فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله طرز تهیه نان های محلی خراسان

اختصاصی از فایل هلپ دانلود مقاله طرز تهیه نان های محلی خراسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله طرز تهیه نان های محلی خراسان


دانلود مقاله طرز تهیه نان های محلی خراسان

فتیر قتلمه یک نان سنتی است که در تمام خراسان از دیر باز مورد تهیه و مصرف مردمان این خطه از شمال خراسان قرار می گرفته. که بیشتر مورد مصرف مردم عشایر کرد زبان هستند.

قاتلمه یک فتیر لذیذ و دارای شکل زیبا و و کاملاً سنتی می باشد که روی آن بلورهای شکر درخشندگی خاصی به آن بخشده که مصرف آن هر ذائقه ای را به خود جذب می کند.

فتیر قاتلمه را هم می توان به صورت یک نان به تنهایی مصرف کرد و هم می توان آنرا به صورت زیر مصرف کرد که بیشنر به صورت زیر استفاده قرار می گیرد.

3یا 4 قاتلمه داغ را روی یکدیگر قرار داده و در بین هر قاتلمه به اندازه کافی( 200گرم) کره گوسفندی قرار می دهند و این تعداد فتیر که بین آن ها قرار دارد را داخل یک ظرف قرار داده و به مدت 10 دقیقه و به آن حرارت می دهند تا کره اصطلاحاً کاملاً باز شود.

این فتیر ارا به زبان کردی فتیرمسکه می گویند که به عنوان یک وعده غذایی طرفدار بسیاری دارد.

از طرفی چون باعث تقویت قوای جسمانی می شود و از آن جای که مردمان عشایر به قدرت بیشتری نیاز دارند از این غذایی سنتی مکرر به خصوص در فصل بهار مورد استفاده قرار می دهند.(کره اول بهار در بین مردمان کرد معروف است.

3)طرز تهیه قاتلمه:

برای تهیه یک عدد قاتلمه ابتدا5 گرم آرد را داخل ظرف مسی با 3 یا4 لیتر آب مخلوط کرده و آن را هم می زنید تا خمیر درست شود مقداری خمیر مایعی همان خمیر ترش(برای تهیه خمیر ترش: مقداری خمیر از قبل تهیه کرده و آن را تقریباً به مدت 24 ساعت گذاشته تا ترش شود)

سپس آن را به هم زنند برای تهیه تعداد بیشترقاتلمه در حال حاضر از ؟ استفاده می کند. خمیر حاصله را به مدت 1 ساعت به حالت خودش گذاشته تا خمیر را به اصطلاح ورز آید.

سپس خمیر حاصله را به صورت یک زواله(چونه) د رمی آورند. روی این ورق خمیر مقداری مخلوط روغن و زردچوبه را روی آن می مالند و این ورق خمیر را به چند قسمت تقسیم می کنند0به صورت رشته های تقریباً نیمه پهن در می آورند ) و سپس هر رشته پهن را به دور دست می پیچند و رشته های دیگر را هم به همان صورت روی رشته قبلی می پیچند و به صورت یک زباله که دارای یک شکل استوانه ای پیچشی در می آورند.

شامل 5 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله طرز تهیه نان های محلی خراسان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد