فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره خانواده سولاناسه Solanaceae

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره خانواده سولاناسه Solanaceae دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

خانواده سولاناسه Solanaceae

خانواده سولاناسه را در فارسی تحت نام خانواده سیب زمینی میشناسند. گیاهان زینتی این خانواده عبارتند از فلفل زینتی، داتوره، توتون زینتی و  اطلسی.

فلفل زینتی

وقتی از فلفل زینتی نام میبریم، فلفل خوراکی در ذهن متبادر میشود لذا هر دو این گیاهان از خانواده سولاناسه با نام علمی کَپسیکوم هستند و برای کشت در هوای آزاد در فصل تابستان مناسب هستند. فلفل زینتی با میوه‌های کوچک رنگی و گیلاس زینتی هر دو جزء کپسیکوم‌ها هستند. هم‌چنین هر دو مصرف پات پلنت دارند و جزء گیاهان 1 ساله هستند.

 تکثیر کپسیکوم‌ها بوسیله بذرهای قابل نشا است و هیچ مشکلی از نظر تکثیر ندارند. فلفل زینتی میزبان خوبی برای مگسهای سفید گلخانهای است و چنانچه در مجاورت گیاهان دیگر کشت و کار شوند احتمالاً منبعی برای انتقال این آفت خواهند بود.

  داتوره

گیاه دیگر این خانواده گیاه دارویی، زینتی داتوره است. داتوره با نام علمی داتورا یک گیاه برگ درشت است که گلهای درشت شیپوری مانند به رنگ سفید و بوته پر رشد دارد و به عنوان یک گیاه مقاوم به شرایط نامساعد محیطی در پارکها و محلهایی که رفت و آمد بچهها در آنجا کمتر است کشت و کار میکنند (این گیاه دارویی سمی است). کشت و کار داتوره بوسیله بذرهای ریز آن صورت می‌گیرد. و چون مقاوم به سرما است به عنوان یک گیاه چند ساله در هوای آزاد قابل نگهداری است.

 

توتون زینتی

توتون زینتی از دیگر گیاهان خانواده سولاناسه است که گلهای سفید رنگ و ظریفی در یک توده سبز مخملی دارد. این گیاه زینتی ظریف که مخصوص هوای آزاد است کشت و کار گلدانی دارد. شباهت بسیار زیادی به گل اطلسی دارد. ولی گلها و برگهای توتون زینتی از اطلسی کوچکتر است. بذرهای این دو گیاه کاملاً شبیه به هم است تفاوت بذرها از روی نقش و نگار سطح برگ است که فقط در زیر ذرهبین قابل رویت است. توتون زینتی بوسیله بذر قابل تکثیر است، به سرما مقاومت چندانی ندارد و به عنوان گیاه تابستانه قابل کشت و کار است.

اطلسی

اطلسی گیاه زینتی دیگر از خانواده سولاناسه است. گل اطلسی دارای رنگهای متفاوت و اندازههای نسبتاً ثابت و شیپوری مانند است. این گیاه را اصطلاحا ‌ً تحت نام اطلس ایرانی میشناسند. با بخش‌های شیمردار یا دو رنگ اطلسی آشنا هستید.

نوع دیگر اطلسی پُر پَر یا تریپلوئید است. تفاوت این دو در این است که اطلسی قبلی از نوع N 2 کرومزوم و این اطلس از نوعN  3 کروموزمی است. بعلاوه پرچمها در این اطلسی به گلبرگ تبدیل شده و منظره پُر  پَر شبیه گلهای میخک به گیاه داده است.

 اطلسیها در ارقام مختلف، به شکل‌های مختلف بذر تولید میکنند. اطلسی معمولی یا دیپلوئید به راحتی کپسولهای درشتی از بذر تولید میکند و بذرهای ریز موجود در آن بسرعت قابل جوانه زدن و کشت و کار هستند. بعد از برداشت بذرها 4 تا 6 سال قابل کشت می‌باشند. اما اطلسی تریپلوئید که پرچمهای آن به گلبرگ تبدیل شده بذر تولید نمیکند بلکه تکثیرش از طریق رویشی صورت میگیرد.

 در این اطلسیها که اصطلاحاً به اطلسیهای ژاپنی یا پا کوتاه معروف هستند، گل‌ها رشد بوتهای کوتاه دارند و انبوه نیستند و فاقد هر گونه عطر و رایحه بوده و از گروه‌های اطلسی هستند که برای تولید بذر مشکلات ژنتیکی دارند.

 سلانوم

گیاه گلخانه‌ای سلانوم از دیگر گیاهان خانواده سولاناسه است. گلهای بنفش رنگ زیبایی دارد. سلانوم تنها گیاه آیارتمانی خانواده سولاناسه است و به عنوان درختچه نسبتا ‌ً کم رشد در منزل بخوبی قابل نگهداری است. تکثیر سلانومها بوسیله قلمه نیمه خشبی ساقه در اوایل بهار صورت می‌گیرد. در محیطی با PH اسیدی و خاک با بافت متوسط و آب آبیاری دارای E.C پایین (آب‌هایی که سختی زیادی ندارند) نگهداری میشود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره خانواده سولاناسه Solanaceae
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد