فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقایسه صادرات و واردات ایران و ترکیه

اختصاصی از فایل هلپ مقایسه صادرات و واردات ایران و ترکیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقایسه صادرات و واردات ایران و ترکیه


مقایسه صادرات و واردات ایران و ترکیه

دستیابی به هدف رشد و توسعه اقتصادی ، زمینه ساز تدوین و اجرای راهبردهای مختلف توسعة اقتصادی در کشورهای جهان شده است . . در این میان عملکـرد اقتصـادهای دنبال کنندة استراتژی هـای برون نگر در تباین آشکاری با دیگر اقتصادهایی که استراتژی های درون نگر را دنبال کرده اند، قرار گرفته است. به گونه ای که عملکرد صادرات و درجة بازبودن اقتصاد ارتباطی منطقی با رشد در درآمد سـرانه داشته است. بدین ترتیب در تئوری های اقتصادی, جایگاه تجـارت بین الملل به عنوان تجـویزی جهت مهـیا کـردن مقــدمات دستیابی به توسعة اقتصادی ترسیم شده است.

شکل گیری نهادهای موثر و نقش آنها در رشد و توسعه صادرات صادرات شریان حیاتی اقتصاد کشورهاست که به رونق اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغال و درنهایت توسعه منجر می شود. تلاش گسترده وروزافزون تمامی کشورهای جهان در جهت افزایش سهم صدور خدمات فنی و مهندسی خود در بازارهای منطقه ای و بین المللی، هر گونه تأخیر و کوتاهی ایجاد شده از حیث سیاست گذاری های کلان، قانون گذاری و برنامه ریزی های بلند مدت میتواند زیان های جبران ناپذیری را به منافع ملی وارد آورده و راه را برای حضور هر چه بیشتر دیگر کشورها در بازارهای تشنه خاورمیانه، کشورهای تازه استقلال یافته به ویژه دو کشور همسایه ما عراق و افغانستان باز کند و می باید که به مقوله صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه آن از منظری نو نگریسته شود. مشارکت شرکت های کوچک و نو پا و تشکیل بنگاه های تخصصی و با تجربه صادراتی رویکردی است توجه به آن بسیار ضروری می باشد.

در تعریف صادرات خدمات از جمله صادرات خدمات فنی و مهندسی می توان گفت: به کارگیری و ترکیب استعدادها، مدیریت، دانش، تکنولوژی، مهارت یا سواد به وسیله نیروی انسانی در قالب شخصیت حقوقی یا حقیقی مقیم یک کشور، برای تولید محصول یا ارایه مطلوب دارای قیمت معین برای مصرف کننده فراسوی مرزها را صدور خدمات گویند. ضمن این که قیمت ارایه شده تولید کننده محصول یا ارایه دهنده خدمات متضمن سود و برای مصرف کننده دارای مزیت نسبی رقابتی خواهد شد. از باب دیگر به منظور نوسازی و روان سازی تجارت، افزایش سهم کشور در تجارت بین المللی، توسعه تجارت کالاهای غیر نفتی و تقویت توان رقابتی در بازارهای بین المللی به مدیریت کارا و مؤثر نیاز است.


دانلود با لینک مستقیم


مقایسه صادرات و واردات ایران و ترکیه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد