فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایانامه تحلیلی بر مفهوم ژئواکونومی وتاثیر آن برامنیت ملی ایران

اختصاصی از فایل هلپ پایانامه تحلیلی بر مفهوم ژئواکونومی وتاثیر آن برامنیت ملی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایانامه تحلیلی بر مفهوم ژئواکونومی وتاثیر آن برامنیت ملی ایران


پایانامه تحلیلی بر مفهوم ژئواکونومی وتاثیر آن برامنیت ملی ایران

شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:11

فهرست و توضیحات:

چکیده
مقدمه
فصل اول : کلیات تحقیق
پیشگفتار
بیان مسئله

اینست که ملت برخوردار از امنیت ملتی است که تنها هنگامی جنگ کند « که بداند چه
می شود» ( دکتر عزتی ، تهران ، آبانماه 1387)

آرنولد ولفرز در سال 1962 امنیت را چنین تعریف کرد: امنیت در یک مفهوم عینی به فقدان تهدیدها نسبت به ارزشهای اکتسابی تلقی می شود و در یک مفهوم ذهنی بر اساس فقدان دلهره و نگرانی از به مخاطره افتادن ارزشها و توانمندی لازم در کسب نتایج منصفانه ارزیابی می شود.

با وجود اختلاف و برخی تعارضات در تعریف مفهوم امنیت اما در تمامی مباحث امنیت و معنی آن نکاتی چند بطور بدیهی وجود دارد. نکته اول اینکه امنیت هرگز بطور کامل و حقیقی بدست نمی آید بلکه تلاش می شود عوامل بالقوه تعارض با امنیت را کاهش و عوامل بالقوه همخوان با امنیت را افزایش داد نکته دوم اینکه امنیت همانند یک کالای جهانی است که همه سعی در کسب آن دارند و آنرا برای بقای خود لازم و ضروری می دانند نکته سوم: هرگز بطور قطع نمی توان امنیت را مطلوب دانست چون در جوامعی که کسب امنیت زیاد می باشد باعث ترویج خوش خیالی می گردد که خود مانع پیشرفت مترقیانه شده و به حالت رضایت کوته نظرانه و انعطاف نا پذیر نسبت به گرفتاری دیگران کمک می کند بعکس در جوامعی که در طول تاریخ خود گرفتار ناامنی در اثر عوامل بیرونی و خارجی بوده اند همیشه توهم توطئه ایجاد ناامنی حتی در بین زمامداران آنها مشاهده شده و هزینه های روانی زیادی را به جامعه تحمیل می کند.

 نکته چهارم: تحلیل گران اعتقاد دارند مفهوم امنیت برای گروههای فقیر و غنی متفاوت است از یک طرف طبقه مرفه و نخبه بیشتر به امنیت وابسته هستند چرا که آنان چیزهای زیادی دارند باید از آنها حفاظت شود و از سوی دیگر طبقه ی تهی دست جامعه بیشتر نگران بقای مادی خود به طور روزمره هستند که البته هیچکدام از دو گروه فوق آزاد از ترس نیستند و ترس از دست دادن امنیت در هر گروه مشترک است.

 

2-6 ژئو اکونومی ؛ تعریف و واژه شناسی :

در حقیقت ژئو اکونومی از ترکیب 3 عنصر جغرافیا ، قدرت و اقتصاد شکل گرفته و بنظر می رسد سیاست که عاملی مهم در ژئو پولیتیک بوده جای خود را به اقتصاد داده است اما ژئواکونومی چیزی غیر از ژئوپولیتیک و یا در برابر آن نیست بلکه ژئواکونومی جزیی از ژئوپولیتیک و یکی از اندیشه های ژئوپولیتیک در عصر حاضر می باشد( عزتی ، 29:1385).

ژئواکونومی را علم تحلیل استراتژیهای اقتصادی بدون در نظر گرفتن سود تجاری که از طرف دولتها اعمال می شود به منظور حفظ اقتصاد ملی یا بخش های حیاتی آن و بدست آوردن کلیدهای کنترل آن از طریق ساختار سیاسی و خط مشی های مربوط به آن دانست هم چنین دولت از این طریق می تواند کنترل و اقتدار تمام منابع تولید و بخشهای کلیدی اقتصادی بپردازد. ژئواکونومی رابطه بین قدرت و فضا را بررسی می کند و تفکر ژئواکونومی شامل ابزارها و امکاناتی است که دولت می تواند از طریق آنها به کلیه اهدافش برسد و استراتژیهای ژئواکونومی شامل بیشترین حوزه قلمرو توسعه ی کشورهاست و ممکن است این اهداف استراتژیها بوسیله ی کشور


دانلود با لینک مستقیم


پایانامه تحلیلی بر مفهوم ژئواکونومی وتاثیر آن برامنیت ملی ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد