فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله حسابداری منابع انسانی

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله حسابداری منابع انسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پیشگفتار

انسان والاترین پدیده  هستی و اشرف مخلوقات بوده و خداوند نیز در خلقت، انسان بخود مباهات نموده است. تلقی جهان بینی مادی از انسان به عنوان یکی از ابزارهای تولید و تنزل مقام ارجمند انسانی تا سطح ماشین آلات و وسایل بی جان از دیدگاه جهان بینی الهی مردود و باطل است. ابعاد والای انسان بدون تردید ارزشمندتر از آن است که محاسبات مادی و ارقام و اعداد را یاری سنجیدن انسان باشد. لیکن در این نوشته این جنبه از ابعاد انسان مطرح نشده و صرفا" ارزشیابی منابع انسانی از نقطه نظر موقعیت اقتصادی و مادی و تخصص و کارائی افراد مورد بحث خواهد بود

چکیده

همانطور که کار خانه ها ،خانه ها ،ماشین آلات،ودیگر سرمایه های مادی بخشی از ثروت ملل شمرده می شوند،سرمایه های انسانی نیز بخشی از این ثروت هستند حسابدار باید گوش به زنگ باشد تا روشهای جدید اندازه گیری را که می تواند اطلاعات اضافه تر ومفید تری برای لستفاده کنندگان ایجاد کند بکار گیرد آنالیز کردن سمایه کذاری در منابع انسانی کاربرد زیادی برای اهداف مدیریت دارد با کمک چنین آنالیزهائی سازماندهی و عملکرد انسان می تواند ارزیابی شود همچنین مدیریت را در تعیین سیاست های منابع انسانی راهنمایی کند.  

مقدمه:

امروزه برای تمام صاحب نظران توسعه ثابت شده است که انسان عامل اصلی توسعه یافتگی است و توسعه یافتگی تنها بر شانه های انسان است گرچه در سال ها و قرنهای گذشته منابع و عوامل ناشی از ثروتهای گوناگون نظیر منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی استراتژیک، ماشین آْلات، سطح فن آوری و... در توسعه کشورها موثر بود اما امروزه انسان به عنوان یگانه عامل موثر بر توسعه قلمداد می شود و بدین جهت است که کرامت و فضیلت انسانی به عنوان شریفترین عامل زندگی توسعه یافته سالهاست که اصلی با اولویت است در سالهای اخیر تحولات بسیاری در فنون مدیریتی رخ داده و رویکردهای نوین در مدیریت سازمانها مطرح شده و نقش مدیران از فرماندهی و کنترل به مربیگری تغییر یافته و دو عنصر کارائی و اثر بخشی محور توجه مدیران است. مشتری مداری، توان افزایی کارکنان و تغییر در سبکهای رهبری در راستای این تحولات الزام آور شده و هم اکنون تنها به انسان توسعه یافته ، دانش محور و توانا اندیشیده می شود و توانائی انسان در تمام حوزه ها جستجو می گردد چون نیروی انسانی موتور توسعه است و سرمایه انسانی موثرترین عامل در توسعه یافتگی به حساب می آید .

موسسه معتبر EIU نیز علل موفقیت برنامه های توسعه در چند کشور را مورد بررسی قرار داده و مهمترین راهبرد را سرمایه گذاری در تقویت نرم افزار های توسعه (مدیران، نیروهای متخصص، تحقیق و توسعه، انتقال و خلق تکنولوژی) برآورد کرده است از سوی دیگر در کشورهای شرق آسیا عوامل مهم توسعه اقتصادی بدون استثناء همه بر سرمایه گذاری سنگین در توسعه منابع انسانی تاکید داشته و آن را کلید اصلی موفقیت در رشد و توسعه اقتصادی دانسته اند یعنی آنرا دارائی ثابت می دانند نه هزینه های جاری .

 

مقاله به صورت ورد قابل ویرایش می باشد

تعداد صفحات مقاله  9 صفحه می باشد .

فایل مقاله بعد از خرید قابل دانلود می باشد

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله حسابداری منابع انسانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد