فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله تولید زیست سوخت از باگاس نیشکر بوسیله فرآیندهای پیرولیز

اختصاصی از فایل هلپ مقاله تولید زیست سوخت از باگاس نیشکر بوسیله فرآیندهای پیرولیز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله تولید زیست سوخت از باگاس نیشکر بوسیله فرآیندهای پیرولیز


مقاله تولید زیست سوخت از باگاس نیشکر بوسیله فرآیندهای پیرولیز

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 17 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده :

با توجه به نیاز روز افزون بشر به منابع انرژی و محدود بودن این منابع تلاش های فراوانی در جهت دستیابی به منابع انرژی جدید و نیز استفاده از منابع موجود بطور بهینه صورت می پذیرد و با پیشرفتهای که در زمینه تکنیک های باز یافت مواد کسب گردیده افق امید بخشی در این راستا پیشرو می باشد.

باگاس یکی از محصولات صنایع تولید قند می باشد که پس از خُرد کردن و عصاره گیری از گیاه نیشکر حاصل می گردد، این ماده در صنایع جانبی جهت تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در مقاله حاضر سعی گردیده که گستره ای از کاربرد باگاس به عنوان یک ماده زیست توده (Biomass) جهت تولید زیست سوخت (Biooil) با استفاده از فرآیند های پیرولیز مورد بررسی قرار گیرد. این ماده بعنوان یک سوخت پاک و جایگزینی برای سوخت های فسیلی در مصارف تولید گرما و الکتریسیته مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مقدمه

با توجه به نیاز روز افزون بشر به منا بع انرژی و سوخت و نیز محدودیت استفاده از سوخت های فسیلی نیاز به بازیافت و استفاده بهینه از منابع دیگر انرژی روز به روز مورد توجه بیشتر قرارگرفته و در این راستا از مواد و تکنیک های مختـلف استفاده میگردد .

از منابع تجدید پذیری که مدت مدیدیست مورد توجه بشر قرار گرفته زیست توده (Biomass) میباشد که با استفاده از تکنیک های مخلتف بدست آمده می توان از این مواد محصولات گوناگونی تولید نمود .  بیومس توده ای از مواد آلی میباشد که می توان بطور مثال باگاس  ، ریزه های چوب ، پوشال و مواد آلی دیگر را بعنوان بیومس استفاده نمود. از مصارف عمده بیومس استفاده از آن در تولید بیوگاز می باشد  که بعنوان سوخت گازی مورد استفاده قرار میگیرد همچنین با پیشرفتهای جدیدی که در دانش بیوتکنولوژی حاصل گردیده می توان از بیومس مواد گوناگونی جهت مصارف پزشکی ، صنعتی و غذایی تولید نمود .

از موادی که می توان بطور گسترده ای بعنوان بیومس مورد استفاده قرارداد باگاس نیشکر می باشد این ماده در طول فرآیند آسیاب پس از خرد کردن و عصاره گیری از گیاه نیشکر بدست می آید که حاوی فیبر ، مواد سلولزی ، مواد آلی و مقداری رطوبت با درصدهای مختلف می باشد .

زیست سوخت (Biooil) ماده ای است که با استفاده از فرآیندهای شیمیای پیرولیز از موادی که بعنوان بیومس مورد استفاده قرار میگیرند بدست می آید و با توجه به فراوانی و قابلیت دسترسی به باگاس نیشکر و بکارگیری تکنیک های بدست آمده در فرآیندهای باز یافت مواد ، از این ماده می توان به آسانی و بطور گسترده جهت تولید بیواویل استفاده نمود.

 

فرآینده پیرولیز

فرآیند پیرولیز یا تجزیه شیمیایی به وسیله حرارت بطور کلی فرآیندی است که طی آن مواد اولیه در دمای بالا تجزیه گردیده و بصورت مواد و ترکیبات گازی ، مایع و جامد تشکیل می شوند که با ایجاد تغیرات در شرایط واکنش کیفیت و مقادیر مختلفی از این مواد  حاصل میگردد . روش های مختلفی جهت تبدیل بیومس به بیواویل و بیوگاز وجود دارد که از این روش ها می توان به فرآیند تولید گاز از مواد بیومس اشاره نمود مانند تولید گاز متان و نیز تولید موادی همچون اتانول و غیره .

برای تولید بیواویل از بیومس روش های مختلف از فرآیند پیرولیز استفاده می گردد که می توان به فرآیند پیرولیز تحت خلاء و فرآیند پیرولیز سریع اشاره نمود


دانلود با لینک مستقیم


مقاله تولید زیست سوخت از باگاس نیشکر بوسیله فرآیندهای پیرولیز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد