فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تکنولوژی های موجود برای کاهش آلاینده ها در خودرو

اختصاصی از فایل هلپ تکنولوژی های موجود برای کاهش آلاینده ها در خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع:

پایان نامه تکنولوژی های موجود برای کاهش آلاینده ها در خودرو

( فایل word قابل ویرایش )

تعداد صفحات : ۱۳۳

مقدمه

آلودگی هوا عبارتست از وجود یک یا چند مورد از مواد آلوده کننده در فضا نظیر گرد و خاک ، دوده ، گاز ، مایعات معلق ، بو ، دود یا بخار در اندازه یا مدت زمانی که بتواند برای زندگی انسان زیان آور باشد و یا اینکه بدون دلیل در آرامش و لذایذ زندگی و حیات جامعه مداخله نماید .
اگزوز اتومبیل شماری گازهای سمی را در اتمسفر رها می کند و در بین آنها گازهایی که بیشتر سبب نگرانی هستند ، عبارتند از: مونوکسید کربن ( CO )، هیدروکربن ها ( CH ) ، اکسیدهای ازت و ذرات معلق(pm). این موارد آلودگی زا ، مستقیم و غیر مستقیم به باران اسیدی ، مه دود ، مسمومیت از مونوکسید کربن و ازدیاد در تجمعات سطح پائین اوزون ربط داده شده اند . اگرچه نشر اگزوز بستگی به میزان مخلوط شدن بنزین و هوا در موتور وسیله نقلیه بنزینی دارد ولی بیش از ۹۰ درصد مونوکسید کربن موجود در شهرها و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اکسیدهای ازت موجود در محیطهای شهری ، از اگزوز اتومبیل ناشی می شود .
روند فراینده افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری در خیابانهای شهرهای بزرگ ، گذشته از مشکلات گوناگون اجتماعی ، مسأله افزایش بی رویه میزان آلودگی محیط زیست ، بخصوص آلودگی هوا و تأثیرات مخرب ناشی از آنرا پدید آورده است . برای از بین بردن یا لااقل کنترل این خطر جدید جدی باید چاره ای اندیشید تا مانع ظهور نتیجه معکوس از این اختراع بی بدیل بشر در طول تاریخ گردیم و همواره آن را به چشم وسیله ای مفید و ابزاری برای آسایش بیشتر انسان تلقی کنیم.در این پروژه سعی بر آن شده تا تکنولوژی هایی که هر کدام به نحوی باعث تصحیح و تکامل این وسیله در زمینه کاهش آلاینده های خروجی از آنشده را معرفی و در حد توان به نحوه عملکرد آنها بپردازیم.

فهرست:

فصل اول: انواع آلاینده های خودرو
۱-۱- استانداردها
۱-۱-۱ -استاندارد EEC – European Economic Commiunity
۱-۱-۲- استاندارد Economic Commission Europe – ECE
۱-۲- مونواکسید کربن ( CO )
۱-۳- هیدرو کربن های نسوخته ( HC )
۱-۴- اکسید های ازت ( NOX )
۱-۵- ترکیبات سرب
۱-۶- ذرات معلق در هوا ( PM )

فصل دوم: انواع سوخت مصرفی خودرو
۲-۱- سوختهای مایع
۲-۱-۱- بنزین
۲-۱-۲- گازوئیل
۲-۱-۳- الکلها
۲-۱-۳-۱- متانول
۲-۱-۳-۲- اتانول
۲-۱-۴- سوخت های گیاهی
۲-۱-۴-۱- متانول
۲-۱-۴-۲- اتانول
۲-۱-۴-۳- بیو دیزل
۲-۲- سوختهای گاز
۲-۲-۱- NG
۲-۲-۲- CNG
۲-۲-۳- LNG
۲-۲-۴-LPG
۲-۲-۵- هیدروژن
۲-۲-۶- بیو گاز
۲-۳- سوخت های دو گانه
۲-۳-۱- استفاده از سوخت مخلوط (Mixed Fuel Operation)
۲-۳-۲- سیستم SVO دو مخزنه (two-tank svo system)

فصل سوم: انواع تکنولوژی های بخدمت گرفته شده در خودرو
۳-۱- نسبت سوخت به هوا
۳-۲- نسبت تراکم
۳-۲-۱- عدد اکتان ( Octane Number )
۳-۳- تکنولوژی شکل اتاق احتراق
۳-۳-۱ محفظه احتراق معمولی
۳-۳-۲ تکنولوژی محفظه پیش احتراق
۳-۴- نوع ومحل پاشش سوخت
۳-۴-۱- کاربراتور
۳-۴-۲- تکنولوژی تزریق سوخت
۳-۴-۲-۱- سیستم تزریق سوخت زمان بندی شده الکترونیکی
۳-۴-۲-۲ تزریق سوخت با جریان مداوم -Continuous Fuel Injection
۳-۴-۲-۳ تزریق سوخت در محل دریچه گاز ( TBI )
۳-۵- درصد هوای اضافی
۳-۵-۱- تکنولوژی توربوشارژینگ ضربه ای
۳-۵-۲- تکنولوژی توربوشارژینگ فشار ثابت
۳-۶- تکنولوژی جبهه انتشار شعله
۳-۶-۱ -نرخهای سوختن
۳-۶-۲- تئوری انتشار شعله
۳-۷- تکنولوژی مجاری تنفس و تخلیه
۳-۷-۱ تکنولوژی منیفولدهای ورودی متغیر
۳-۷-۲ تکنولوژی منیفولدهای ورودی طول متغیر
۳-۸- محل قرار گیری شمع
۳-۹- تکنولوژی زمانبندی سوپاپها
۳-۹-۱- انواع تایمینگ متغیر سوپاپ

فصل چهارم: انواع تصحیح کننده ها
۴-۱- مبدل های Catalytic
۴-۱-۱- کاتالسیت کنورتور سه راهه
۴-۱-۲- تئوری سیستم کاتالیست کتورتور سه راهه
۴-۲- سنسور اکسیژن
۴-۳- سوپاپ EGR
۴-۴-Max Power
۴-۴-۱ کاهش گازهای خروجی

فصل پنجم: انواع تامین انرژی
۵-۱- خودروهای Hybrid
۵-۱-۱- کنترل کننده ها / موتورهای هیبریدی
۵-۱-۲- باتری خودرو هیبریدی
۵-۱-۳-فراخازن های خودروهای هیبریدی
۵-۱-۴ -انتشارات پایین و راندمان بالا
۵-۱-۵ -خاصیت تقویت کردن ترمز
۵-۱-۶ -سیستم هیبریدی سری
۵-۱-۷ -سیستم هیبریدی موازی
۵-۱-۸ -سیستم هیبریدی سری ـ موازی
۵-۱-۹ -ویژگیها
۵-۱-۱۰ -مقایسه عملکردی خودرو های برقی خالص و خودرو های هیبرید
۵-۲- پیل سوختی
۵-۲-۱ پیل سوختی اکسید جامد( SOFC )
۵-۲-۲ پیل سوختی کربنات مذاب ( MCFC )
۵-۲-۳ پیل سوختی اسید فسفریک ( PAFC )
۵-۲-۴ پیل سوختی قلیایی ( AFC )
۵-۳- موتور های شش زمانه
۵-۳-۱ طراحی و عملکرد
۵-۳-۲ راندمان حرارتی و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی
۵-۳-۳ کاهش مصرف سوخت
۵-۳-۴ دو انبساط ( کار )
۵-۳-۵ چند گانه سوز بودن
۵-۳-۶ کاهش چشمگیر در الایندگی
۵-۳-۷ سوخت مایع
نتیجه گیری
منابع


دانلود با لینک مستقیم


تکنولوژی های موجود برای کاهش آلاینده ها در خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد