فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت میدان نقش جهان اصفهان

اختصاصی از فایل هلپ دانلود پاورپوینت میدان نقش جهان اصفهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت میدان نقش جهان اصفهان


دانلود پاورپوینت میدان نقش جهان اصفهان


 

 

 

 

 

 

 

محصول دانلودی: پاورپوینت میدان نقش جهان اصفهان

تعداد اسلاید: 40

قابل ویرایش: می باشد

کیفیت محصول: ******

پاورپوینت میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان، میدانی مستطیل شکل به طول ۵۰۷ متر و عرض ۱۵۸ متر در مرکز شهر اصفهان است. این میدان پس از میدان تیانمن در چین، بزرگترین میدان جهان است. جهت قرارگیری طول میدان نسبت به محور شمال-جنوب، زاویه ۱۱/۲۵ درجه و با جهت قبله زاویه‌ای دقیقا ۱۳۵ درجه(۹۰+۴۵) می‌سازد. با توجه به وجود دو بنای مذهبی (مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع عباسی) در اضلاع جنوبی و شرقی، انتخاب چنین جهتی برای میدان معقول و دارای یک رابطه هندسی پیوسته‌است.
در اطراف میدان دویست حجره دو طبقه قرار دارد. . علاوه بر آن چهار بنای عالی قاپو، مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه نیز در میانه چهار ضلع این مستطیل ساخته شده‌اند. پیش از آن‌که شهر اصفهان به پایتختی ایران صفوی برگزیده شود در محل این میدان باغی گسترده وجود داشته‌است بنام «نقش جهان». این باغ همچنین محل استقرار ابنیه دولتی و قصر حاکمان تیموری و آق‌قویونلوها بود. در آن زمان بخش میْدانی باغ، «درب کوشک» نام داشت. این بخش در ضلع غربی میدان نقش جهان امروزی و در محل احداث کاخ عالی قاپو قرار داشته‌است.
در دوران سلجوقیان، حداقل بخشی از باغ نقش جهان به نام میدان «کوشک» معروف بوده‌است. دستگیری برکیارق توسط برادرش محمود در این میدان اتفاق افتاده‌است.همچنین میدان کوشک، محل اعدام محکومان به اعدام و برگزاری برخی از مراسم رسمی همچون جشن نوروز بوده‌است....

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت میدان نقش جهان اصفهان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد