فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارآفرینی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی

اختصاصی از فایل هلپ کارآفرینی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارآفرینی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی          

29صفحه              

ویژگی‌هایی که باعث می‌شود یک سنگ یا کانی و یا به طور کلی یک ماده معدنی یا غیر معدنی، در رده کانی‌ها و سنگ‌های گرانبها جای گیرد عبارتند از:
1. 
سرشت زیبایی و درخشش و جلای دلپسند
2. 
استحکام
3. 
کمیاب بودن
4. 
رنگ و شفافیت و نمود
5. 
ساخت و بافت
6. 
قابلیت تراش و پردازش
7. 
قابلیت حمل و نقل

کانی‌ها و سنگهای قیمتی و نیمه‌قیمتی به‌طور واقعی ارزش دارند و از چند قیراط تا بیشتر قابل عرضه به بازار هستند. همچنین این دسته از مواد معدنی با اندکی فرآوری مانند پردازش، تراش، رنگ‌آمیزی و غیره در آنها بیش از ده برابر ارزش افزوده ایجاد می‌شود.
کانی‌ها و سنگ‌های نیمه‌قیمتی عموماً به‌صورت سنگ‌جوری و محصولات جانبی معادن وارد بازار می‌شوند. سهولت در جابجایی و حمل و نقل از مزیت بالای این کانی‌ها است.
از دیگر مواردی که باعث ارزشمندی این مواد معدنی است هزینه پایین در ایجاد کارگاه‌های تراش و فرآوری آنها است. همچنین در مورد این نوع از مواد معدنی مشکلات زیست‌محیطی در هنگام استخراج و فرآوری آنها وجود ندارد.
معمولاً کانی‌ها و سنگ‌های قیمتی را به دو بخش تقسیم می‌کنند: قیمتی و نیمه‌قیمتی.
کانی‌های قیمتی: سنگ‌ها و کانی‌هایی که دارای خصوصیاتی از جمله زیبایی رنگ، شفافیت، کمیاب بودن و دوام و سختی بالا بوده و شامل الماس، زمرد، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، توپاز و بریل هستند. به این گروه اصطلاحاً احجار کریمه می‌گویند.
کانی‌های نیمه‌قیمتی: آن قسم از کانی‌ها و سنگ‌هایی که فاقد تمام و یا قسمتی از خصوصیات سنگ‌های قیمتی بوده لیکن اغلب به دلیل زیبایی رنگ مورد توجه هستند.
این گروه‌بندی بر پایه‌ای نااستوار قرار دارد زیرا اولا اگر ارزش اقتصادی پایه باشد، برای این کار مرزی نمی‌توان مشخص کرد و دوم آنکه چه بسا یک سنگ قیمتی یا نیمه‌قیمتی با کاری که یک هنرمند روی آن انجام می‌دهد، بتواند بهایی بیش از الماس پیدا کند. بنابراین علاوه بر نوع کانی و ذات آن، نوع تراش و پردازش و هنرنمایی هم در بهایی شدن و ارزش کانی مهم است. اما ذاتاً یک جور رده‌بندی پلکانی در این زمینه وجود دارد.


دانلود با لینک مستقیم


کارآفرینی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد