فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

Olap چیست و چگونه کار می‌کند؟

امروزه پس از جمع آوری و بدست اوردن اطلاعات ، تجزیه و تحلیل داده ها ، یکی از مهمترین کارهای بانک های اطلاعاتی می باشد بر همین اساس اکنون یکی از مهمترین معیار تشخیص بانک اطلاعاتی برتر ، امکانات تجزیه و تحلیل داده ها در آن بانک می باشد از جمله فناوریهای جدید در جهت تحلیل داده ، سیستم Olap می باشد Olap که در چند سال اخیر مطرح گشته است و هر

موتور پایگاه داده امروزی ویرایش متعددی از SQL را بکار می برند . ویرایش مورد استفاده  SQL SERVER  نیز   (T-SQL)   TRANSACT –SQL   نام دارد .

مایکروسافت در ابتدا SQL SERVER  را با همکاری SYBASE  برای اجرا در محیط OS/2 طراحی کرد ، هنگامیکه مایکروسافت و  IBM از هم جدا شدند ، مایکروسافت کار را با سیستم عامل جدید و شبکه خود تحت عنوان سرویس دهنده  پیشرفته ویندوز NT ادامه داد . در این مقطع مایکروسافت تصمیم گرفت  SQL SERVER   را شخصا برای محصول جدید خود NT  توسعه دهد. نام این محصول جدید  SQL SERVER 4.2  بود که بعدها به 4.21 ارتقا یافت .

پس از جدا شدن مایکروسافت و SYBASE   ، شرکت اخیر موتور پایگاه داده خود را برای اجرا بر روی ویندوز NT  توسعه داد . این محصول (SYBASE ADAPTIVE SERVER  ENTERPRISE )   نامیده میشود .و مایکروسافت ویرایش ٦ وسپس ٥/٦ را عرضه کرد . ویرایش ٧ این محصول با قابلیت اجرا در محیط های  NT  و ویندوز های   95 و 98 معرفی شد . در این ویرایش تفکیک عمده ای نسبت به کد  SYSBASE  ایجاد شده است .

ویرایش های قبلی از این نظر بسیار وابسته به SYBASE بودند . اما در ویرایش ۷ تیم مایکروسافت بتدریج کد مزبور را دوباره نویسی کرد و آن را تغییر داد . این شرکت ضمن ساختار دهی مجدد هسته مرکزی موتور پایگاه داده ، یک بهینه ساز پرس و جوی پیشرفته و پیچیده و یک موتور ذخیره سازی پایگاه داده پیشرفته  را نیز معرفی کرد .

 Sql Server 2000از این کد جدید بهره می گیرد و دارای ویژگیهای قابل ملاحظه ای می باشد . همچنین قابلیت اطمینان ، در دسترس بودن محصول و توسعه پذیری  آن افزایش یافته و در کل کار را برای  راهبران پایگاه داده ساده تر کرده است .

 

SQL SERVER  چیست ؟

SQL SERVER  یک سیستم پایگاه داده رابطه ای است به صورتی که CLIENT ها درخواست خود  (QUERY)  را به SQL SERVER  فرستاده و  SQL SERVER نتایج را به  CLIENT  باز می گرداند .

SQL SERVER مجموعه ای از مؤلفه ها (COMPONENTS)  می باشد که با همدیگر کار

می کنند و برای نیازهای داده های ذخیره شده می باشد  که شامل قسمتهای زیر است .

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد