فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی رابطه استفاده از شبکه‌ های اجتماعی مجازی و هویت دینی کاربران

اختصاصی از فایل هلپ بررسی رابطه استفاده از شبکه‌ های اجتماعی مجازی و هویت دینی کاربران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی رابطه استفاده از شبکه‌ های اجتماعی مجازی و هویت دینی کاربران


بررسی رابطه استفاده از شبکه‌ های اجتماعی مجازی و  هویت دینی کاربران

پایان نامه کارشناسی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی

همراه با پرسش نامه

126 صفحه

چکیده:

پژوهش حاضر رابطة استفاده از شبکه‌های اجتماعی و  هویت دینی کاربران را با هدف شناخت رابطة میان ویژگی‌های فردی کاربران و عوامل سیاسی و اجتماعی با هویت دینی آنها و در پی پاسخ به این پرسش اساسی که شبکه‌های اجتماعی مجازی چه آثار و پیامدهایی بر هویت کاربران دارند با استفاده از روش پیمایشی مورد مطالعه قرار داده است. این پژوهش در دانشگاه ­های سطح شهر تهران، و در بین دانشجویان رشته ­ها و دوره ­های مختلف تحصیلی، صورت گرفته است.

تحلیل یافته‌های این مطالعه که هویت دینی کاربران در در پنج حیطه‌ی احساس، باور و اعتقاد، روابط صمیمی با خانواده، عملکرد آموزشی والدین در حوزه دین و پایبندی والدین به ارزش‌ها و اعتقادات دینی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد نشان از آن دارد که صرف حضور و استفاده از شبکه ­های اجتماعی مجازی بر تضعیف هویت دینی کاربران تأثیر معناداری ندارد ولی نوع استفاده از این شبکه ها از نظر استفاده کاربردی و یا تفریحی، مدت زمان طولانی حضور در این شبکه­ ها و همچنین هدف استفاده کاربران از این شبکه ­ها بعلاوه طبقه و پایگاه اجتماعی آنان در تضعیف هویت دینی کاربران و تمایل آنان در حرکت از هویت سنتی و اصیل دینی به سمت هویت بازتابی و مدرن تأثیرگذار بوده و حداقل اینکه هویت اصیل کاربران را در برخی از حیطه‌ها دچار تشکیک می ­کند.

به نظر می­ رسد پذیرش حضور در این شبکه ­ها گریز ناپذیر است اما با یک آسیب شناسی جامع و برنامه ­ریزی درست و استفاده از همه­ ی ظرفیت ­های ارتباطی می ­توان از آن به عنوان یک فرصت در جهت تقویت هویت دینی بهره جست. 

کلید واژه‌ها: اینترنت؛ شبکه‌ های اجتماعی؛ فیس‌ بوک؛ هویت؛ هویت دینی


دانلود با لینک مستقیم


بررسی رابطه استفاده از شبکه‌ های اجتماعی مجازی و هویت دینی کاربران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد