی آن تلقی شود. 2- استفاده ازنتایج ارزشیابی دربهبود فرآیند یاددهی-یادگیری واصلاح برنامه ها وروشها. هدف غایی ارزشیابی ، اصلاح وبهبود فرآیند یاد دهی-یادگیری است ونتایج ارزشیابی ها بایددراصلاح برنامه ها وروشها مورداستفاده قراگیرد. 3- هماهنگی میان هدف ها محتوا روش های یاددهی-یادگیری و فرآیند ارزشیابی: در ارزشیابی باید تناسب و هماهنگی بین هدف ها، محتوا و روش های یاددهی-یادگیری مربوط به هردرس مورد توجه قرار گیرد. 4- توجه به آمادگی دانش آموزان: در طراحی و اجرای انواع برنامه های ارزشیابی باید به آمادگی های جسمانی ، عقلی ، عاطفی و روانی دانش آموزان توجه شود0 5- توجه به رشد همه جانبه دانش آموزان: در ارزشیابی باید به جنبه های مختلف رشد بدنی، عقلی ،عاطفی، اجتماعی، اخلاقی و حرکتی دانش آموزان توجه شود0 6- توجه همه جانبه به دانش ها، نگرش ها و مها رت ها: در ارزشیابی، متناسب با محتوای آموزش و پرورش باید به حیطه دانش ها، نگرش ها و مهارتهای دانش آموزان توجه شود0 7- توجه به ارزشیابی دانش آموز از یادگیری های خود (خود ارزشیابی): در ارزشیابی باید شرایطی فراهم شود که دانش آموز نیز بتواند از یادگیریها و عملکرد های خود و دیگر دانش آموزان ارزشیابی کند0 8- ارزشیابی از فعالیتهای گروهی: در نظام ارزشیابی ،علاوه بر ارزش یابی فردی، باید از فعالیتهای گروهی نیز ارزشیابی به عمل آید0 9- توجه به فر آیند های فکری منتهی به تولید پاسخ: در ارزشیابی باید علاوه بر پاسخ نهایی، به فرآیندی که منجر به تولید پاسخ شده است توجه کرد0 10- ( تاکید بر نو آوری و خلاقیت ): در ارزشیابی باید با تاکید بر روش حل مساله ، زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان را فراهم کرد. 11- تنوع روش ها و ابزار های اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی: با توجه به اهداف ، ماهیت و نوع موارد ارزشیابی ، از انواع مختلف روش ها و ابزارهای ارزشیابی (مانند پرسش های شفاهی ،آزمون های عملی ،انواع پرسش های عینی و انشایی، روشهای مشاهده رفتار ، پوشه های مجموعه کار ، ارایه مقالات و طرح ها ، گزارش مربوط به فعالیت های تحقیقاتی ، ارزشیابی عملکردی ، ارزشیابی مستمر ، انواع دست ساخته ها ، روش خود سنجی و ...) استفاده می شود. 12- استفاده از انواع ارزشیابی: در فر آیند یاددهی- یادگیری لازم است با توجه به هدف ها ، محتوا و روش های تدریس از انواع ارزشیابی ها ( از قبیل تشخیصی، تکوینی، مجموعی، هنجار مرجع، هدف مرجع ، درونی، بیرونی ، ملی و ...) استفاده شود. 13- استقلال مدرسه ومعلم در فرآیند ارزشیابی: در فرآیند ارزشیابی باید استقلال مدرسه و معلم در چار چوب سیاست های کلی آموزش و پرورش حفظ شود. 14- اصل رعایت قواعد اخلاقی و انسانی در ارزشیابی: به موجب این اصل ، ارزشیابی باید به گونه ای سازماندهی و اجرا شود که موجب خدشه دار شدن حقوق ، تعاملات انسانی ، اعتماد به نفس و سلامت روانی دانش آموز یا معلم نگردد. 15- اصل توجه به تفاوت های فردی: در انجام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی می بایست به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه شود. 16- ضرورت هماهنگی در تحقق اصول ارزشیابی:


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ارزشیابی در آموزش و پرورش

تحقیق درمورد ارزیابی ریسک سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار 13 ص

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درمورد ارزیابی ریسک سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار 13 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 14 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

ارزیابی ریسک سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار

روش‌هایی وجود دارد که می‌توان با کمک آنها و انتخاب ترکیب مناسب سرمایه‌گذاری احتمال عدم تحقق بازده مورد انتظار را کاهش داد. از جمله این تکنیک‌های جدید و کمی که در ارزیابی ریسک غیرسیستماتیک موثر است، تکنیک دیرشن duration و تحدب convexity در ارزیابی ریسک اوراق بهادار است.

ریسک سرمایه‌گذاری عبارت است از احتمال انحراف (عدم تحقق) بازدهی واقعی با بازدهی مورد انتظار و ارتباطی مستقیم و مثبت که بین ریسک و میزان بازدهی در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد.

افراد ریسک‌پذیر همواره خواهان بازدهی بالاتر از بازده بازار بدون ریسک (سپرده‌گذاری در بانک‌ها) و حتی بازدهی بالاتر از متوسط بازار هستند. بنابراین تجزیه و تحلیل ریسک برایشان بسیار با اهمیت است.

ریسک سرمایه‌گذاری به دو دسته تقسیم می‌شود.

الف) دسته اول ریسک‌هایی هستند که در صورت وقوع کل بازار را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهند مانند تغییر و تحولات سیاسی. این خطرات غیرقابل کنترل را ریسک‌های اجتناب‌ناپذیر یا سیستماتیک گویند.

ب) دسته دوم ریسک‌هایی هستند که در اختیار سرمایه‌گذار بوده و می‌توان با مطالعه و بررسی شرایط و اتخاذ تصمیم بهتر میزان آن را کاهش داد.

این دسته از ریسک‌ها را ریسک اجتناب‌پذیر یا غیرسیستماتیک گویند. روش‌هایی وجود دارد که می‌توان با کمک آنها و انتخاب ترکیب مناسب سرمایه‌گذاری احتمال عدم تحقق بازده مورد انتظار را کاهش داد. از جمله این تکنیک‌های جدید و کمی که در ارزیابی ریسک غیرسیستماتیک موثر است، تکنیک دیرشن duration و تحدب convexity در ارزیابی ریسک اوراق بهادار است.

دیرشن عبارت است از میانگین موزون جریانات نقدی یک ورقه بهادار که به دوبخش عمده تقسیم می‌شود.

Macaulay duratio (1

Modified duration (2

دیرشن مکالی، میانگین ساده جریانات نقدی یک ورقه بهادار در طی عمر آن است. دیرشن تغییرات نشان دهنده درصد تغییر در قیمت یک ورقه بهادار در ازای تغییرات نرخ بهره است. هرچه دیرشن تغییرات که نشان دهنده شیب منحنی قیمت بازده یک ورقه بهادار است کمتر باشد، ریسک آن ورقه بهادار کمتر است.

اما دیرشن به تنهایی برای تعیین تغییرات یک ورقه بهادار کافی نیست.

بهتر است از تحدب نیز استفاده شود. تحدب یک معیار غیرخطی تغییر قیمت اوراق بهادار در برابر تغییرات نرخ بهره است.

تحدب تعیین می‌کند که بازده یک ورقه بهادار در پاسخ به تغییرات قیمت چه میزان تغییر خواهد کرد. دیرشن، مشتق مرتبه اول تابع قیمت اوراق بهادار نسبت به نرخ بهره و تحدب، مشتق مرتبه دوم تابع قیمت است.

اوراق بهاداری که دارای دیرشن کمتری هستند و اوراق بهاداری که دارای تحدب بیشتری هستند ریسک کمتری دارند.اما به غیر از روش‌های کمی فوق توجه به موارد زیر نیز می‌تواند در کاهش ریسک موثر واقع شود:

۱) وجوه مازاد و بلا استفاده در سهام سرمایه‌گذاری شود، به‌طوری‌که در صورت عدم تحقق شرایط برآوردی فرد دچار زیان هنگفت نشود.

۲) شرایط سیاسی و اقتصادی مطالعه و بررسی شده و وضعیت آتی ترسیم شود. به‌طوریکه شرایط به چه سمتی سوق پیدا می‌کند، ثبات یا بی‌ثباتی. سرمایه‌گذاری در شرایط ثبات اقتصادی و سیاسی توجیه پیدا می‌کند.

۳) وضعیت کلی صنعتی که قصد خرید سهام آن را داریم، بررسی شود. عواملی از قبیل میزان به‌روز بودن تکنولوژی، رقبا یا انحصاری بودن آن، میزان تقاضا و بازار مصرف محصولات آن و... می‌تواند مفید باشد.

۴) بیشتر با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت وارد بازار سهام شده و از نوسان‌گیری پرهیز شود. نوسان‌گیری ریسک سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد.

طبق تئوری‌های مدیریت مالی قیمت سهام در بلندمدت گرایش به افزایش دارد. البته نباید از نظر دور داشت که در مقاطع خاصی کاهش قیمت‌ها را نیز داشته باشیم.

(مدل submartingal )

۵) مطالعه و بررسی مواردی از قبیل نسبت قیمت به درآمد هر سهم شرکت سرمایه‌پذیر (P/E) و مقایسه آن با متوسط قیمت به درآمد صنعت یا کل بازار، مقایسه ارزش ذاتی (NAV) با ارزش روز سهم در بازار، بررسی ارزش دفتری هر سهم متناسب با شرایط هر صنعت می‌تواند بسیار مفید باشد. مثلا در صنایعی مانند کانی‌های فلزی یا غیرفلزی بهتر است از تحلیل‌های ارزش ذاتی و در صنایعی مانند صنایع غذایی، دارویی، پیمانکاری از تحلیل‌های قیمت به درآمد هر سهم استفاده شود.

۶) توجه به مواردی از قبیل مدیریت و مالکیت شرکت‌ها، نقدپذیری سهم‌، سود سهام و سیاست تقسیم سود‌، ساختار سرمایه و میزان هزینه سرمایه (میزان بدهی‌های شرکت)، میزان عرضه و تقاضای هر سهم، درصد پوشش EPS برآوردی طبق گزارش‌های ارائه‌شده به بورس می‌تواند مفید باشد.

در انتها، بین ریسک و بازده رابطه تعادلی وجود دارد. طبق قانون قیمت واحد، دو چیز یکسان نمی‌توانند با قیمت‌های مختلف فروخته شوند بنابراین از دو پرتفوی که دارای ریسک یکسان هستند نباید انتظار بازده مورد انتظار متفاوت داشت. (مدلAPT قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای)

نحوه خرید سهام و سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار

پس از این که سرمایه گذار تصمیم خود را نسبت به سرمایه گذاری در خرید یک ورقه بهادار خاص ، یا مجموعه ای از اوراق بهادار اتخاذ کرد ، برای اجرای منظور خود بایستی به یکی از کارگزاران مراجعه کرده ، دستور خرید یا فروش خود را به آنها ارائه دهد.

س از این که سرمایه گذار تصمیم خود را نسبت به سرمایه گذاری در خرید یک ورقه بهادار خاص ، یا مجموعه ای از اوراق بهادار اتخاذ کرد ، برای اجرای


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد ارزیابی ریسک سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار 13 ص