فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تجربیات تدریس جغرافیا دوره دبیرستان

اختصاصی از فایل هلپ تجربیات تدریس جغرافیا دوره دبیرستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تجربیات تدریس جغرافیا دوره دبیرستان


تجربیات تدریس جغرافیا دوره دبیرستان

 

 

 

 

 

 

 

 

تجربیات تدریس جغرافیا دوره دبیرستان

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:50

فهرست مطالب

مقدمه :.........................................................................................................٦ 

نکات کلیدی : ...................................................................................................٧ 

شرح وظایف دبیر جغرافیا دوره دبیرستان .............................................................٨ 

تجربیات تدریس : ............................................................................١١ 

تجربه ١ : علاقمند کردن دانش اموزان به درس جغرافیا ....................................١١ 

تجربه ٢ : روش های ارزشیابی  بنده در  تدریس جغرافیا ............................................١١ 

تجربه ٣ : تشویق دانش آموزان و ترغیب آنها با جایزه دادن ......................................١٢ 

تجربه ٤ : استفاده از روش کنفرانس در تدریس جغرافیا .........................................١٣ 

تو ضیح و تبیین تجربه استفاده از روش کنفرانس در تدریس جغرافیا : ...........................١٣ 

تجربه ٥ : نحوه ترغیب دانش آموزان به  خلاقیت در درس جغرافیا .............................١٤ 

تجربه ٦ : استفاده از روش بازگویی در تدریس جغرافیا ........................................٢٠ 

تبیین و توضیح استفاده از روش بازگویی در تدریس درس جغرافیا :.............................٢٠ 

تجربه ٧ : استفاده از روش پرسش و پاسخ در تدریس درس جغرافیا :..............................٢٠ 

تبیین تجربه استفاده از روش پرسش و پاسخ در تدریس در س جغرافیا :...........................٢٠ 

تجربه ٨ـ بازدید از مناطق مختلف طبیعت برای تبیین مفاهیم جغرافیایی .............................٢٠ 

تجربه ٩ : توجه و بررسی نقاط ضعف دانش اموزان:..........................................................٢١ 

تبیین تجربه توجه به نقاط ضعف دانش آموزان : .............................................................٢١  

 

مقررات روش بیان افکار و ایده های آنی ......................................................................٢٨ 

مرحله جمع بندی مطالب ..............................................................................................٢٨ 

ارزشیابی در این روش ................................................................................................٢٨ 

روش تدریس فعال کارگروهی که بنده در کلاس استفاده می کردم : .........................٢٩ 

چگونگی آرایش کلاس در شیوه کار گروهی ...............................................................٣٠ 

موانع ومحدودیتهای آموزش درس جغرافیا دبیرستان :...................................................٣٢ 

راهکارهایی اجرایی برای رفع محدودیت های آموزش جغرافیا در دوره دبیرستان : ............٣٣ 

بررسی ارزشیابی در درس جغرافیا و محدودیت: .............................................٣٥ 

موانع ومحدودیتهای ارزشیابی درس جغرافیا : ....................................................... ٣٦ 

ب - راهکارهایی اجرایی شیوه ها ارزشیابی ........................................................................... ٣٦  راهکارهای پیشنهادی برای ایجاد همکاری در کلاس بین معلم و دانش آموز.......................37

 

 پیشنهادات  جهت تدریس بهتر درس  جغرافیا دبیرستان ....................................... ٤٦ 

 

 

 

 نتیجه گیری : .................................................................................................................٤٨ 

منابع :....................................................................................................................٥٠ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

  اینجانب سالهاست به تدریس درس جغرافیا در دوره دبیرستان مشغول هستم . در این سال ها همیشه سعی کرده ام به بهترین نحو ممکن دروس جغرافی را به دانش آموزان آموزش دهم .

در این مدت تجارب زیادی از نحوه یادگیری و یاددهی  جغرافیا به دانش آموزان بدست آورده ام . به عقیده بنده قرار دادن تجارب خود در اختیار دیگران و همچنین استفاده از تجارب دیگران با عث پیشرفت زیادی در امر بهتر یاد دادن به دانش آموزان می شود .  

      جغرافیا علمی است که در صدد تشریح ویژگی های مکان ها و توزیع انسان ها، عوارض و رویدادها بر سطح  زمین  می باشد . جغرافیا به  مطالعه  کنشهای  متقابل  انسان - محیط  در بستر مکان های  ویژه و موقعیت های مکانی می پردازد .

      امروزه آموزش جغرافیا به عنوان یک موضوع اصلی و محوری که باید در برنامه های تحصیلی مدارس در دوره های مختلف گنجانده شود، مورد تأکید قرار گرفته است و از آن به عنوان وسیله ای نیرومند هم برای ترفیع و ترویج آموزش های فردی و هم آموزش های بین المللی ، محیطی و توسعه استفاده می شود . 

  بسیاری از موضوعات و مشکلات عمده ای که دنیای امروز با آن مواجه است ، ُبعد جغرافیایی قوی دارند . آموزش جغرافیا در درک و فهم مسائل و مشکلات محیطی و ارائه راه حل ها و برنامه ریزی های مربوط به توسعه ، نقش بسزایی دارد . آموزش جغرافیا می تواند دانش آموزان را به درک فرایندها و ساختارهای مربوط به توسعه  قادر سازد . درک  محیط  پیرامون ، آگاهی  از شیوه های  متفاوت  زندگی ، شناخت  نظام های  اصلی اجتماعی -اقتصادی  و موقعیت های  مکانی  و مکان ها به عنوان  بستر این  نظام ها، تأثیر شرایط  طبیعی  بر فعالیت های انسانی و تغییر محیط ها بر مبنای تکنیک ها، ارزشهای فرهنگی و نظام های اقتصادی -اجتماعی ، دستیابی به طیف وسیعی از مهارت های جغرافیایی و به کارگیری آنها در زندگی خصوصی ، حرفه ای و عمومی و سرانجام علاقه مندی و احساس مسئولیت نسبت به محیط و بوم انسانی در مقیاس های مختلف از طریق آموزش جغرافیایی حاصل می گردد . بر این مبنا ملاحظه می شود که برنامه درسی جغرافیا و شیوه آموزش آن در کشور ما نیاز به  تحولی بنیادین  دارد و آنچه این تحول اساسی را ضروری نموده است ، کمبودها و مشکلاتی است که در آموزش فعلی این درس وجود دارد . 

 


دانلود با لینک مستقیم


تجربیات تدریس جغرافیا دوره دبیرستان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد