فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله الکترون

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله الکترون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

به نام خدا

الکترون

در اوایل قرن نوزدهم میلادی شیمیدان انگلیسی هامفری دیدیبه بررسی الکترووولیز شیمیایی یعنی تجزیه مواد در اثر جریان الکتریکی پرداخت .نتیجه این بررسیها دیوی را به این نظریه رهنمون کرد که عناصر یک ترکیب شیمیایی به وسیله پیوندهایی که طبیعت الکتریکی دارند به هم پیوسته اند .رابطه کمی میان مقدار الکتریسیته مصرف شده در یک الکترولیز و اثر شیمیایی الکترولیز در سالهای 1833و1832توسط مایکل فاراده دست پرورده و جانشین دیوی تعیین شد جورج جانستون استونی در سال 1874ضمن تفسیر کارهای فاراده به این نتیجه رسید که واحدهایی از بار المتریکی به اتمها وابسته اند و در 1891پیشنهاد کرد که این واحدها (از واژه ی یونانی به معنی "کهربا"به خاطر اثری که به هنگام مالش در آن پدید می آید)نامیده شوند.

بخش اعظم اطلاعات موجد درباره الکترونها از مطالعه اشعه کاتدی نتیجه شده است .اگر بین دو الکترود در یک محفظه شیشه ای مسدود که تا حد ممکن از هوا تخایه شده است یک ولتاژ قوی برقرار شود از الکترود منفی (کاتد)اشعه ای صادر میشود .این اشعه دارای بار منفی است در امتداد خهط مسقیم سیر می کند و در محل برخورد با دیواره شیشه ای مقابل کاتد موجب تلا لو می شود .

 

در اواخر قرن نوزدهم طبیعت اشعه کاتدی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت. آزمایش نشان داد که این اشعه جریانی از الکترونهایی است که حرکتی سریع دارند این الکترونها که از فلز الکترود منفی ناشی می شوند به جنس آنها بستگی ندارد .به عبارت دیگر جنس فلز کاتد هر چه باشد جنس اشعه کاتدی ناشی از ان تفاوت نمی کند

در سال 1897جوزف .جی .تامسون نسبت بار الکترون به جرم آن (e\m)را از طریق بررسی انحراف اشعه کاتدی در میدانهای الکتریکی و مغناطیسی معیین کرد.اما روش تامسون قادر نیست که هر یک از مقادیر eیا mرا به تنهایی بدست آورد .

از آنجا که الکترونها دارای بار المتریکحی هستند الکترونهای در حال حرکت یک جریان الکتریکی بوجود می غاورند از طرف دیگر میدان مغناطییسی و جریا الکتریکی بر یکدیگر تاثیر متقابل دارند (موتورهای الکتریکی بر اساس این اصل عمل می کنند )بنابر این وقتی که یک الکترون با بار الکترییکی eو جرمmو سرعتvوارد یک میدان مغناطیسی می شود از مسیر عادی مستقیم خود منحرف شده و در مسیر دایره ای با شعاع(r)به حرکت در می اید امتداد انحراف عمود بر میدان مغناطیسی است و الکترون پس از خروج از حوزه اثر میدان در یک مسیر مستقی به حرکت خود ادامه می دهد

 

مقدار rرا از رابطه زیر بدست می آورند

R=mv/He

که در آن Hشدت میدان مغناطیسی است هر چه شدت میدان و بار الکتریکی ذره بیشتر باشد انحراف از خط مستقیم بیشتر است ولی انحراف بیشتر بدان معنی است که مقدار Rکوچکتر است بنابر این h,eبه طور معکوس با r متناسبند از طرف دیگر ذراتی که جرم بزرگتر داشته باشند یا سرعت حرکت آنها زیاد باشد انحرافشان از مسیر مستقیم کمتر خواهد بود و بنا بر این شعاع دایره مسیر آنه بزرگتر استع از این رو m,vبا rنسبت مستقیم دارند

 

تامسون مقادیر r را برا یانحراف اشعه کاتدی در میدانهای مغناطیسی با شدت معلوم معیی کرد واز انجا توانست مقدارe/mvرا بدست اورد از رابطه 1 نتیجه می شود

e/mv=i/Hr

ولی برای ان که مقدار e/mاز رابطه (2) بدست اید باید سرعت حرکت الکترون v تعیین شود یکی از روشهایی که تامسون برای پیدا کردن مقدار vبه کار برد مطالعه اشعه کاتدی در لامپی بود که در اطراف ان میدانهای الکتریکی ومغناطیسی همزمان وعمود بر یکدیگر بر قرار شد

الکترونها در یک میدان الکتریکی مسیری سهمس شکل دارند و به طرف صفحه مثبت منحرف می شود . در این صورت اگر الکترون تنها حت اثر میدان الکتریکی باشد در نقطه cبه دیواره لامپ برخورد می کند نیرویی که موجب انحراف یک ذره باردا ر در یک میدان الکتریکی می شود فقط به شدت میدان الکتریکی(E)و مقدار بار الکتریکی ذره (eبرای الکترون )


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله الکترون

دانلود فایل پاورپوینت در مورد آموزش خانواده..

اختصاصی از فایل هلپ دانلود فایل پاورپوینت در مورد آموزش خانواده.. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل پاورپوینت در مورد آموزش خانواده..


دانلود فایل پاورپوینت در مورد آموزش خانواده..

دانلود پاورپوینت در مورد آموزش خانواده

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 16

 

 

 

 

مقدمه

 

به دلایل گوناگون پرداختن به این بحث حائز اهمیت و قابل توجه است

 دو دلیل عمده :

الف نگرش نظام آموزش و پرورش به مقوله آموزش خانواده               

ب -  اهمیت  آموزش خانواده            

     مشکلات آموزش خانواده :        
1 –
ضعف آموزش های خانواده 
2 –
نگرش مسئولان به مقوله آموزش خانواده
3 –
شیوه های آموزش سنتی           
4 –
عدم توجه به دگرگونی های جامعه
5 –
کار گروهی جایگاهی ندارد
6 –
بی توجهی به امر کارگاه های آموزشی   


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل پاورپوینت در مورد آموزش خانواده..

تحقیق درباره سید احمد خمینی

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره سید احمد خمینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

مقدمه:

حاج احمدآقا در طول مبارزات ملت ایران دربرابر نظام ستم شاهی به سرحلقه اصلی پیوند امام و یاران آن بزرگ مرد و امت وفا دار تبدیل شد، نقشی که تا آخرین لحظات حیات پدر آن را ادامه داد.

مرحوم حجت‌الاسلام سید احمد خمینی در24 اسفند 1324 دومین فرزند ذکور امام خمینی (ره) درشهر مقدس قم پا به عرصه وجود نهاد،‌ دوره‌های تحصیل ابتدایی و متوسطه را در قم به پایان رساند، در دوره جوانی نیز به دلیل علاقه خاص به ورزش حتی در تیم های دسته دوم فوتبال آن زمان هم به بازی حرفه ای پرداخت.

پس از طی دوره مقدماتی و متوسطه حوزه، ‌سطوح عالی را نزد استاتید بزرگی همچون آیت‌الله سلطانی (‌پدر همسر مکرشان)،‌ آیت‌الله حاج مرتضی حائری و ایت‌الله شبیری زنجانی سپری کرد.

سالهای پایانی دوره دبیرستان سید احمد خمینی مصادف با قیام تاریخی 15 خرداد شد و همین قیام، مسیر زندگی وی را تغییر داد، پس از تبعید امام (ره) به ترکیه و عراق در سال 1343، حاج احمد آقا دوسال مخفیانه در ایران زندگی کرد و در سال 1345 مخفیانه برای دیدار پدر عازم نجف شد و در همان جا به دست امام راحل، به لباس روحانیت درآمد.

سید احمد خمینی گره گشای مشکلات انقلاب و حلقه وصل امام و امت

حاج احمد خمینی(ره) از بدو خروج از ایران به سرحلقه اصلی پیوند امام و یاران امام و امت تبدیل شد، نقشی که تا آخرین لحظات حیات پدر آن را ادامه داد، در سال 1356،‌ برخی از همرزمان ایشان توسط ساواک دستگیر شده و ارتباط آنان با وی آشکار شد، فاجعه رحلت برادر بزرگوار ایشان آیت‌الله سید مصطفی خمینی در همین سال به وقوع پیوست که باعث شد نقش حاج احمد آقا در تحولات سیاسی بعدی پررنگ تر شود.

پیام تاریخی رهبر معزز انقلاب

حفظ سلامت امام و مراقبت همه جانبه از جان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی وظیفه ای بود که فقط از مرحوم حاج احمد آقا برمی آمد؛ سرانجام پس از تحمل چند سال غم جانکاه دوری پدر که مهلک‌ترین خبر به جسم و روح ایشان بود،‌ در شامگاه 25 اسفند 1373 ندای حق را لبیک گفت، رهبر معظم انقلاب پیامی را به مناسبت ارتحال یادگار امام (ره) صادر کردند که خود گویای نقش بارز مرحوم سیداحمد خمینی است، متن این پیام تاریخی بدین شرح است :

" سرانجام پس از هفته‏اى اندوهبار و سرشار از اضطراب و نگرانى، بار سنگین مصیبت فرود آمد و دل‏ امت وفادار دستخوش طوفان غم و محنت‏ شد، یادگار امام و فرزند دلبند و عزیزترین کس او دنیاى فانى راوداع گفت و چهره محبوب و آشناى مردم و غمخوار کشور و انقلاب و خدمتگزارى صدیق براى هدفهاى‏امام عظیم راحل و اندیشه‏اى روشن و چشمى تیزبین در خدمت نظام اسلامى، کشور و ملت و دوستان ودوستداران خود را ترک کرد و ایران اسلامى را به عزاى خویش نشانید.

در دوران پر حادثه انقلاب مرحوم حجة‏الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینى یکى از مؤثرترین‏عناصر در جریانات کلى کشور و انقلاب بود، او براى رهبر کبیر انقلاب فرزندى مهربان و در عین حال ‏مشاورى امین و یارى دیرین و سربازى فداکار و مریدى گوش بفرمان و کارگزارى لایق و کارآمد بود.

امام بزرگ ما بارها محبت پرشور و اعتماد عمیق و تحسین قلبى خود نسبت‏به این فرزند خاضع و مطیع‏ خود را بر زبان آورده بود و نزدیکترین‏ها گواهى صادق آن چنان پدرى را در حق پسر یگانه‏اش ازآن زبان پرهیزگار شنیده بودند.

در طول سالهاى انقلاب چه بسیار گره‏ها که به دست او گشوده شد و چه بسیار کارهاى بزرگ که به تدبیراو انجام گشت از اینها برتر نقش این عنصر پرتلاش و پرتوان در حراست عاشقانه از سلامتى جسمى وآرامش خاطر امام بزرگوار بود، بى‏شک سلامت‏و توان جسمى و قدرت کارى آن قائد عظیم‏الشان دردوران پر مخاطره ده ساله با وجود کهولت‏سنى و بیمارى قلبى در میان عوامل و اسباب عادى از همه بیشتر به ابتکار و مراقبت و پى‏گیرى دلسوزانه این فرزند مهربان وابسته بود، ملت ایران از این بابت ‏بسى مدیون ‏این عزیز فقید است.

تاریخچه خدمات ارزنده آن مرحوم به دوران پس از پیروزى منحصر نمى‏شود، نقش ایشان در دوران‏مبارزات ملت ایران نیز برجسته و فراموش نشدنى است و هر چه زمان به مقطع پیروزى انقلاب اسلامى‏نزدیکتر مى‏شود این نقش و سهم، صاحب آن بزرگتر و روشن‏تر مى‏گردد و چون فاصله زمانى میان فقدان ‏فاجعه‏آمیز مرحوم آیت‏الله حاج سید مصطفى خمینى فرزند بزرگ و نام‏آور امام و روزهاى بازگشت رهبرکبیر انقلاب به کشور فرا مى‏رسد نقش مرحوم حاج سید احمد خمینى در قضایاى انقلاب وضعى استثنایى ومنحصر بفرد مى‏یابد.

بى‏شک در آخرین ماههاى دوران نهضت هیچکس در رابطه با امام بزرگوار نقشى تا بدین حد بزرگ ومؤثر از خود بروز نداده است. تلاش بى‏وقفه و پروانه‏وار ایشان در کنار مشعل فروزان وجود امام عزیز(رضوان‏الله علیه) بسى برکات را منشا گشته و بسى دشوارها را آسان نموده است.

اکنون این یادگار امام از میان ما رفته و ما را در فقدان خود مهموم و مغموم برجا گذاشته است. شکوه این غم جانکاه را به پیشگاه صاحب و مولاى خود حضرت بقیة‏الله الاعظم مى‏بریم و از او دعا براى صبر و تسلى مى‏طلبیم و در عین حال نخستین تسلیت را هم به او مى‏گوییم.

تسلیت‏بعدى به مادر داغدار و محنت کشیده‏اى است که بار سنگین مصائب بزرگ بر دل او سنگینى‏مى‏کند و نیز همسر گرامى و فداکار ایشان و نیز به خانواده معظم و بیت معزز حضرت امام راحل بویژه‏ فرزندان گرامى این عزیز و بالاخص به یادگار برومندش جناب حجة‏الاسلام حاج سید حسن خمینى و نیز به‏عموى بزرگوارشان جناب حجة‏الاسلام والمسلمین آقاى پسندیده و دیگر خاندانهاى وابسته و به همه ملت‏بزرگ ایران و به همه مسلمانان جهان تسلیت مى‏گویم. "

وصیت نامه حاج سید احمد خمینی

مرحوم حاج سید احمد خمینی در سالهای پایانی عمر به ریاضت و سیر و سلوک عرفانی روی آورده بود و با چله نشینی های مدام سعی در تزکیه نفس داشت، وصیت نامه ای که ایشان دوسال قبل از ارتحال آن را نوشته اند حاکی از همین حالات معنوی است:

با امید به رحمت واسعه حضرت حق جل جلاله و ایمان به حقانیت آنچه حضرت خاتم الانبیاء محمدمصطفى(‏صلى الله علیه وآله) آورده است و با اقرار به تبعیت محض از معصومین بزرگوار بخصوص مولاى متقیان‏ امیرمؤمنان و خلیفه بلافصل رسول اکرم(‏صلى الله علیه وآله).

اینجانب احمد خمینى فرزند حضرت امام خمینى‏قدس سره در تاریخ 30 شهریور 71 هجرى شمسى مطابق‏با 23 ربیع‏الاول 1413 قمرى چند سطرى به عنوان وصیت مى‏نویسم تا به این اصل اسلامى عمل کرده‏باشم.

1- وصى خود فرزندم حسن خمینى را قرار دادم تا در صورت امکان به آنچه مورد نظرم است عمل ‏نماید انشاءالله خداوند به ایشان پاداش خیر دهد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره سید احمد خمینی

مقاله درباره اثر الکترونیک عمومی

اختصاصی از فایل هلپ مقاله درباره اثر الکترونیک عمومی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 46

 

اثر الکترونیک عمومی:

منبع تغذبه دوبل: منبع تغذیه 3 و لوحه دارد که یکی از آن ها برای تنظیم مقدار ولتاژ است که می توانیم ولتاژ را از 3 الی 30 ولت تنظیم کنیم.

Fin= برای تنظیمات دقیق ولتاژ است. که برای تنظیم به صورت 1/0 است.

ولوم جریان: که برای تعیین جریان دهی است برای بدست آوردن جریان 5/0 آمپر باید ابتدا مدار را وصل کنیم بعد با ولوم کنترل جریان خروجی جریان را تنظیم کرد.

دکمه های قسمت پایین منبع تغذیه:

Stand by: برای نیمه روشن ساختن دستگاه. برای قطع کردن لحظه های دستگاه از دکمه stand by استفاده می کنیم.

Flot: (شناور): هر منبع تغذیه به صورت مجزا از هر منبع عمل می کند.

SER: دو منبع ولتاژ را با هم سرای می کند برای اینکه هر دو منبع سری شود از این دکمه استفاده می شود. معمولا دو پایه کنار زمین و دو پایه + و – وسظ به عنوان پایه های + و – استفاده می کنیم و ممکن است در برخی از دستگاه ها برعکس شود.

PAR: به محض اینکه دکمه PAR را بزنیم هر دو منبع یک ولتاژ دارند یعنی دارای ولتاژ مساوی می شوندو موازی می شوند.

Track: ولتاژ منبع اول را به ولتاژ منبع دوم وابسته می کند. فقط تنظیم ولتاژ به هم وابسته و در خروجی جدا هستند از هم ولی در PAR هر دو منبع یکی می شود.

دستگاه سیگنال ژنراتور: فرق فانکشن ژنرتور با سیگنال ژنراتور در این است که در فانکشن ژنراتور انواع شکل موج ها و سیگنال های مختلف را به ما می دهد ولی در سیگنال ژنراتور فقط موج sin به ما می دهد

مفانکشن ژنراتور: برای تنظیم فرکانس مثلا فرکانس 100 هرتز می خواهیم می گذاریم روی 100 و بعد با ولوم تنظیم می کنیم.

ولوم Level: با استفاده از Level می توانیم دامنه سیگنال خروجی را کم و زیاد کنیم.

عدد Tim/Div * تعداد خانه های اشغال شده توسط سیگنال= T= زمنا تناوب

volt Div * عدد تعداد خانه های عمودی = Vmax

f= 1/T

آزمایش شماره 1 «کارگاه الکترونیک عمومی»

منبع تغذیه:

در جهت عمودی به دو قسمت تقسیم شده است که دو قسمت اول دو تا تغذیه جداگانه هر کدام به اندازه 30 ولت می باشد که هر کدام 3 ولوم دارند که ولوم اول از سمت چپ برای تغذیه A که مقدار ولتاژ از 0 تا 30 تنظیم می کند تا در خروجی داشته باشیم ولوم دوم به نام Fine که برای تنظیم دقیق و کسری دستگاه به کار می رود و ولوم سوم برای تنظیم جریان دهی خروجی به کار می رود. و سه ولومم دیگر همانند 3 لوم بالا برای تغریه دومی است. دو قسمت پایین ما فیش های خروجی و کلید روشن و خاموش کردن دستگاه به علاوه شش دکمه دیگر داریم که به اختصار توضیح داده می شوند.

آخرین ولوم های سمت راست و چپ به نام stand by (A,B) برای غیر فعال کردن دستگاه برای چند لحظه به کار می رود که اگر، می خواهیم کاری روی دستگاه انجام دهیم نیاز به قطع کلی دستگاه نباشد.

ولوم Flot: حالت عادی یا شناور در دستگاه که پایین بودن یا نبودن آن زیاد مهم نیست.

ولوم SER: برای آنکه با ولتاژ خروجی را افزایش دهیم لازم است که دو منبع با هم به صورت سری قرار بگیرند که حالت سری کردن دستگاه را این کلید بر عهده دارد.

PAR ولوم: اگر بخواهیم جریان خروجی را افزایش دهیم باید دو منبع را با هم موازی کنیم که این را با این دکمه می توان انجام داد که در این حالت چون ولتاژ باید ثابت باشد یک از منابع وابسته به منبع دیگر می شود.

Track: وابسته کردن یکی از دو دستگاه بر هم البته در این حالت جریان خروجی تغییر نمی کند (برخلاف PAR)

نکته: دستگاه سیگنال ژنراتور فقط موج سینوسی تولید می کند ولی پاتشنی ژنراتور موج های مختلفی را به وجود می آورد.

آزمایش:

الف) برای تغییر شدت نور جمجعه از ولوم INTEN استفاده می کنیم.

ب) برای تبدیل کردن خط روی حسنه به نقطه باید ولوم TiMDiv در بیشترین مقدار خود از سمت راست قرار دهیم چون هرچه زمان تناوب کمتر شود فرکانس بیشتر می شود که باعث می شود ما خط وسط را به صورت نقطه ببینیم البته این کار را با کلید x-y هم می توان انجام داد.

ج) برای تنظیم شدت نور از ولوم Focus استفاده می کنیم.

د) برای تنظیم کردن یم روی صفحه آن را روی حالت GND گذاشته و یا ولوم PAVER آن را انجام می دهیم

هـ) با چرخاندن و لوحه VOLT/DIV از بیشتر به کمتر مشاهده می شود که ضخامت بیم افزایش یافته پر رنگ تر می شود. و با تغییر دادن V/cimیم در حالت عمودی اندکی جا به جا می شود.

د) هرچه لوحه Tim/Div را از بیشتر به کمتر انتقل دهیم باعث می شود که بنی خط فاصله بیفتد که این فاصله های t ثانی بر اثر f=1/t صورت می گیرد یعنی هرچه T را کاهش دهیم F افزایش پیدا می کند و در انتها نیزها می توانیم خط را به صورت یک نقطه در صحنه مشاهده می کنیم.

ز) Ext.triy به معنای روشن کردن از خارج می باشد و بر ای اینکه ما بتوانیم از بیرون یک سیگنال به ورودی مدار مقایسه کننده اسیلوسکوپ اعمال کنیم نیاز به یک ترمینال ورودی داریم این ترمینال Ext Tring نام دارد.

2- یک موج سینوسی با دامنه یک ولت Umax=1u و فرکانس Hz50 توسط منبع تغذیه اسیلوسکوپ اعمال نموده و شکل موج را رسم کنیم فرکانس و ولتاژ p-p آن را از روی اسید سکوپ خوانده و با مقدار داده شده مقایسه کنید؟


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره اثر الکترونیک عمومی

دانلود فایل پاورپوینت درس 9 بدن ما (1)

اختصاصی از فایل هلپ دانلود فایل پاورپوینت درس 9 بدن ما (1) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل پاورپوینت درس 9 بدن ما (1)


دانلود فایل پاورپوینت درس 9 بدن ما (1)

پاورپوینت درس 9 بدن ما (1)

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 19

 

 

 

 

بخشی از متن

„یک روز محمد هنگام بازی کردن زمین خوردو پوست دستش خراش برداشت و زخمی شدمدتی طول کشید تا زخم او بهبود پیدا کند . به نظر شما پوست از بین رفته ی دست محمد چگونه بهبود پیدا کرد؟ آیا پوست جدیدی ساخته شد؟

برای پاسخ به این پرسش ها فعالیت های زیر را انجام دهید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل پاورپوینت درس 9 بدن ما (1)