فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت نترل خسارات ناشی از تخلیه‌های الکترواستاتیکی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت نترل خسارات ناشی از تخلیه‌های الکترواستاتیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 30 صفحه

بسمه تعالیوزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتمعاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملکنترل خسارات ناشی از تخلیه‌های الکترواستاتیکیدر مراکز ارتباطات مخابراتی – داده‌پردازی کنترل خسارات ناشی از تخلیه‌های الکترواستاتیکیدر مراکز ارتباطات مخابراتی – داده‌پردازی معضل الکترواستاتیک در مراکز مخابراتی – داده‌پردازی چه شرایطی باعث کاهش یا افزایش تولید بارهای الکترواستاتیک در محیط می‌گردد چه می‌توان کرد تا از ایجاد بارهای الکترواستاتیک جلوگیری گردد تمهیدات لازم جهت کنترل ایمن بارهای الکترواستاتیک موجود در محیط کار تخلیه الکترواستاتیک چیست؟
الکتریسیته ساکن هیچگونه خسارتی ببار نمی‌آورد تا آنکه به صورت کنترل نشده تخلیه شود.
در این حالت به آن تخلیه الکترواستاتیک اطلاق می‌گردد تخلیه الکترواستاتیک در حقیقت عبارت از یک فلاش یا جرقهspark است که در صورتی که کنترل نشود باعث اخلال می‌گردد: اختلاش در داده ها (Data) از دست رفتن اطلاعات (Information) صدمه به ادوات و ابزار حساس الکترونیکی پدیده الکترواستاتیک یک پدیده الکترونیکی است پدیده الکترواستاتیک یک پدیده انتقال بار(Charge Transfer) است که عمدتا ماهیت الکترونیکی دارد . فرایندهایی که منجر به تولید بارهای الکترواستاتیک در بدنه ها می‌گردد شامل : Triolectro charging Induction charging Corona در بحث تخلیه های الکترواستاتیک عمدتا فرایندهای Induction و Tribolectroدخیل هستند .
خاصیت Triboelectricمواد دو ماده غیر همجنس در اثر تماس و سپس قطع تماس بطور مساوی دارای بار با قطبیت متضاد می‌گردند. اختلاف پتانسیل بین دو ماده متناسب با تفاوت Work Function آنها در موقع تماس باعث ‍‍Charge Transferاز یکی به دیگری و در نتیجه تفاوت در بار موجود در دو بدنه می‌گردد. بارهای ایجاد شده در هنگام جدا شدن دو بدنه از یکدیگر در سطح بدنه و یا در حوالی لایه سطحی به تله افتاد و در اصطلاح بدنه ها باردار می‌گردند. بزرگی و قطبیت بارهای تجمع یافته در دو بدنه بستگی به تفاوت Work function دو ماده دارد. Q=K(φ1- φ2) انباشتگی الکترواستاتیک هر ماده ای از درجه‌ای از حساسیت جهت انباشتگی بارهای الکترواستاتیکی در خود برخوردار است . میزان و بزرگی انباشتگی الکترواستاتیک بستگی به خاصیت Triboelectricماده دارد لیست خاصیت ترپیوالکتریک مواد بر اساس تفاوتwork function آن با یک ماده استاندارد مقایسه و اندازه‌گیری می‌گردد نحوه ایجاد بارهای الکترواستاتیک: نمونه هایی از نحوه تولید بار الکترواستاتیک و محدوده ولتاژهای ایجاد شده: آسیب‌های الکترواستاتیکی: در اثر تردد پرسنل و کار در محیط گاه بیش از ده‌ها هزار ولت الکتریسیته ساکن تولید می شود مدارات الکترونیکی به آسانی در اثر ولتاژهای گاه به کوچکی 50 ولت دچار آسیب دیدگی شدید می‌گردند.
نقوص آشکار: نقوصی است که: ضمن تولید در قطعات یا ادوات در اثر تخلیه‌های الکترواستاتیکی ایجاد می شود . این نقوص خود را در محل تولید و یا ضمن عملیات کنترل کیفیت محصول نشان می دهند. این نوع آسیب دیدگی معمولا به مشتری منتقل نمی شود لیکن باعث : از دست رفتن قطعه تولیدی دوباره کاری انباشتگی قراضه نقوص پنهان بسیار مشکل‌ساز تر از نقوص آشکار است نقوصی است که در اثر تضعیف قطعه و یا ادوات الکترونیکی در اثرتخلیه

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نترل خسارات ناشی از تخلیه‌های الکترواستاتیکی

پاورپوینت اندازه گیری تابع پاسخ فرکانسی

اختصاصی از فایل هلپ پاورپوینت اندازه گیری تابع پاسخ فرکانسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 19 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

سعید ضیایی راد

اندازه گیری تابع پاسخ فرکانسی

مقدمه

آنالیز مودال تجربی در واقع یک فرآیند شناسایی سیستم می باشد. در چنین فرآیندی، سازه مورد نظر به منزله یک جعبه سیاه می باشد که باید شناسایی شود. روش سنتی بر مبنای اعمال یک ورودی مشخص به این جعبه سیاه، اندازه گیری خروجی و شناسایی بر اساس داده های حاصل، می باشد.

ما در اندازه گیری از نیرو بعنوان ورودی استفاده می نماییم، در نتیجه با استفاده از داده های نیرو و پاسخ، می توان FRF را مستقیماً بدست آورد.

نیروی تحریک می تواند به شکل های تصادفی، سینوسی، دوره ای و یا ضربه ای باشد.

از نظر تئوری با توجه به این که FRF بصورت نسبت پاسخ به نیرو تعریف می شود، نوع تحریک اهمیتی نخواهد داشت.

در عمل از نیرویی برای تحریک استفاده می شود که دارای انرژی کافی در محدوده فرکانسی مورد نظر برای تحریک تمام مودهای ارتعاشی لازم باشد و همچنین در پردازش سیگنال ها کمترین خطا را ایجاد نماید تا داده های FRF دقیقی حاصل شود.

همچنین محدودیت هایی در مورد سخت افزارهای موجود برای اندازه گیری، پیش روی ما قرار دارد.

چیده مانی عمومی اندازه گیری

یک آرایش عمومی اندازه گیری در محیط آزمایشگاه دارای سه بخش اصلی می باشد. بعنوان مثال حالتی ساده با یک ورودی و یک خروجی را در نظر می گیریم.

بخش اول وظیفه ایجاد نیروی تحریک و اعمال آن به سازه را به عهده دارد.

بخش دوم، پاسخ سازه را اندازه گیری و برداشت می نماید

در بخش سوم با استفاده از قابلیت های پردازش سیگنال ها در آن، داده های FRF از داده های نیرو و پاسخ اندازه گیری شده بدست می آیند.

چیده مانی عمومی اندازه گیری


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت اندازه گیری تابع پاسخ فرکانسی

تحقیق در مورد مروری بر تحولات نظام بودجه ریزی 15 ص

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد مروری بر تحولات نظام بودجه ریزی 15 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 15 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

مروری بر تحولات نظام بودجه ریزی

مقدمه

با توجه به خصوصیات متفاوت اقتصادی، اجتماعی کشورهای صنعتی پیشرفته و کشورهای کمتر توسعه یافته، در ادبیات مربوط به بودجه‌ریزی به این دو گروه از کشورها جداگانه اشاره شده است. کاربرد سیاست مالی در کشورهای صنعتی با کاهش بیکاری به وسیله ایجاد تحرک در تقاضا از طریق کسری بودجه بوده است. در دوره‌هایی که تقاضا در سطح پایینی قرار دارد. کشورهای صنعتی با منابع تولیدی عاطل از جمله تجهیزات سرمایه‌ای و نیروی انسانی روبرو هستند. در این گونه مواقع سیاست مالی با ایجاد تحرک لازم در تقاضا می‌تواند اثرات دوری را به حداقل برساند.

در کشورهای در حال توسعه مشکل حادتر است. در این کشورها بیکاری دوری نبوده بلکه ساختاری است، و استفاده از سیاستهای مالی برای ایجاد قدرت خرید بیشتر موجب افزایش قیمت و واردات خواهد شد. علاوه بر این کشورهای در حال توسعه با مشکل عدم ثبات کوتاه مدت ناشی از عواملی چون کشت نامطلوب در بخش کشاورزی، کاهش قیمت کالاهای صادراتی و نظایر آن روبرو هستند. لذا، نقش سیاست مالی در این کشورها علاوه بر نقش متعارف آن، ایجاد رشد اقتصادی و افزایش نرخ بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود تولیدی است. در این کشورها به دلیل ضعف بازارهای مالی، وجود بخش‌های غیرپولی در اقتصاد و همچنین نقش عمده دولت در فرآیند تولید، از سیاستهای پولی استفاده کمتری می‌شود.

تفاوت‌های مربوط به کاربرد سیاستهای مالی لزوماً ارتباطی با کاربرد نظام‌های بودجه‌ریزی ندارد. شمار زیادی از کشورهای در حال توسعه از نظام بودجه‌ریزی کشورهای استعماری سابق (انگلیس و فرانسه) و همچنین نظام‌های بودجه‌ریزی کشورهای آمریکای لاتین (که مخلوطی از نظام بودجه‌ریزی فرانسه و انگلیس است) استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که بررسی‌های بعمل آمده در زمینه نظام بودجه‌ریزی به جای اشکال‌های فنی، بیشتر اشاره به عوامل اداری- تشکیلاتی داشته‌اند. "کایدن و وایلدافسکی" در بررسی که در این زمینه کرده‌اند، کشورهای فقیر را کشورهایی با مشکلات بودجه‌ای خاص تلقی کرده‌اند. آنها کشورهای فقیر را کشورهای با درآمد سرانه کمتر از 900 دلار، سطح پایین تجهیز منابع، بدون حساب بودن هزینه‌ها و نظام اداری ضعیف دانسته‌اند. بررسی‌های تجربی که در این زمینه بعمل آمده است، نشان داده که تفکیک فوق در بسیاری موارد قابل تعمیم نیست و شمار زیادی از کشورها علیرغم داشتن درآمد سرانه کمتر از 900 دلار، از نظر بودجه‌ای ضعیف نیستند و حتی بعضی از آنها با مازاد بودجه مواجه هستند. از دیدگاه تجهیز منابع نیز در بعضی از کشورهای موسوم به فقیر، نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی بیشتر از 20 درصد می‌باشد. تجزیه شوکهای اول و دوم نفتی نیز نشان داده است که تورم، وابستگی و افزایش مستمر کسری بودجه مشکلاتی است که در بین تمامی کشورها مشترک می‌باشد و اختصاص به گروه خاصی از کشورها ندارد. لذا، برای قایل شدن تفکیک بین کشورها باید به دنبال ضوابط دیگری بود. یکی از ضوابطی که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است، نوع هزینه‌های بودجه و برخی از وجوه نهادی آنها است. بدین منظور هزینه‌ها به 4 گروه تقسیم شده است: (1) فعالیتهای عمومی سنتی و برخی امور حاکمیتی (دفاع، آموزش، بهداشت و...)، (2) فعالیتهای صنعتی و بازرگانی دولت، (3) پرداختهای انتفاعی به بخشهای تولیدی (صنایع و کشاورزی و...) و (4) پرداختهای انتقالی به خانوارها و افراد، نقش هر یک از اقلام فوق بستگی به بینش سیاسی دولت و جایگاه ساز و کار بازار در اقتصاد دارد. ویژگیهای خاص زیر را می‌توان برای کشورهای مختلف در ارتباط با معیارهای فوق بیان کرد:

· به دلیل وجود نظام مستقر تأمین اجتماعی، در کشورهای صنعتی و بعضی از کشورهای در حال توسعه آمریکای لاتین، سهم هزینه‌های انتقالی به خانوارها و افراد بیشتر از سایر کشورها است.

· نسبت مخارج مربوط به فعالیتهای بازرگانی و صنعتی به کل هزینه‌ها در کشورهای در حال توسعه بیشتر است، زیرا در این کشورها دولت نقش عمده را در توسعه اقتصادی دارد.

· به دلیل دخالت مستقیم دولت در ارایه خدمات اجتماعی، سهم هزینه‌های آموزشی و بهداشتی در کشورهای در حال توسعه بیشتر است.

· در مورد هزینه‌های دفاعی، با توجه به ماهیت آن تفکیک خاصی را نمی‌توان بین کشورها قایل شد. تفاوتهای نهادی بین کشورها عمدتاً در ارتباط با تدوین برنامه‌های توسعه است. بیشتر کشورهای در حال توسعه اقدام به تهیه برنامه‌های میان مدتی کرده‌اند که سیاستهای مالی آنها در چارچوب این برنامه تهیه می‌گردد. کشورهای صنعتی عموماً دارای برنامه‌های عمرانی نیستند، ولی هزینه‌های خود را از طریق روشهای پیشرفته بودجه‌بندی و استفاده از الگوهای خاص هزینه‌ای برآورد می‌کنند.

روند اصلاحات

اصلاحات بودجه‌بندی در اوایل قرون نوزدهم میلادی عمدتاً به منظور افزایش توان حسابدهی حکومتهای پیرو دموکراسی اجتماعی و یا اعمال کنترل بیشتر در رژیم های شبه پادشاهی اعمال می‌شد. توجه قانونگذاران به تدریج از مالیات‌بندی به تخصیص هزینه‌های عمومی معطوف شد. کوششهای اولیه در کشور بریتانیای کبیر در راستای هدف تهیه چارچوبی برای افزایش توان پاسخگویی مالی دولت بود. انضباط مالی و صرفه جویی از طریق دستورالعمل‌هایی که توسط دستگاه مرکزی اعلام می‌شد، باید رعایت می‌گردید. دستگاه مرکزی فعالیت خاصی که نیاز به هزینه داشته باشد نداشت و فقط باید کنترل می‌کرد وجوه تعیین شده در محل اصلی خود به مصرف برسد. از سوی دیگر دستگاه‌های مصرف کننده، فعالیتهای خاصی داشتند که آنها را می‌بایست در چارچوب ضوابط تعیین شده توسط دستگاه مرکزی انجام می‌دادند. چندی بعد وظایف حسابداری و حسابرسی ضروری تشخیص داده شد و دستگاه‌های خاصی بدین منظور مشغول به کار شدند.

نظام بودجه‌ریزی فرانسوی با درجه تمرکز بیشتری توسعه یافت. واحد خزانه‌داری دارای مسئولیت تمامی امور مربوط به نظارت، ممیزی، بازرسی، راهنمایی‌های مستقیم و غیرمستقیم و تهیه ضوابط و مقررات بود. در این نظام، ذیحسابانی در هر یک از دستگاه‌های اجرایی و گروهی از حسابداران مسئول رسیدگی به عملکرد درآمدها و انجام هزینه‌ها و بازرسانی برای رسیدگی به اجرای تمامی فعالیتها، پیش‌بینی شده بود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مروری بر تحولات نظام بودجه ریزی 15 ص

تحقیق در مورد منجی موعود در ادیان بزرگ الهی(روش تحقیق) 20 ص

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد منجی موعود در ادیان بزرگ الهی(روش تحقیق) 20 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 32 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

دانشگاه آزاد اسلامی ـ واحد قم

رشته علوم سیاسی

تحقیق درس :

روش تحقیق

موضوع:

منجی موعود در ادیان بزرگ الهی

استاد ارجمند:

جناب آقای محسنی

دانشجو:

مهری السادات بیدکی

آبان ماه 1382

فهرست مطالب

طرح و مقدمه تحقیق سؤال اصلی متن

پیش فرضیه و توضیح آن

توضیحی در مورد سیطره زمانی و مکانی موضوع تحقیق

پیشینه تاریخ

تعریف واژه ها

یهود و منجی موعود موعود در تورات

نشانه های ظهور منجی

خلاصه

مسیحیت و منجی موعود موعود در انجیل

توضیح پیرامون علائم ظهور

منجی موعود در اسلام موعود در آیات قرآن

موعود در روایات و احادیث معصومین(ع)

علائم ظهور در اجتماع

نتیجه

نکته پایانی

مأخذ فارسی و عربی

بسم الله الرحمن الرحیم

آب زنید راه را هین که نگار می رسد

مژده دهید باغ را بوی بهار می رسد

چاک شدست آسمان، غلغله ایست در جهان

عنبر و مشک می رود، سنجق یار می رسد

رونق باغ می رسد، چشم و چراغ می رسد

غم به کناره می رود، مه به کنار می رسد

تیر روانه می رود، سوی نشانه می رود

ما چه نشسته ایم پس؟ شه ز شکار می رسد

باغ سلام می کند سرو قیام می کند

سبزه پیاده می رود، غنچه سوار می رسد

خلوتیان آسمان تا چه شراب می خورند


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد منجی موعود در ادیان بزرگ الهی(روش تحقیق) 20 ص

پروژه رشته کامپیوتر با موضوع doc .plc

اختصاصی از فایل هلپ پروژه رشته کامپیوتر با موضوع doc .plc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه رشته کامپیوتر با موضوع doc .plc


پروژه رشته کامپیوتر با موضوع doc .plc

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 65 صفحه

 

مقدمه:

از حدود سال 1890 میلادی یعنی پس از کشف پیل الکتریکی و بوجود آمدن نیروی الکتریکی کاربردی تغییرات چشمگیری در صنعت ایجاد شدوصنعت برق وصنایع دیگر بوسیله این انرژی انعطاف پذیر با سرعت قابل ملاحظه ای شروع به رشد کرده و روز به روز گستره ی این انرژی فراگیرتر می شود.تا آنجا که هم اکنون در کمتر مواردی از صنعت کاربرد این انرژی به چشم نمی خورد. با بزرگتر شدن صنایع آزمایشگاهها تبدیل به کارگاهها وکارخانجات بزرگ شدند وهم اکنون خطوط تولید این کارخانجات نقش مهمی در صنعت ایفا می کنند.کنترل خطوط تولید به نحوه مطلوب همیشه خواسته کارفرمایان و صاحبان صنایع بوده ویکی از دغدغه ها ی مهم آنان به شمار می رود،راحتی کار بادستگاه،عیب یابی آسان وسریع،انعطاف پذیری برای تغییر برنامه تولیدو... در کنار هزینه کمتر از خواسته های آنان است، وطراحان همیشه با توجه به پروسه مورد طراحی خود موارد بالا را در نظر می گیرند.

از سال 1900 تا 1930 انواع دیود ، تریود و سایر المان های لامپی بوجود آمد و به دنبال آن در رادیو و تلویزیون لامپی مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1930 وقتی نیمه هادی توسط آقایان باردین ، براتین و شاکلی کشف شد کاربرد الکترونیک به سرعت رو به افزایش نهاد.

تقریبا از سال 1950 استفاده از الکترونیک در صنعت متداول شد. پس از گسترش المان های الکترونیکی خاص که برخی کاربرد های جدید را امکان پذیر ساخت ، شاخه ای از الکترونیک بنام الکترونیک صنعتی بوجود آمد. در پرتوی کشف نیمه هادی ها « ترانزیستور ، تریستور و... » و عناصری که بطور کامل به نیاز مندی های صنعتی پاسخ می داد ، الکترونیک صنعتی به پیشرفت های تصور ناپذیری نائل آمد. تقریبا از سال 1960 ، استفاده از نیمه هادی ها در زمینه الکترونیک صنعتی متداول گردید و امکان ساخت دستگاه های پیچیده تر جهت اتوماسیون عملیات صنعتی فراهم شد. از سال 1970 به بعد به دلیل ساخت مینیاتوری عناصر الکترونیکی بصورت مدارات مجتمع موجب شد ، ضمن افزایش کاریی ، حجم و قیمت دستگاه ها کاهش یابد.

حدود سال 1975 با تولد ریزپردازنده ها ، در برخی از کاربرد های الکترونیک صنعتی تحول تازه ای بوجود آمد. این عناصر جدید در طراحی و تنظیم مدار های فرمان صنعتی ، تحولی بنیادی را بوجود آورده است. در کمتر از دو دهه اخیر ، یکی از زمینه های تحول ، کنار گذاشتن رله کنتاکتوری و استفاده از کنترل کننده های قابل برنامه ریزی منطقی « PLC » می باشد. امروز طراحان خطوط تولید و ماشین الات و پروسه های صنعتی تمایل چندانی به اسفاده از مدار های رله کنتاکتوری ندارند و استفاده از مدار های رله کنتاکتوری در پروسه های صنعتی بزرگ و پیچیده تقریبا منسوخ گردیده است. بدنبال این تحولات ، در کشور ما نیز در بسیاری از کارخانه ها و مراکز صنعتی ، بخصوص آنهایی که پس از سال های 1980 به بعد نصب و راه اندازی گردیده اند ، از سیستم های PLC استفاده می کنند.

با پیدایش ریزپردازنده ها ، کنترل واحد های متفاوت یک کارخانه یا واحد صنعتی به جای اینکه بطور مجزا کنترل شوند ، بصورت متمرکز توسط یک کامپیوتر کوچک کنترل می شوند. در این حالت تمامی سیستم های مدار فرمان شامل کنتاکتور ها ، رله ها ، تایمر ها و دیگر اجزای کنترل کننده ، تغییری نمی کند ، بلکه توسط سنسور های اطلاعات از نقاط متفاوت دریافت و نسبت به پردازش اطلاعات و صدور فرمان لازم به واحد صنعتی انجام می پذیرد. در آینده متوجه خواهیم شد که با پیدایش کنترل فرایند صنعتی توسط برنامه سازی منطقی « PLC » علاوه بر کارهای یک کامپیوتر کوچک ، بسیاری از رله ها ، کنتاکت ها ، تایمر ها و... توسط نرم افزار ساخته می شود و حجم عظیمی از سیستم کنترل کاهش می یابد.

امروزه دررقابت جهانی،یک سازمان جهت ادامه حیات خود باید به تولید محصولات انبوه متنوع،باکیفیت برتر ودر نهایت قیمت تمام شده پایین تر بیندیشد.از این رو صاحبان صنایع همواره می کوشند تافرایند تولید خود را تاحدامکان خود کار نماید.علاوه بر این تنوع محصولات،سازندگان را مرتباَ به تغییر خطوط تولید وادار می سازد،پس باید انعطاف پذیری خطوط تولید نیز از اهداف هر مجموعه موفق باشد.با توجه به اهداف ذکر شده بالا کنترل کننده هایی در خطوط تولید موثرترند که بیشترین خصوصیات بالا را دارا باشند وبا ظهور کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر (PLC) این امر تحقق پیدا کرد.اکنون برای آشنایی بیشتر به توضیح مختصری راجع به همین کنترل کننده ها یعنی PLCها می پردازیم.

کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر (PLC)نقش بسیار مهمی در اتوماسیون صنایع برعهده دارندودر اکثر مراکز صنعتی جدید از آنها استفاده می شود.امروزه هر جا که نیاز به کنترل منطقی باشد به جای کنترل کننده های رله ای قدیمی،از کنترل کننده های منطقی برنامه پذیر استفاده می شود. نمونه های معمول از کاربردPLC درماشینهای ابزار،کشتی ها،قطارهای راه آهن،مترو و هواپیماها و...می باشد.PLCدر واقع یک کنترل کننده بامرکز میکرو پروسسوری (ریزپردازنده)است که بر مبنای برنامه موجود درحافظه و با توجه به اطلاعات ورودی یک سری خروجی را فعال یا غیرفعال می نماید.درPLCها امکان کنترل همه نوع پارامتر وجود دارد.انعطاف پذیری،قابلیت اعتماد بالا،کم حجم بودن،سریع بودن،دقت در انجام عملیات،نصب آسان وسریع،نگهداری راحت وارزان و...از مزایای مهم یک PLCبه شمارمی رود.باتوجه به اینکه سالهای نه چندان زیادی ازپیدایش PLCتوسط شرکت های متعدد چون(AllenBradley - Sprecher – SIMENS - omron – ABB- Telemecanique) و...سپری شده است؛

 

فهرست مطالب:

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول؛آشنایی با PLC

آشنایی با PLC

محاسن PLC

معایب سیستم های رله کنتاکتوری

واحد های تشکیل دهنده PLC

مفهوم کنترلرهای قابل برنامه ریزی PLC

زمان پاسخ گویی Scan Time

قطعات ورودی

قطعات خروجی

نقش کنترلرهای قابل برنامه‌ریزی (PLC) در اتوماسیون صنعتی

مقایسه تابلوهای کنترل معمولی با تابلوهای کنترلی مبتنی بر PLC

طراحی مدار فرمان توسط کامپیوتر

پروسه کار یکPLC

مواردکاربردPLC

تفاوت PLC با کامپیوتر

حافظه بکار رفته درPLC

انواع حافظه ها

انواع واحد های حافظه

PLC های زیمنس

فصل دوم ؛ زبان های برنامه نویسی PLC

استانداردهای زبانPLC

زبان های برنامه نویسی درPLC

اصطلاحاتPLC

ظرفیتPLC:

فصل سوم ؛ برنامه STEP - 5

برنامه STEP-5

فصل چهارم؛ برنامه نویسی به زبانLADER

برنامه نویسی به زبانLADER

شمارنده ها یا کانترها

مقایسه کننده هاCOMPRATOR

فصل پنجم؛ آشنایی با S7

آشنایی با خانواده S7

فرمت آدرس دهی در S7

نرم افزاری های جنبی و مرتبط با STEP7

منابع و مآخذ

 

منابع ومأخذ:

خود آموز جامع PLC، تألیف مهندس عبداله بهرام پور، انتشارات سیمای دانش ، تهران 84

plcs.blogfa.com

irankorea.com

PLCS.NET

asanbarsanat.com


دانلود با لینک مستقیم


پروژه رشته کامپیوتر با موضوع doc .plc