فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد فن‌آوری اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق در مورد فن‌آوری اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فن‌آوری اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها


تحقیق در مورد فن‌آوری اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه21

فن‌آوری اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها

کلمات کلیدی: فن‌آوری اطلاعات، دوره تکاملی فن‌آوری اطلاعات، ساختار سازمانی

مقدمه:

در عصری که تکنولوژی‌ها به سرعت دگرگون می‌شوند و چرخه حیات کالاها کوتاهتر از همیشه شده است در عصری که عصر مشتری لقب گرفته، در عصری که استفاده مطلوب از دارایی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به سبب پیچیدگی مسائل و مشکلات، نیاز به اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های مدیریت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، می‌توان ادعا کرد تکنولوژی اطلاعات (1) در عصر انفجار اطلاعات (2) که با سرعت فزاینده‌ای در حال پیشرفت و دگرگونی است نقش مهمی را در این تغییر و تحولات به عهده داشته است.

با نگاهی به چهار عصر عمده در تاریخ جهان:

1- عصر شکار (تا حدود سال 900 میلادی)

2- عصر کشاورزی (تا حدود سال 1750 میلادی)

3- عصر صنعتی (تا حدود سال 1950 میلادی)

4- عصر اطلاعات (از 1950 میلادی به بعد)

متوجه خواهید شد که عصر حاضر را به عنوان عصر اطلاعات لقب داده‌اند، اگر انقلاب صنعتی سبب گشت که بشر قدرت ماشین را جایگزین نیروی زور و بازوی خویش نماید، امروز جامعه متکی بر اطلاعات بر انسان این فرصت را داده است که با بکارگیری فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به بهبود توسعه هر چه بیشتر نیروی فکری خویش همت گمارد. باید توجه داشت که توسعه فن‌آوری اطلاعات مرحله نوینی را آغاز نموده است، گروهی این مرحله را پایان مدرنیته و تولید فرامدرنیته نامیده‌اند، اما جدا از نام‌گذاری‌های مختلف، فن‌آوری اطلاعات و روند رو به گسترش آن دنیای کنونی و ساختار سازمانی را متحول ساخته است که در ادامه مقاله این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فن‌آوری اطلاعات چیست؟

این سئوالی است که بیشتر مردم می‌پرسند، با توجه به اصطلاحاتی که این روزها به سرعت در فرهنگ‌مان جای خود را باز می‌کند و در محیط اطرافمان با آن برخورد می‌نماییم، مردم روز به روز به درک این اصطلاح بیشتر ترغیب می‌شوند information Technology یک واژه نسبتاً جدید است، مترادف آن در فرانسه Informatique و در روسی informatikia می‌باشد.

سازمان مدیریت صنعتی اروپا فن‌آوری را وسیله به کارگیری دانش، علم و اکتشافات برای تولید کالا و خدمات تعریف نموده است. (1) و در این میان منظور از فن‌آوری اطلاعات به مجموعه‌ای از ابزارها و روشها گفته می‌شود که برای تولید، جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از آن در جامعه و سازمان به کار می‌رود، که با کوچک کردن، ارزان‌کردن و کاربردی ساده باعث شده است دسترسی به اطلاعات از هر جا و توسط هر شخصی به راحتی صورت گیرد. (10) در بیان ساده‌تر فن‌‌آوری اطلاعات عبارت است از مجموعه روشهایی که افراد را در ضبط، ذخیره‌سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری می‌نماید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فن‌آوری اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد