فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد فرا رسیدن تابستان

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد فرا رسیدن تابستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فرا رسیدن تابستان


تحقیق در مورد فرا رسیدن تابستان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 6

 

با فرا رسیدن تابستان ، فرزندان ما پس از پشت سر گذاشتن یک سال تحصیلی توام با تلاش ، در پی آنند که از زمان فراغت تابستانی خود بیش ترین بهره را ببرند. پدران ، مادران و مسئو لان تعلیم و تربیت نیز با دغد غه چگونگی گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بدنبال برنامه ریزی صحیح در این زمینه هستند. اوقات فراغت پدیده ای است که از یک سو مناسب ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون و ابعاد مختلف وجود نوجوانان و جوانان به شمار می آید و از سویی دیگر زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی و بزه کاریهای فردی و اجتما عی است.بنابراین اگر با آگاهی و دانش با آن روبه رو نشویم و برنامه ای سنجیده و منظم برای رویارویی با آن نداشته باشیم ،دچار صدمات و ضررهای جبران ناپذیری خواهیم شد.امروزه بیشتر وقت جوانان ،به ویژه در فصل تابستان به اوقات فراغت اختصاص می یابد.طبق استانداردهای بین المللی تعداد روزهای فراغت کشورهای دیگر در سال، ۸۰ روز و این رقم در کشور ما ۱۰روز بیشتر ۹۰روز است.اما بررسیهای انجام گرفته نشان می دهد که تنها ۶۱ درصد جوانان ایرانی اوقات فراغت خود را کافی می دانند. با گسترش دامنه اوقات فراغت باید دستگاهها و نهادهای متولی برای گذران مناسب این ایام به فکر برنامه ریزی مناسب برای کودکان و جوانان و نوجوانان باشند.با توجه به اهمیت اوقات فراغت در زندگی فرزندانمان و ضرورت برنامه ریزی در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

  • مفهوم اوقات فراغت:

 

آلن بیرو در بحث از اوقات فراغت و معنای آن می نویسد:فراغت از leislrمصدر قدیمی مبدل شده به اسم مصدر و از ریشه لاتینی licerبه معنای مجازی شدن گرفته شده است. اوقات فراغت فقط زمان آزاد شده از بار کار نیست،بلکه فعالیتی غیر اجباری است.در فرهنگ عمید نیز درباره تعریف و معنای اوقات فراغت چنین آمده است : فراغت در فارسی به معنی آسودگی و آسایش و آسودگی از کار و شغل است.در همه تعاریف بر عنصر آزادی و اختیار فرد در انتخاب نوع فعالیت در زمان فراغت و نیز لذت بخش و ارضا کننده بودن فعالیت تاکید شده است.در یک جمع بندی کلی از مباحث فوق می توانیم اوقات فراغت را زمانی بدانیم که شخص در اختیار خودش است و می تواند به کار دلخواه خود بپردازد.

 

  • نیازهایی که از طریق گذران اوقات فراغت تامین می شود:

گذران اوقات فراغت نیازهایی را در پی دارد که به اختصار بدان اشاره می شود:

۱) نیا ز به استراحت و رفع خستگی:

انسان ها همه نیاز به استراحت و رفع خستگی دارند.پیوستگی در انجام کارها و نبود زمان کافی برای استراحت و فراغت موجب نزول کیفیت کار و نیز پرخاشگری فرد فعال می گردد.ولی باید به کودکان و نوجوانان آموخت که زمان استراحت زمان بطالت نیست.بلکه زمانی است که فرد به تمرکز اعصاب می پردازدو حاصل آن افزایش بازده است.بدن و ذهن آدمی پس از مدتی کار ،خود به خود نیاز مند استراحت است و به طور طبیعی بدان می پردازد.پس اوقات فراغت می تواند چنین نیازی را رفع کند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فرا رسیدن تابستان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد