فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله:روانشناسی رنگها

اختصاصی از فایل هلپ مقاله:روانشناسی رنگها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله:روانشناسی رنگها


مقاله:روانشناسی رنگها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:14

 

 فهرست مطالب

مقدمه

تأثیر رنگ بر انسان و محیط پیرامون او

روانشناسی رنگها

 

مقدمه

 رنگ در زندگی انسان دارای مفهوم و اهمیت ویژه ای بوده و جایگاه خاصی دارد. درواقع رنگ موهبتی الهی است تا با آن زندگی جالب تر و زیباتر شود. جهان بدون رنگ امکان پذیر نیست و زندگی بدون رنگ دچار اختلال شده وخسارت می بیند. کلیه ارتباطات به کمک رنگ صورت می گیرد.

انتخاب رنگ و ترجیح آن به رنگی دیگر امری طبیعی است. رنگ معیاری است برای شناخت شخصیت افراد. امروزه بیش از هر چیز اثرات روانی رنگ روی کودکان ‎‎نوجوانان وجوانان مورد مطالعه قرار گرفته و جاذبه ودافعه آنها در پذیرش رنگ ها بررسی می شود. کودکان به رنگ های زنده ( گرم ) و شاد توجه وعلاقه بیشتری نشان می دهند. جوانان به رنگهای شاد و ملایم تمایل داشته بتدریج و با افزایش سن معمولا رنگ های آبی و سبز را به رنگ های  گرم ترجیح می دهند. ولی افراد مسن تر بیشتر به رنگ های تیره علاقه نشان میدهند. این موضوع کما بیش در تمام  نقاط دنیا وجود دارد. پس می توان سن افراد را در ترجیحات رنگی موثر دانست.

بررسی ها نشان داده جنسیت یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب رنگ می باشد. مثلا پسران بیشتر رنگ های آبی و سبز را انتخاب می کنند در حالیکه دختران رنگ های زرد و قرمز را بر    می گزینند .

از دیگر عوامل موثر در انتخاب و ترجیحات رنگ باید فرهنگ و باورهای سنتی - خصوصیات روانی - اجتماعی - شرایط اقتصادی - موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی برشمرد .

اعجاز رنگ ها وخواص درمانی آن بر هیچ کس پوشیده نیست بسیاری از بیماری های جسمی وروانی به کمک رنگ ها درمان می شوند. مثلا افراد افسرده با پوشیدن لباس به رنگ های روشن احساس شادابی کرده به زندگی امید پیدا می کنند . افراد عصبی با تماشای طبیعت سر سبز و جلوه های زیبای آن آرامش می یابند.

برخی رنگها اثرات قابل پیش بینی بر روی سیستم عصبی خودکار دارند . به طوریکه فشارخون - نبض و تعداد تنفس را تحت تاثیر قرار می دهند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله:روانشناسی رنگها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد