فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دالنود مقاله بررسی رابطه بین اقلام تعهدی و کیفیت سود در شرکت¬های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

اختصاصی از فایل هلپ دالنود مقاله بررسی رابطه بین اقلام تعهدی و کیفیت سود در شرکت¬های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ادبیات و پیشینه پژوهش

همان طوری که از تعریف مدیریت سود برمی­آید، مدیران برای رسیدن به اهداف خاصی که منطقاً منافع عده­ای خاص را تأمین می­کند، سود را طوری گزارش می­کنند که با هدف تأمین منافع عمومی استفاده کنندگان مغایرت داشته و منجر به گمراه­کننده شدن صورت­های مالی می­شود، این در حالی است که صورت­های مالی از نظر قرار گرفتن در چارچوب استانداردهای حسابداری مشکلی نداشته و حسابرسان از این نظر نمی­توانند بر صورت­های مالی اشکال بگیرند (استولی و برتون[1]، 2000). امروزه مدیریت سود یکی از موضوعات بحث برانگیز و جذاب در پژوهش­های حسابداری به شمار می­رود، چرا که سرمایه­گذاران به عنوان یکی از فاکتورهای مهم تصمیم­گیری، توجه خاصی به رقم سود دارند. کیفیت سود شرکت­ها ممکن است تحت تأثیر اقدامات و صلاحدید مدیریت جهت بهتر نشان دادن وضعیت مالی، دست­خوش تغییرات گشته و موجب پایین آمدن کیفیت سود گردد (خواجوی و ناظمی، 1384). کیفیت سود مفهومی است که دارای جنبه­های متفاوتی می­باشد، یکی از مواردی که می­تواند بر کیفیت سود اثرگذار باشد، نحوه ارائه اطلاعات مربوط به سود است، بدین معنی که هر چه اطلاعات سود از مربوط بودن و قابلیت اتکای بالاتری برخوردار باشد، کیفیت سود، بالاتر خواهد بود (احمدپور و احمدی، 1387).

ژاو و چن در  پژوهش خود درخصوص کیفیت سود و قوانین بازدارنده تصاحب[2] شرکت­ها به این نتیجه رسیدند که شرکت­های مقید به قوانین فوق، در گزارش­گری مالی، اقلام تعهدی غیر عادی کم­تری داشته و در نتیجه از کیفیت سود بالا و مدیریت سود پایین­تری برخوردارند (ژاو، چن[3]، 2009).

فرضیه­های پژوهش

فرضیه‌ اصلی: بین مدیریت سود و کیفیت سودهای گزارش شده توسط شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران رابطه معنی­داری وجود دارد.

فرضیه فرعی اول: بین عوامل اختیاری مدیریت سود و کیفیت سودهای گزارش شده توسط شرکت­های پذیرفته سود در بورس  اوراق  بهادار  تهران  رابطه معنی­داری وجود دارد.

فرضیه فرعی دوم: بین عوامل غیراختیاری مدیریت سود و کیفیت سودهای گزارش شده توسط شرکت­های پذیرفته شده در بورس رابطه معنی­داری وجود دارد. 

جامعه آماری، دوره زمانی مورد مطالعه و نمونه آماری

جامعه آماری این پژوهش، شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می­باشد. وجود برخی ناهمگنی­ها در بین شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران موجب گردید تا برخی شرایط ویژه برای انتخاب شرکت­های مورد مطالعه در نظر گرفته شود که به شرح زیر می­باشد:

1- شرکت­های نمونه انتخابی می­بایستی از سال 1380 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده باشند.

2- شرکت­ها بایستی در دوره زمانی پژوهش (1386-1381) تغییر دوره مالی نداده و سال مالی آن­ها منتهی به 29 اسفند هر سال باشد.


مقاله به صورت ورد قابل ویرایش می باشد

تعداد صفحات مقاله 10  صفحه می باشد .

فایل مقاله بعد از خرید قابل دانلود می باشد

 


دانلود با لینک مستقیم


دالنود مقاله بررسی رابطه بین اقلام تعهدی و کیفیت سود در شرکت¬های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد