فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ترانس ولتاژ

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق درباره ترانس ولتاژ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره ترانس ولتاژ


تحقیق درباره ترانس ولتاژ

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

ترانس ولتاژ

ترانس جریان (CT)

ترانس جریان به صورت سری در مدار قرار می گیرد که بسته به کد آن ، جریان را به نسبت 600 به 5  یا 1200 به 5 تبدیل می کند .  

 

اندازه گیری  مستقیم جریان های زیاد ، مستلزم داشتن وسایل  اندازه گیری بسیار حجیم و گران قیمت بوده و حفاظت در مقابل چنین جریان هایی مستلزم استفاده از رله هایی با طرح های بسیار متفاوت می باشد .

 

با بکار بردن  ترانس جریان ، این  امکان به  وجود می آید که وسایل اندازه گیری معمولی و دستگاه های استاندارد ، به کار برده شده و نیز  موجبات حفاظت افراد ، دستگاه های سنجش و وسایل کنترل در مقابل ولتاژهای زیاد فراهم گردد .

 

از طرف دیگر ، استفاده  از ترانس جریان سبب می شود که بتوان وسایل سنجش را در فواصلی بسیار دورتر از مدارهای اصلی ، نصب نمود .

 

به  هر حال ، کار  اصلی  ترانس جریان ، کاهش  مقدار جریان  سیستم  به  مقدار مناسبی است و این امر ،  با از بین بردن  ضرورت تماس مستقیم با ولتاژهای قوی همراه می باشد .

سکسیونر

 

سکسیونر وسیله قطع و وصل سیستم هایی است که بدون جریان هستند به عبارت دیگر  سکسیونر  قطعات  و وسایلی را که  فقط  زیر  ولتاژ  هستند  از  شبکه جدا می سازد .

سکسیونرها در انواع های تیغه ای ، کشویی ، دورانی ، قیچی ای وجود دارند که در پست نی ریز  از سکسیونر  دورانی استفاده شده است . این  سکسیونر به جای یک تیغه بلند و یک کنتاکت ثابت دارای دو تیغه دورانی می باشد که با برخورد آنها به هم  ارتباط الکتریکی برقرار می شود . در این نوع کلید حرکت تیغه ها به موازات  سطح  افقی  بر سطح  محور پایه ها انجام می گیرد که بصورت یک فاز می باشند. به طوری که درموقع قطع ویا وصل سکسیونر پایه ها حول محور خود در جهت  خلاف  یکدیگر  به  اندازه 90 درجه می چرخند و باعث قطع و وصل کنتاکت ها می شوند .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ترانس ولتاژ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد