فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پیام غدیر تا قربان

اختصاصی از فایل هلپ پیام غدیر تا قربان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پیام غدیر تا قربان


تحقیق درباره پیام غدیر تا قربان

فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات 25 صفحه

 

 

 

 

این‌که غدیر پس از قربان می‌آید چه مفهومی دارد؟

شاید یک معنایش این است که آن‌کس که ادعای تشیع و ولایت و پیروی از امامت دارد، نخست باید بت بزرگ خودخواهی و خودپسندی و تنگ‌نظری را شکسته و خرد کرده و منیت و خودپرستی را به مسلخ برده باشد.

آن‌که مدعی است پیرو علی(ع) است باید از او بیاموزد، در گفتار و رفتار .

علی(ع) حتی در سخت‌ترین لحظه‌های دشوارترین جنگ تاریخ اسلام که پیامبر(ص) آن را رویارویی تمام کفر با تمام اسلام توصیف کرد، لحظه‌ای به خود و جایگاه خود و خواسته‌ی خود حتی اندیشه نیز نکرد و مولانا چه زیبا این رفتار آن بزرگوار را به تصویر کشیده که در نبرد با قوی‌ترین دشمن نیز نمی‌توان و نباید اسیر خودخواهی شد.

از این منظر، ابزارها و رویدادها به‌خودی خود اصالت ندارند، شمشیر زدن و فریاد برآوردن اگر در مسیر آرمانی اصیل و خدایی باشد، ارزش پیدا می‌کند و این امر تنها با ادعا محقق نمی‌شود. هرگاه شخص در عمل نشان دهد که حرکتش برای خداست، کوچک‌ترین و نخستین نشانه‌اش این است که چیزی را برای خود نمی‌خواهد، منافع و مصالح دیگران را قربانی لج‌بازی و کینه‌توزی و جاه‌طلبی خود نمی‌کند.

قرار بود ما دست‌کم یک گام از دنیا پیش باشیم، اگر گمان می‌کنیم آن‌ها صنعت و هنر و فناوری و تمدن دارند بدون اخلاق و معنویت، قرار بود ما همه‌ی این‌ها را داشته باشیم به‌اضافه‌ی اخلاق و معنویت،

نمی‌گویم امروز کدام را داریم و کدام را نداریم اما دوروبر خودم را که نگاه می‌کنم احساس می‌کنم اخلاق و معنویت‌مان، آن‌چنان‌که باید و شاید، نیست. حقوق یکدیگر را به‌راحتی سر کشیدن یک لیوان آب خنک، زیر پا می‌گذاریم و فراموش کرده‌ایم که خدا ممکن است از حق خود بگذرد اما از حق مردم نمی‌گذرد.

علی(ع) را با شمشیری که خون از آن می‌چکد معرفی کرده‌ایم و فراموش کرده‌ایم که آن‌چه از علی(ع) شخصیتی آرمانی و الگویی دست‌نیافتنی و حقیقتی جاودان ساخت، گفتار و رفتار علی(ع) است نه شمشیری که تنها به‌گاه ضرورت آن هم صرفاً در مسیر آرمان خویش به‌کار گرفته است.


دانلود با لینک مستقیم


پیام غدیر تا قربان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد