فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آب و هوا 14 ص

اختصاصی از فایل هلپ آب و هوا 14 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آب و هوا 14 ص


آب و هوا 14 ص

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات14

مقدمه :
یکی از عوامل مهم در زندگی انسان آب و هوا (اقلیم) است ، از این رو جغرافی دانان همواره به عنوان یکی از اجزاء اصلی چشم انداز جغرافیایی بدان نگریسته و مطالعة ویژگیهای آنرا بصورت یک علم دقیق، وجهة خویش قرار داده اند .
آن بخش از علوم زمین را که به مطالعة اتمسفر (هواپیما یا جو ) سیارة زمین می پردازد ، «علوم اتمسفری» می نامند . شاخص ترین این علوم هواشناسی و آب شناسی است . اصطلاح «هوا» شرایط جوی موجود در زمان معین و محدود را مشخص می کند . هوا برآیند عملکرد فرایندهای متعدد و تغییرات حاصل در عوامل کنترل کنندة جو است . بدیهی است که وضع هوا ، پیوسته تغییر می کند ، اما معمولاً در هر مکان مشخص ، در طول سال یک هوای معین به دفعات بیشتری جابجا می شود ، به طوری که از نظر فراوانی ، این هوا در آن مکان نمود بیشتری می یابد. این هوا در هر منطقه ، « آب و هوای منطقه » به حساب می آید. پس آب و هوا ( اقلیم ) عبارت است از :
هوای غالب در یک محل در دراز مدت .
اقلیم هم مانند هوا مرتباً در حال تغییر است و فقط در مدت زمان طولانی توزیع بهنجار پیدا می کند . در تغییرات آب و هوای یک منطقه یا توزیع آب و هواها در سطح زمین ، علاوه بر تأثیر عوامل دینامیکی و فیزیکی اتمسفر ناهمواری سطح زمین ، پوشش گیاهی آن ، آب و خاک و عرض جغرافیایی نیز مؤثرند.
آب و هوا ، مصداق خاص مکانی ندارد .
جغرافیا رابطة بین پدیده های موثر در زندگی انسان را در هر مکان مطالعه می کند . بدیهی است که یکی از مهمترین پدیده های مزبور ، آب و هواست .


دانلود با لینک مستقیم


آب و هوا 14 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد