فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق انرژی گرمایی مظهر انرژی ها

اختصاصی از فایل هلپ دانلود تحقیق انرژی گرمایی مظهر انرژی ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق انرژی گرمایی مظهر انرژی ها


دانلود تحقیق انرژی گرمایی مظهر انرژی ها

مقدمه:
برای انسان انرژی گرمایی محسوس ترین انرژی است که از دیرباز در زندگی روز مره با آن سروکار داشته است. حس گرما و سرما، مزایا و مضرات گرمی و سردی انسان را کنجکاو کرد که ماهیت آن را بشناسد. اما تا معادلات تابش الکترومغناطیسی و نحوه ی تولید آنها فرمول بندی نشد، شناخت ماهیت انرژی گرمایی مقدور نشد. با این وجود از نظر فیزیکی، گرما چیزی بیشتر از یک نوع انرژی محسوب نمی شود. اما همه ی انواع دیگر انرژی ها با انرژی گرمایی ارتباط تنگاتنگی دارند.
 
دوگانگی نور
نور یکی از مباحث و پدیده هایی است که از قرن هیجدهم اندیشه ی دانشمندان را به خود معطوف کرده است. دوگانه بودن خواص نور، یکی از مهم ترین عامل جذب دیگران به خود بوده است. الکترون ها نیز همانند نور دارای خواص موجی و مادی مى باشند، هنگامى که الکترون های یک اتم، انرژی دریافت می کنند به سطوح بالای اتم می روند که حالت برانگیختن به اتم دست داده می شود. هنگامی که الکترون ها از سطوح انرژی بالاتر به سطوح انرژی پایین تر می روند، آن مقدار انرژى را که دریافت کرده اند، به صورت نور پس می دهند. ارتعاش اتم ها باعث تولید نور می شود، و نور گسیل شده از الکترون های یک اتم، در یک جهت و راستا قرار دارند. اما نورهای گسیلی از مجموعه اتم ها در تمام جهات و به خط مستقیم سیر می کنند. بهمین دلیل در لیزر نور های گسیلی در یک جهت و راستا است.
 
الکترون ها هنگام عبور از مقاومت شتاب منفی می گیرند و تابش می کنند.
نور را می توان در فرآیند های فیزیکی، واکنش های شیمیایی، سوخت و شکاف های هسته ای، مشاهده کرد. قبل از شروع در مورد تولید نور در این فرآیند، بهتر است ابتدا بحثی در مورد گرما داشته باشیم. با پی بردن به ماهیت گرما، می توانیم نور را به آسانی بشناسیم. گرما موجی است که طول موجش بزرگتر از طول موج نور مرئی است. هنگامی که امواج گرما انرژی دریافت می کنند، طول موج آن ها کاهش می یابد و با دریافت انرژی به طور متداول، این امواج در محدوده طیف رنگی (نور مرئی) قرار می گیرند، که در این حالت ما، این امواج گرما را به صورت نور مشاهده می کنیم .
 
این امواج با دریافت انرژی بیشتر، از محدوده نور مرئی خارج می شوند(مانند شکاف های هسته ای). پس امواج گرما در دو حالت، نامرئی هستند: امواجی که طول موجشان بیشتر از طول موج پرتو فرو سرخ و همچنین امواجی که طول موجشان کمتر از طول موج پرتو فرا بنفش است.
 
 
 

لیزر نور های گسیلی را در یک جهت و راستا می فرستد.
 با این ایده، عقیده همفری دیوی مبتنی بر اینکه نور از تمرکز گرما در یک نقطه ایجاد می شود، اثبات می شود. پس به این نتیجه می رسیم که مبنای نور گرما ست.
حال به بحث اول خود بر می گردیم، و ابتدا از تولید نور در فرآیند فیزیکی می پردازیم: اگر به یک لامپ نگاه کرده باشید متوجه می شوید که عامل روشنایی آن یک رشته فلزی است که می درخشد، و یا اگر به یک آهن گداخته ای توجه کرده باشید، می بینید که آهن بر اثر حرارت روشنایی بدست آورده است. اکنون می خواهیم به عوامل انتشار نور در این فرآیند ها بپردازیم: تمام مواد از ذرات بسیار ریزی ( مولکول ها و اتم ها ) تشکیل شده اند که این مواد پیوسته در حال حرکتند.

 

 

شامل 11 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق انرژی گرمایی مظهر انرژی ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد