فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت

اختصاصی از فایل هلپ پروژه اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه دوره کارشناسی رشته استخراج معدن با عنوان "اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت" با فرمت Word در 84 صفحه و 5 فصل با قیمتی بسیار مناسب برای دانشجویان گرامی

چکیده 

پروژه ای که ملاحظه می فرمایید به معرفی و بحث در مورد روشهای حفاری بویژه حفاری در سنگهای سخت پرداخته است .

مطالب فوق در 5  فصل مطرح گردیده که عبارتند از :

1 - شاخصهای حفاری

2 - مشخصات و پارامترهای سنگ برای حفاری        

3 - حفاری ضربه‌ای

4 - سیستم حفاری چرخشی

5 - حفاری الماسه

در فصول فوق سعی شده تا ابتدا به معرفی روشها و پارامترهای مهم در امر حفاری پرداخته شود و در ادامه به بحث در مورد عوامل پیشرو در راندمان حفاری و مقایسه روشهای مختلف حفاری و ذکر معایب و مزایای هر کدام بطور جداگانه و همچنین بحث هزینه ها پرداخته شده است .

شایان ذکر است که  روش مطالعه و جمع آوری مطالب در این پروژه از نوع مطالعات میدانی می باشد و اکثر مطالب از سایتهای اینترنتی مربوط به حفاری جمع آوری و ترجمه شده است که آدرس سایتهای فوق در قسمت منابع ذکر شده است.

مقدمه 

حفاری به معنی نفوذ در سنگ است. نفوذ در سنگ گاهی به منظور خرد کردن آن انجام می گیرد. به طور کلی صرف نظر از نوع روش و منشأ انرژی، عملیاتی را که به حفر چال در سنگ منجر می شود، نفوذپذیری می نامند.

مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت در جامعه را تشکیل می‌دهند. بشر از همان آغاز آفرینش خود و در طول تاریخ، بر حسب نیازمندیها و شناخت از مواد معدنی استفاده کرده است. اکنون نیز انسان از تمامی مواد معدنی به حالت‌ها و شیوه‌های گوناگون بهر‌ه‌برداری می‌نماید. به دیگر سخن همین مواد معدنی هستند که پایه و اساس تمدن را تشکیل می‌دهند. عوامل مؤثر بر آستانه اقتصادی شدن مواد معدنی  عواملی چون عرضه، تقاضا و مسائل سیاسی می‌باشد. میزان تولید مواد معدنی در دهه گذشته افزایش شایانی داشته است.

 عواملی که موجب این افزایش می باشند عبارتند از: پیشرفت در تکنولوژی و روشهای حفاری، پیشرف در زمینه اکتشاف به دلیل مشخص شدن منشاء محیط و چگونگی تشکیل ذخایر مختلف، مثلاً نظریه تکتونیک صفحه‌ای کمک‌های مؤثری در رابطه با کشف ذخایر مس پروفیری نمود‌ه ‌است. در دهه اخیر بکارگیری روش‌های نوین ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی در کشف ذخایر جدید بخصوص آنهایی که در اعماق زمین قراردارند کمک مؤثری نمود. همچنین ماشینهای جدید استخراج موجب شده تا ذخایری که در اعماق قرار داشته قابل بهر‌ه‌برداری شوند و با کمک از این ماشین الات میزان تولید روزانه بالا رود. پیشرفت در زمینه صنعت تلغیظ و تصفیه موجب گردید تا بسیاری از ذخایر عمیق دور از دسترس نیز قابل بهر‌ه برداری شوند. همزمان با بالارفتن تولید، میزان مصرف موادمعدنی نیز افزایش داشته است.

از میان عوامل ذکر شده در فوق، در این متن به توضیح و بحث در خصوص روشهای حفاری، بخصوص حفاری در سنگهای سخت می پردازیم .

 

 

تعداد صفحه: 50 پروژه کاووش ژئوفیزیکی در اکتشافات هیدروکربوری با فرمت Word به همراه یک فایل PoerPoin t مقدمه» قبل از گفتگو درباره کاوش های ژئو فیزیکی در امر اکتشاف نفت شرح مختصری در تعریف علم ژئوفیزیک بی مناسبت بنظر نمی رسد. همانطور که از کلمه ژئوفیزیک استنباط می شود این علم تلفیقی از دو دانش زمین شناسی و فیزیک است به این معنی که از اصول – روش ها و اندازه گیری های فیزیکی برای شناسائی زمین و نیروهای مربوط به آن استفاده می شود. به این ترتیب ژئوفیزیک در میان علوم دارای موقعیتی تقریبا ...

دانلود با لینک مستقیم


پروژه اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد