فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله صنایع مصرف کننده کانی ها

اختصاصی از فایل هلپ مقاله صنایع مصرف کننده کانی ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله صنایع مصرف کننده کانی ها


مقاله صنایع مصرف کننده کانی ها

معمولاً بعلت نرمی و درخشندگی قلع، این عنصر به سیاره مشتری و ندرتاً به زهره نسبت داده می شد. نام قلع از کلمه Zin در آلمان قدیم و Tin در اسکاند یناوی مشتق شده است. سیمبل Sn که توسط Berzlius پیشنهاد گردید از کلمه لاتین Stannum گرفته شده است. به سبب کاربرد قلع در تولید آلیاژ برنز در دوران برنز، این عنصر از اهمیت فرهنگی- تاریخی بالایی برخوردار است. اولین ابزار برنزی که در مقبره های مصر کشف گردید به اواخر هزاره چهارم قبل از میلاد مربوط می شود.
قلع خالص نخستین بار در 1800 قبل از میلاد در چین و ژاپن تولید شد. در حدود 600 قبل از میلاد مصری های باستان مصنوعات ساخته شده از قلع خالص را کنار اجساد مومیایی شده قرار می دادند. این عنصر تنها در تولید برنز استفاده نمی شد بلکه در تولید آلیاژهای سرب جهت مقاصد نظامی و واکنش فلزات نیز بکار برده می شد. قلع و بخصوص آلیاژهای آن در مناطق جغرافیایی متعدد مانند چین، اندونزی، هندوچین، هند، خاور نزدیک، آفریقای شمالی و اروپا دیده شده است.
اهمیت تاریخی و فرهنگی قلع از قرون وسطی تا ابتدای دوران مدرن به استفاده این فلز در ابزارهای مقدس، ابزارهای روزمره و جواهر آلات باز می گردد.
تاکنون هیچ شاهدی دال بر روش استحصال قلع مشاهده نشده است. تا قرن 13 کرنوال بیشتر قلع اروپا را تهیه می کرد و اولین معادن قلع در این زمان در ساکسونی گشایش یافت. این معادن تا زمانی که در جنگ 30 ساله تخریب شدند، احتیاجات کشورهای اروپایی را تأمین می کردند. پس از انجام ذخیره این معادن و همزمان با توسعه حمل و نقل دریایی، قلع در کشورهای دوردست مورد توجه قرار گرفت.
بزرگترین معادن قلع در آسیا واقعند. مالزی، اندونزی و چین مهمترین تولید کنندگان قلع در جهان می باشند. دومین محدوده معدنی بزرگ قلع در برزیل و بولیوی واقع است. کشورهایی که بیشترین تولید کنسانتره قلع را دارند، بیشترین قلع را نیز تولید می نمایند.

مشخصات قلع

نام قلعTin از واژه (Zin) در آلمان قدیم و (Tin) در اسکاندیناوی گرفته شده و سیمبل Sn که توسط Berzlius پیشنهاد گردید از واژه لاتین Stannum اقتباس شده است. قلع از نظر فراوانی در پوسته زمین با فراوانی 0002/0 % می باشد. قلع آزاد بندرت در طبیعت رخ می دهد و تنها در کانادا با اطمینان گزارش شده است.
قلع فلزی است ضعیف به رنگ خاکستری روشن یا سفید- نقره‌ای با نماد Sn، عدداتمی 50، وزن اتمی 71/118، وزن مخصوص 31/7 گرم بر سانتی متر مکعب(قلع تجارتی در حدود 5/7)، سختی کم 5/1 در مقیاس موس، براق، دارای جلا، قابل انعطاف و دارای خاصیت شکل پذیری و چکش خواری، مقاومت کم ، قابلیت نورد زیاد، نقطه جوش 2270 درجه سانتی گراد و نقطه ذوب 06/232 درجه سانتی گراد. معمولاً بعلت نرمی و درخشندگی قلع، این عنصر به سیاره مشتری و ندرتاً به سیاره زهره نسبت داده می شوند. قلع در گروه 14(IVA) جدول تناوبی به عنوان فلزضعیف Poor metals بوده و در دوره 5 قرار دارد.
بر اثر اسید کلریدریک دانه بندی قلع نمایان می‌شود و در هنگام تا کردن قلع، به دلیل دانه بندی دو قلوی آن، صدای مخصوصی بر می‌خیزد که فریاد قلع نامیده می‌شود. قابلیت هدایت حرارت و الکتریسیته قلع کم است (حرارت 15 نسبت به 100 برای نقره و الکتریسیته 45/11 تا 14 نسبت به 100 برای نقره). عنصر قلع در کانی هایی چون کاسیتریت(SnO2)، هیدروکاسیتریت یا وارلاموفی(H2SnO3 )،استانیت (Cu2(Fe,Zn)SnS4)، تیلیت (Pb,Sn,Sb)S2) )، هدنبرژیت (SnS)، فرانکیت (Pb3sn4sb2s14)، توریولیت (SnTaP7)، هولسیت ( برات آهن و قلع ) و استوکسیت (CaSn(Si3O9)H2O) یافت می شود.
مقاومت و سختی قلع کم و قابلیت نورد آن زیاد است، به طوری که می‌شود از آن ورقهای خیلی نازک بنام کاغذ قلع درست کرد. این فلز در 200 درجه سانتیگراد شکننده می‌شود و می‌توان آن ها را در هاون خرد کرد. به علاوه این فلز در حرارت 100 درجه قابلیت مفتول شدن دارد.

 

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 239صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله صنایع مصرف کننده کانی ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد