فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق آمار ـ پزشکی

اختصاصی از فایل هلپ تحقیق آمار ـ پزشکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق آمار ـ پزشکی


تحقیق آمار ـ پزشکی

22 + 49 صفحه 

 

خلاصه پژوهش :

میزان مقاومت پاتوژنهای ادراری نسبت به پنج آنتی بیوتیک رایج مصرفی (سفالکسین، جنتامایسین، نالیدیکسیک اسید، نیتروفورانتوئین وآمپی سیلین) بر اساس آنتی بیوگرام 40 زن باردار مبتلا به عفونت ادراری ، بررسی شد. در آنالیز آماری 40 بیمار 30-16 سال وجود داشتند که بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی 24-20 سال (5/62% بیماران) بود . فراوانی خالص Ecoli 5/62%، سوشهای استافیلوکوک 5/22و  انتروباکتر 5/7% بوده‌اند. عفونت مثانه و عفونت کلیه به ترتیب شایع‌ترین محل درگیری بودند . (85% و 15%)

بیشترین میزان مقاومت در عفونت حاد کلیه نسبت به نالیدیکسیک اسید و آمپی سیلین (100%) بود و داروی مناسب جهت درمان پیلونفریت حاد جنتامایسین است که مقاومت نداشت.

در عفونت مثانه درصد مقاومت به نیتروفورانتوئین 8% و سفالکسین 47% و آمپی سیلین 5/97% و جنتامایسین 22% و نالیدیکسیک اسید 45% بود . بنابراین داروی مناسب در عفونت حاد مثانه نیتروفورانتوئین است .

مقاومت به جنتامایسین زیاد نیست ولی چون از نظر بارداری در گروه c است استفاده نمی‌شود . مقاومت به آمپی‌سیلین بالاست و جهت درمان توصیه نمی‌شود . این مطالعه توصیفی و مقطعی است که در بهار سال 84 در بیمارستان 22  بهمن دانشگاه آزاد اسلامی و احد مشهد انجام گرفت و این نتیجه بدست آمد که مقاومت میکروبی عفونت ادراری زنان باردار در این مطالعه نسبت به جوامع غربی بیشتر بوده و جهت درمان موفقیت آمیز انجام کشت و آنتی بیوگرام به خصوص در پیلونفریت ضروری به نظر می‌رسد .

لغات کلیدی :

مقاومت ، پاتوژن ادراری ، آنتی بیوتیک، بارداری

+

 

عنوان :

بررسی فراوانی استفاده از کاندوم در دو گروه سنی کمتر از 30y و بیشتر یا مساوی 30y در افراد مراجعه کننده به خانه بهداشت بیمارستان 22 بهمن

بیان مسأله :

وقتی هیچ روش جلوگیری از بارداری توسط زن و مردیکه از نظر جنسی فعالند استفاده نشود ، حدود 95% خانمها در طی یکسال حامله خواهند شد .

بنابراین برای پیشگیری از ایجاد حاملگی های ناخواسته زوجین باید از یک روش جلوگیری از بارداری استفاده نمایند .

برای انتخاب یک روش مناسب پیشگیری از بارداری برای داوطلب استفاده از آن ، باید یک مشاوره درست صورت گیرد .

مشاوره فرآیندی است که در آن به داوطلب کمک می شود تا در مورد استفاده یا عدم استفاده از وسایل پیشگیری از باروری تصمیم بگیرد و اگر تصمیمش (+) باشد با مشاوره به داوطلب کمک می شود تا با توجه به نیازش بتواند یک روش پیشگیری از بارداری مناسب را انتخاب نماید بطوریکه روش انتخابی نه تنها برای فرد داوطلب بلکه از نظر طبی نیز یک روش مناسب ، مؤثر و مطمئن باشد .

کاندوم یکی از روشهای جلوگیری از بارداری است ، کاندومهای اولیه از روده حیوانات ساخته می شوند . کاندومهای مدرن از مواد لاستیکی ساخته می شوند و اثرشان خیلی بیشتر ، ارزانتر و در دسترس اند ، هر چند هنوز هم بعضی ، کاندومهای از جنس روده حیوانات را ترجیح می دهند .

کاندومها اگر به روش صحیح استفاده شوند درصد شکست آنها کم خواهد بود . ( 4-3 حاملگی در 100 زوج استفاده کننده در سال ) .

درصد شکست در سال اول استفاده خیلی بیشتر است . کاندومهای محتوی مواد اسپرمسید مؤثر تر از انواع بدون اسپرمسید هستند .

کاندوم در صورت مصرف صحیح جلوی انتقال بیماریهای منتقله جنسی شامل گنوروئه ، سفلیس ، هرپس ، کلامیدیا ، تریکومونا ، هپاتیت B و ایدز را می گیرد . کاندوم همچنین احتمالاً جلوی تغییرات پیش سرطانی سرویکس را می گیرد . از دیگر مزایای کاندوم عدم وجود کنتر اندیکاسیونهای سایر روشهای جلوگیری می باشد که استفاده از آن را برای جمعیت زیادی از خانمهای در سنین باروری ممکن می سازد . به علاوه استفاده از کاندوم هیچگونه محدودیت سنی ندارد .

با توجه به اینکه با افزایش سن تمایل استفاده از سایر روشهای جلوگیری از بارداری خصوصاً روشهای قطعی تر افزایش می یابد ، بر آن شدیم تا فراوانی استفاده از کاندوم را در دو جمعیت کمتر از 30 سال و بیشتر از 30 سال بررسی کنیم .

 

 

 

  • سن
  • میزان در آمد
  • سطح تحصیلات
  • تعداد فرزندان

اهداف :

هدف کلی :

 مقایسه فراوانی استفاده از کاندوم در دو گروه سنتی کمتر از 30y و بیشتر 30y

اهداف جزئی :

  • فراوانی استفاده از کاندوم در گروه سنتی کمتر از 30y

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق آمار ـ پزشکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد