فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه میکانیک با موضوع گیربکس های اتوماتیک. doc

اختصاصی از فایل هلپ پروژه میکانیک با موضوع گیربکس های اتوماتیک. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه میکانیک با موضوع گیربکس های اتوماتیک. doc


پروژه میکانیک با موضوع گیربکس های اتوماتیک. doc

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 160 صفحه

 

مقدمه:

گشتاور تولیدی توسط موتور پس از انتقال توسط کلاچ به جعبه دنده می رسد. وظیفه جعبه دنده انتقال دور موتور با نسبتهای گوناگون و رساندن آن به خطوط انتقال و میل گاردان در خودروهای دیفرانسیل عقب یا مستقیماً به دیفرانسیل در خودروهای دیفرانسیل جلو است.

سیستم جعبه دنده ای انتقال قدرت را می توان به دو گروه جعبه دنده ای دستی و جعبه دنده ای اتوماتیک تقسیم بندی کرد. سیستم انتقال قدرت دستی در حالت انتقال مستقیم بازدهی در حدود 98% ولی در دنده های با نسبت انتقال پایین تر بازده به حدود 90% می رسد. چون بیشترین زمان استفاده از اتومبیل، جعبه دنده در حالت انتقال مستقیم قدرت است، بنابراین با توجه به این مورد و هزینه اولیه به نسبت کمتر این سیستم جعبه دنده ای، هنوز استفاده از آنها در اکثر اتومبیلها مورد توجه است. از سیستم انتقال اتوماتیک بیشتر در اتومبیلهای گرانقیمت تر و کلاسهای بالاتر استفاده می شود چرا که با توجه به عملکرد ساده تر آن برای راننده، هزینه ساخت آن نیز بیشتر است. علاوه بر دو نوع فوق، امروزه استفاده از نسل جدیدی از سیستم انتقال قدرت بنام سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT) نیز مورد توجه طراحان خودروها قرار گرفته است.

 

فهرست مطالب:

انواع گیربکس،ساختمان و نحوه کار آنها

مقدمه:

سیستم انتقال قدرت دستی

Sliding Mesh Type Gearbox

Constant Mesh Type Gearbox

Synchromesh Type Gearbox

عملگر تعویض دنده و میله بندی آن

دنده های کمکی ( splitter change & range change )

Splitter gear change :

Range gear change

PTO (  Power take-off)

اوردرایو (Over drive)

سیستم کنترل هیدرولیکی جعبه دنده اتوماتیک

بست قفل کننده (band brake)

کلاچ چند صفحه ای (multiple clutch)

گاورنر

انتقال قدرت دستی چگونه کار می کند؟

دنده یک

همگام سازها

تاریخچه گیربکسهای اتوماتیک

چکیده

ظهورجعبه دنده اتوماتیک

مقدمه

مسیرانتقال قدرت

صفات اختصاصی موتور

وظایف جعبه دنده

طرز کار جعبه دنده اتوماتیک

سیستم های کنترل کننده

سیستم کنترل دریچه گاز

سیستم کنترل گاورنر

سیستم کنترل هیدرولیکی

عملکرد واثر کنترل کننده ها

وضعیت پارک وراه اندازی موتور

وضعیت حرکت مستقیم

وضعیت دنده عقب

واحدهای هیدرودینامیکی

تعاریف

کوپلینگ هیدرولیکی

طرز کار کوپلینگ هیدرولیکی

نسبت سرعت

مبدل گشتاور هیدرولیکی

طرزکار مبدل گشتاور

افزایش گشتاور

قانون نیوتن

سیستم های خنک کننده روغن هیدرولیک

اندازه یاظرفیت مبدل

مبدل های با ظرفیت متغیر

نتایج حاصله

معرفی گیربکس CVT

مقدمه

گیربکس  CVT(Continuously Variable Transmission)

اصول CVT

سیستم کنترل

چرخ دنده

مکانیزم چرخ وشان

بازگشت سریع

عرفی چرخدنده ها با محورهای موازی

چرخدنده ی مارپیچی

چرخدنده ها در محورهای متقاطع

چرخدنده ی مخروطی مارپیچی

چرخدنده ی مخروطی زرول

صفحه دنده

چرخدنده در محورهای متنافر

چرخ دنده ی مارپیچی متقاطع

چرخ دنده ی حلزونی

چرخدنده های هیپوئیدی

اجزای سیستم انتقال نیرو

دستگاه دنده خورشیدی

مجموعه چرخدنده سیاره ای

حالت های مختلف موجود در دستگاه

کاربرد چرخدنده سیاره ای

انواع گیربکس

معایب عمده گیربکس

سیستم هیدرولیک

پمپ

نمایی از پمپ دنده ای گیربکس اتوماتیک

گاورنر

سیستم انتقال قدرت اتوماتیک cvt

سیستم کنترل هیدرولیکی جعبه دنده اتوماتیک

  بست قفل کننده (band brake)

کلاچ چند صفحه ای (multiple clutch)

گاورنر

انواع CVT

CVT  نوع تسمه فشاری

CVT نوعtoroidal   یا محرک کششی

معایب CVT

CVT های هیدرواستاتیکی


دانلود با لینک مستقیم


پروژه میکانیک با موضوع گیربکس های اتوماتیک. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد