فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc

اختصاصی از فایل هلپ پروژه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc


پروژه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 131 صفحه

 

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر روی موفقیت تحصیلی دانشجویان ورودی 85 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است که فرضیه های عنوان شده عبارتند از فرضیه کلی عبارتند از اینکه بین انگیزه های درونی و موفقیت تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد و فرضیه های جزئی عبارتند از سنجش وضعیت اقتصادی خانوده، روابط خانواده از نوع کنترل شده ایجاد محیط دوستانه با همسالان و هم سنان و تاثیر این عوامل بر موفقیت تحصیلی که جامعه موردمطالعه عبارتند از دانشجویان ورودی سال 85 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است که در حدود 2100 نفر بوده که 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که جهت آزمون فرضیه ها از پرسش نامه انگیزه های درونی استفاده گردیده که دارای 30 سوال دو گزینه ای بله و خیر است که جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری خی دو استفاده گردیده که نتایج بدست آمده نشان می دهد که بین انگیزه های درونی و زیر عوامل آن با موفقیت تحصیلی رابطه وجود دارد به غیر از ایجاد محیط هم سن و سال با دوستان که گاهی باعث می شود فرد نتواند به موفقیت برسد و همه این فرضیه ها در سطح 5% معنی دار است.

 

مقدمه:

انگیزه های درونی فرد  را نمی توان ا ز موقعیت های اجتماعی و فرهنگی و آموزشی آن جدا کرد. منشا بررسی انگیزه های درونی به یونانیان باستان، سقراط، افلاطون و ارسطو بر می گردد. افلاطون معتقد است که انگیزه ها ی درونی از روح یه ذهن و روان سه جزئی که به صورت سلسله مراتبی تربیت یافته است، ناشی می شود و در سطح ابتدایی، جنبه اشتهاآور روح است که به اشتها و امیال بدن، مانند گرسنگی و ... کمک می کند و در سطح دوم جنبه رقابت وجود دارد که معیارهای ارتجاعی مانند احساس افتخار یا شرمندگی دخالت دارد در عالی ترین سطح، جنبه حسابگری دارد که به توانایی های تصمیم گیری، روح، مانند عقل و انتخاب کمک می کند و در ضمن هر جنبه عالی می تواند انگیزه های جنبه های پائین را تنظیم کند. ارسطو از روح سه جزئی افلاطون که به صورت سلسله مراتبی تربیت یافته بود (اشتهاآور، رقابت جو و حسابگر) حمایت کرد، ولی اسامی متفاوت تغذیه ای، احساسی و عقلانی را ترجیح داد، جنبه تغذیه ای بسیار تکانگی، غیر منطقی و شر حیوانی است که این جنبه به امیال بدن که برای حفاظت  از زندگی ضروری هستند، کمک می کند. جنبه احساسی نیز به بدن مربوط است ولی لذت و درد را تنظیم می کند ، عنصر عقلانی منحصر به انسان هاست با عقاید ارتباط دارد و مشخصه اراده است. اراده به عنوان عالی ترین سطح روح عمل نموده و از قصد و انتخاب استفاده می کند. از نظر دکارت عالیترین نیروی انگیزه اراده بود. دکارت تصور می کرد که اگر بتواند اراده را بشناسد بعدا می تواند انگیزه های درونی را درک کند و اراده عمل را آغاز و هدایت می کند و تصمیم می گیرد که آیا عمل کند و وقتی عمل می کند چه کاری انجام دهد. نیازها، هوس ها و لدت ها و دردهای بدن تکانه هایی را برای عمل کردن ایجاد می کنند ولی این تکانه ها فقط اراده را تحریک می کنند، اراده قدرت ذهن است که با به کار بردن نیروی تصمیم گیری خود امیال و هوس های بدن را به خاطر فضیلت و رستگاری کنترل می کند. دکارت با واگذارکردن نیروی انحصاری انگیزه به اراده اولین نظریه بزرگ را برای انگیزه های درونی تامین کرد. جبرگرایی زیستی چارلز داروین دو تاثیر عمده بر تفکر عملی داشت که مهمترین مفهوم، یعنی تکامل را برای زیست شناسی به ارمغان آورد و جبرگرایی زیستی راهی است برای رسیدن به موفقیت با آموزش دیدن و رفتارهای آموخته شده و سازگاری با محیط که می تواند در رسیدن به موفقیت نقش به سزایی داشته باشد و انگیزه های درونی فرد مانند وضعیت اقتصادی و عاطفی و کنترل والدین به طور حساب شده می تواند در رسیدن به موفقیت ها ی تحصیلی به گفته داروین تاثیرگذار باشد (لطف آبادی. 1383.ص 29).

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعاریف نظری و عملیاتی  واژه ها و مفاهیم 

فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق 

انگیزش های درونی و بیرونی  

مشوق ها و پیامدها 

زیان های نهفته پاداش 

پاداش های مورد انتظار و مادی 

معانی ضمنی

مشوق ها و پاداش ها 

نظریه ارزیابی شناختی 

دو نمونه از رویدادهای کنترل کننده و اطلاع رسان

منافع کمک کردن به انگیزش درونی

درک مفهوم / یادگیری با کیفیت عالی

عملکرد مطلوب و سلامتی

انگیزش برای سازگاری مفید است 

انگیزه ها توجه را هدایت می کنند 

انواع انگیزش وجود دارد 

هیچ چیزی به اندازه یک نظریه خوب مفید نیست  

منشا فلسفی مفاهیم انگیزشی 

اراده : اولین نظریه بزرگ 

سایق : سومین نظریه بزرگ 

نظریه سایق فروید 

نظریه سایق هال 

زوال نظریه سایق 

سال های پس از نظریه سایق 

پیدایی نظریه های کوچک 

ماهیت فعال انسان

فصل سوم : تعیین روش تحقیق 

جامعه مورد مطالعه تحقیق 

روش آماری مربوط به فرضیه ها 

معرفی ابزار اندازه گیری تحقیق 

فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 

پیشنهادات 

محدودیت ها 

ضمائم : پرسش نامه انگیزه های درونی در موفقیت تحصیلی 

پرسش نامه انگیزه های درونی و تاثیر در موفقیت تحصیلی 

منابع و ماخذ 

 

منابع ومأخذ:

آزاد – حسین – 1384 – آسیب روانی جلد اول – انتشارات البرز – تهران

بیانی – احمد – 1384 – روش تحقیق در علوم تربیتی – انتشارات نی – تهران

دلاور – علی – 1383 – روش تحقیق در علوم انسانی – انتشارات رشد – تهران

دلاور – علی – 1383 – آمار استنباطی – انتشارات رشد – تهران

شعبانی – محمد – 1384 – انگیزش – انتشارات بهار – تهران

شفیع زاده – رسول – 1385 – انگیزه های درونی و بیرونی – انتشارات نور – تهران

کریم زاده – رفیع – 1382 – هیجان و انگیزش – انتشارت فرهنگ – تهران

لطف آبادی – حسین 1383روان شناسی رشد – انتشارات رشد – تهران

منصور – محمود – 1384روان شناسی شخصیت – انتشارات سمت – تهران

محمدی – سید یحیی – 1385 – انگیزش و هیجان – انتشارات ارعبز – تهران


دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد