فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بررسی میزان مطالعات غیر درسی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد بررسی میزان مطالعات غیر درسی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد بررسی میزان مطالعات غیر درسی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی


تحقیق در مورد بررسی میزان مطالعات غیر درسی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی و رابطه  آن با پیشرفت تحصیلی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:68

فهرست مطالب:

 

چکیده..............................................................................1

مقدمه..............................................................................3

 

فصل اول " کلیات تحقیق ".....................................................4

  • بیان مسئله...........................................................5
  • اهمیت و ضرورت تحقیق ..........................................6
  • اهداف تحقیق .......................................................7
  • پرسش های تحقیق .................................................8

 

فصل دوم " پیشینه تحقیق "..................................................10

  2-1- مبانی نظری تحقیق ...................................................11

      2-1-1- توجه به تربیت پذیری و نقش یادگیری در کودکی..........11

      2-1-2-اوقات فراغت ...................................................11

      2-1-3- جلوگیری از اتلاف هزینه ها .................................12

      2-1-4- اهداف آموزش و پرورش .....................................13

      2-1-5- مدرسه و کنترل اجتماعی .....................................14

      2-1-6- کتابخانه و نقش آن در پیشرفت تحصیلی ....................14

      2-1-7- جایگاه کتابخانه در نظام آموزشی ...........................15

      2-1-8- بازنگری در نقش معلم ........................................16

      2-1-9- بازنگری در نقش کتابخانه ...................................16

      2-1-10- بازنگری در نقش دانش آموز ..............................16

      2-1-11- بازنگری در نظام ارزشیابی تحصیلی.....................16

                                            

                                           پ

عنوان                                            صفحه

    

      2-1-12- بازنگری در سیستم تشکیلاتی .............................17

      2-1-13- بازنگری در برنامه های آموزشی تربیت معلم...........17

      2-1-14- بازنگری در شیوه تألیف کتب درسی .....................17

      2-1-15- ارزشیابی و تأثیر آن بر کیفیت آموزش...................18

  2-2- مبانی عملی تحقیق ..................................................19

 

فصل سوم" روش تحقیق "..................................................25

  3-1- روش تحقیق ..........................................................26

  3-2- تعریف عملیاتی.......................................................26

  3-3- جامعه، نمونه و روش نمونه گیری.................................26

  3-4- ابزار تحقیق ..........................................................28

  3-5- مراحل مختلف تهیه پرسشنامه ......................................29

  3-6- تعیین پایایی و روایی پرسشنامه ...................................29

  3-7- نحوه اجرای پرسشنامه..............................................30

  3-8- چگونگی تحلیل آماری اطلاعات ..................................30

 

فصل چهارم " تجزیه و تحلیل داده ها"...................................32

  4-1- مقدمه.................................................................33

  4-2- تجزیه و تحلیل .....................................................34

 

فصل پنجم " بحث و نتیجه گیری" ........................................44

  5-1- بحث و نتیجه گیری.................................................45

  5-2- محدودیت ها ........................................................46

  5-3- پیشنهاد ها ..........................................................47

 

پیوست........................................................................49

  پرسشنامه ..................................................................50

  فهرست منابع فارسی .....................................................55

                                            ت

عنوان                                            صفحه

  فهرست منابع غیر فارسی ..................................................58

  چکیده انگلیسی ..............................................................60

  چکیده:

دراین تحقیق، پس از مرور منابع و مطالعات پیشین ونظر صاحبنظران تعلیم و تربیت به بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی با میزان مطالعه منابع غیر درسی دانش آموزان سال سوم رشته های نظری نظام جدید آموزش و پرورش متوسطه می پردازیم.

هدف عمده تحقیق پاسخگویی به پرسش های زیر بوده است:

1- آیا میان دانش آموزان دختر و پسر از نظر پیشرفت تحصیلی و مطالعه کتب غیردرسی تفاوتی وجود دارد؟

2- آیا مطالعه منابع غیردرسی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دروس ریاضی، ادبیات فارسی،زبان خارجه و علوم اجتماعی مؤثربوده است؟

3- آیا میان دانش آموزانی که مطالعه کتب غیردرسی دارند با آنهایی که ندارند از نظر پیشرفت تحصیلی تفاوتی وجود دارد؟

4- آیا بین نظرات دانش آموزانی که مطالعات غیردرسی دارند و آنهایی که ندارند در مورد اینکه محتوای کتب درسی دانش آموزان را وادار به مراجعه به منابع غیردرسی می کند رابطه معنی داری وجود دارد؟

5- آیا بین نظرات دانش آموزانی که مطالعات غیردرسی دارند با آنهایی که ندارند در مورد اینکه حجم کتب درسی با وقت دانش آموزان تناسبی ندارد رابطه معنی داری وجود دارد؟

6- آیا بین نظرات دانش آموزانی که مطالعات غیردرسی دارند و آنهایی که ندارند در مورد اینکه مطالعه منابع غیردرسی در بهتر شدن نمرات دانش آموزان مؤثر است رابطه معنی داری وجود دارد؟

 

به منظور پاسخگویی به پرسش های فوق در این پژوهش تعداد 850 نفر از دانش آموزان سال سوم نظری دختر و پسر شهر شیراز به عنوان نمونه آماری به طور تصادفی خوشه ای در چند مرحله انتخاب شدند.                                                                        1

برای جمع آوری اطلاعات از مقیاس مشتمل بر 30 سؤال استفاده شده است. در تجزیه و تحلیل داده های تحقیق بر حسب مورد از آزمون T ومجذور کای استفاده شده است.

 

    نتایج نشان داد که:

  • دختران بیشتر از پسران مطالعه غیردرسی دارند و پیشرفت تحصیلی در دختران بیشتر از پسران است.

2- میان دانش آموزانی که مطالعه کتب غیردرسی دارند با آنهایی که ندارند از نظر پیشرفت تحصیلی تفاوتی وجود ندارد.

3- مطالعه منابع غیردرسی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دروس ریاضی و ادبیات فارسی مؤثر استولی مطالعه منابع غیردرسی تأثیری در نتیجه ی امتحانی دروس زبان خارجه و اجتماعی ندارد.

4- بین نظرات دانش آموزانی که مطالعات غیردرسی دارند و آنهایی که ندارند در مورد اینکه محتوای کتب درسی دانش آموزان را وادار به مراجعه به منابع غیردرسی می کند رابطه  معنی داری وجود دارد

                                                                           2
مقدمه:

در عصری زندگی می کنیم که شاهد تحولات سریع در عرصه های گوناگونیم، عصری که چندی پیش آن را "عصر اطلاعات" نامیدند و اکنون ذکر آن و یاد آوری اینکه در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم را سخنی قالبی می دانند.( لنکستر،1366)

عصری که در آن شاهد تحول کشور های صنعتی غرب به جوامع فرا صنعتی هستیم که به قول "آلن هنکاک" نظام اقتصادی بین المللی جدید به نظام اطلاعات بین المللی جدید تبدیل شده است و جامعه مادی امروز به آستانه فرهنگی غیر مادی رسیده که در آن اطلاعات، آموزش و شناخت محور شده است. کتاب سازنده و توسعه دهنده فرهنگ نخبگان است و از این رو نقشی اساسی و چشمگیر در پویایی فرهنگی و جاودانگی اندیشه دارد.( مرادی،1369) امروزه میزان علاقه مردم یک جامعه به کتاب و مطالعه ، ملاک برتری و پیشرفت جوامع است. از این رو، هیچ یک از کشور های دنیا از میزان مطالعه مردم خود راضی نیستند و پیوسته جهت افزایش این میزان تلاش می کنند افزایش میزان مطالعه میسر نیست مگر اینکه مطالعه کردن به صورت عادت برای افراد جامعه در آید. هر چند جامعه ای به توسعه فرهنگی دست می یابد که کتاب خواندن،فرهنگ عمومی مردم آن باشد و به تعبیری دیگر مردم آن جامعه به فرهنگ توسعه دست پیدا کند اما برای شروع کار باید نیروها را در جایی به کار برد که با حداقل نیرو، حداکثر بازده برای جامعه حاصل شود.( مرادی،1369) از این رو،سالهاست که تحقیق در عادات مطالعه کودکان مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است تا جاییکه مدّتهاست تشویق عادت به مطالعه هدف اصلی برنامه توسعه کتاب یونسکو می باشد.( استیگر،1370)

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بررسی میزان مطالعات غیر درسی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد