فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق ادغام شرکتها

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق ادغام شرکتها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ادغام شرکتها


دانلود تحقیق ادغام شرکتها

رقابت در بازارهای جهانی به حدی گسترش یافته است که تنها تکیه بر کارایی درونی و نکات قوت یک امروزه شرایط اقتصادی جهانی تغییر کرده است و باعث گردیده فضا، مسافت و زمان مغلوب تحولات تکنولوژی شود . انقلاب در حمل و نقل و ارتباطات موجب دسترسی سریع و آسان و کم هزینه شرکت های بزرگ بین المللی به مواد خام نیروی کار ارزان و از طرف دیگر گسترش قدرت انتخاب مصرف کنندگان شده است .

بنگاه به تنهایی تضمینی برای دوام و رشد آن در عرصه جهانی و حتی داخلی نمی تواند باشد و به ناچار بنگاهها باید از جنبه های مشترک قابل بهره برداری یکدیگر نیز استفاده کنند و با هم افزایی جمعی خود رادر مقابل تهدیدهای موجود در محیط رقابتی توانا نمایند . ارتباطات گسترده تجاری و اقتصادی و فرآیند جهانی شدن و پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و مهمتر از همه اینها منطق اقتصادی ، استفاده از دیوارهای گمرکی را برای مقابله با رقبای قدرتمند صنایع کشور نه توجیه می کند و نه مجاز می سازد . لذا ضروری است که زمینه های لازم برای تقویت توان رقابتی صنایع فراهم گردد .

ادغام شرکتها به دلیل فراهم نمودن زمینه ای برای استفاده بهتر از امکانات موجود نظیر دانش و مهارتهای مدیریتی ، امکان تحقیق و توسعه بیشتر ریال استفاده کاملتر از ظرفیت های تولیدی موجود ، کاهش رقابت داخلی از طریق امتداد و گستردگی عملیات در صنایع مختلف داخلی و بالا رفتن توان مقابله با کالاهای وارداتی ، شانس بیشتر برای ریسک پذیری ( به دلیل جبران ضرر احتمالی از طریق سود سایر فعالیت ها ) ، تضمین تقاضا برای محصول تولیدی موجود در ابتدای زنجیره تولید ، صرفه جویی در هزینه حمل و نقل و تبلیغات و هزینه های سربار ، حذف واسطه ها وکاهش قیمت تمام شده ، استفاده از صرفه جوییهای ناشی از مقیاس و..... یکی از راهکارهای بسیار موثر برای تقویت توان رقابتی جهت فعالیت در عرصه جهانی است . همین منطق اقتصادی در عرصه بین المللی بسیاری از شرکتها را به تشریک مساعی با یکدیگر تشویق کرده است .

ضرورت تحقیق

با توجه به روند رو به افزایش ادغام شرکتها در ایران و تدابیری که برای تسهیل این نوع از سرمایه گذاری در کشورمان در نظر گرفته شده است و با توجه به این مسئله که ادبیات ادغام شرکت ها در ایران و هدف از ادغام بطور واضح بیان نشده است و کار تحقیقی جدی در این زمینه صورت نگرفته است و منابع فارسی مرجع برای ادغام شرکتها بسیار کمیاب است .لذا ، با گسترش بازارهای رقابتی و حفظ موقعیت در این بازارها و با توجه به اهداف ضمنی ادغام که عبارتند از : 1) فراهم نمودن رشد سریع 2) تامین فوری وجوه 3) کاهش ریسک 4) کاهش هزینه ها ، بیان مسائل و رویکردهای ادغام ضروری به نظر می رسد .

از طرفی با توجه به اهمیت حفظ منافع سهامداران بخصوص سهامداران اقلیت در شرکتهای سهامی که بحث خرید سهام و آگهی مناقصه در آنها مطرح می شود ، اهمیت و ضرورت مطالعه در قوانین بین المللی ادغام شرکتها که هدف اصلی و عمده آنها حفظ منافع سهامداران است آشکار می شود .

 هدف تحقیق

در دیگر کشورها برای رسیدن به سینرجی حاصل از ادغام فرآیند ادغام که شامل مراحل مختلفی است رعایت می شود و هر چه در این مراحل با دقت بیشتری نظر شود ایجاد ارزش میسرتر است . اگر ضوابط حقوقی و مالی ادغام در شرکتهای ادغام شده بطرز صحیح بکار گرفته شود و برای تحقق ادغام از روشهای مناسب استفاده می شود نتیجه کلی ادغام افزایش ارزش سهام و ارزش کل شرکت است . لذا در این تحقیق برآنیم تا ضمن دلایل ادغام و تشریح فرایندهایی که باید در یک برنامه ریزی موفق ادغام صورت گیرد و مطالعه انواع روشهای تامین مالی و پرداخت برای ادغام و موضوعات مرتبط دیگر که در این برنامه ریزی دخیل هستند ، همچنین با مطالعه ضوابط و مقررات مالی و حقوقی که در کمیسیون بورس و قانون شرکتها در مورد این فرآیند برای حفظ منافع سهامداران در شرکتهای سهامی و ایجاد ارزش برای کلیه شرکتها اعم از سهامی و غیرسهامی در نظر گرفته شده است و عدم توجه به این ضوابط و معیارها در کشورمان ، با توجه به روند رو به افزایش ادغام و با مطالعه قوانین تجارت و بورس مواردی را که در آنها برای حفظ منافع سهامداران و هدف کلی ادغام یعنی ایجاد سینرجی لازم است ، بیان گردد تا در نتیجه به دو سوال اصلی زیر پاسخ داده شود :

شامل 153 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ادغام شرکتها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد