فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل هلپ

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه مجموعه تفریحی فرهنگی ارومیه. doc

اختصاصی از فایل هلپ پروژه مجموعه تفریحی فرهنگی ارومیه. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه مجموعه تفریحی فرهنگی ارومیه. doc


پروژه مجموعه تفریحی فرهنگی ارومیه. doc

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش  165 صفحه

 

مقدمه:

شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی یکی از شهرهای قدیمی و خوش آب و هوای ایران است و با مساحتی حدود 5899 کیلومتر مربع در شمال غرب کشور در مرز ایران و ترکیه واقع شده است وسعت خود شهر 7/42 کیلومتر مربع در جلگه ای به طول هفتاد کیلومتر و به عرض سی کیلومتر در غرب دریاچه لاجوردی ارومیه به فاصله بیست کیلومتری گسترده شده است این جلگه از رسوبات رودهای نازلوچای و شهرچای و باراندوزچای که همه ساله بطور منظم زمینهای زراعی و باغات میوه آن را مشروب می سازد پوشیده شده است .

این شهر سابقا چیچست که از نام چیچکلو (گلستان) گرفته شده است نام داشته و یکی از حاصلخیزترین و در عین حال از پر حادثه ترین شهرهای آذربایجان می باشد .

درباره حاصلخیزی و وفور آب و کثرت نعمت این سرزمین همین بس که این ناحیه چندین بار در طول تاریخ مورد تاخت و تاز آشوب طلبان داخلی و تجاوزگران خارجی قرار گرفته مخصوصا در اثر تمرد بزرگان بعضی عشایر مغرب آذربایجان به تحریک خارجی ها موجبات خرابی و قتل و غارت در این منطقه فراهم گردیده و صدمات و خسارات فوق العاده ای دیده است و بارها زراعت و باغات و آبادیهای آن پامال سم ستوران گشته و ساکنین آن از هستی ساقط شده اند . در اندک مدتی از برکت و وفور نعمت و کوشش اهالی زحمتکش جبران مافات گردیده و این منطقه حاصلخیز ساکنان خود را به نوا رسانده است ای بسا اموال اهالی در بهار به تاراج رفته و در پائیز مردم آن دیار عزم زیارت عتبات کرده اند این حقایق بر وفور نعمت خدادادی و حاصلخیزی زمین آن است .

در ادوار متوالی تاریخ این خطه زر خیز اشتهای استیلاگران را بر انگیخته گاهی سراسر این سرزمین را در  نوردیده اند چه آبادیها که ویران نگردیده و اموال مردم به غارت نرفته چه مزارعی که با خون زارعین خود آبیاری نگردیده اما پس از فرو نشستن هر یورشی بازسازی و سازندگی جریان پیدا کرده و از درون همین نا ملایمات و اغتشاشات سازندگان و اندیشمندانی بپاخاسته و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته اند .

بطور کلی ارومیه از اعصار قدیم یکی از مراکز آباد و پر جمعیت ایران بوده و فعالترین منطقه کشاورزی آذربایجان بشمار میرود با آنکه بر اثر حوادث تاریخی بارها ویران شده ولی خیلی زود به حال اولیه برگشته و عظمت و امنیت خود را بازیافته است .

شهر ارومیه را میتوان به باغی شبیه قلب انسان تشبیه کرد که ساختمان عمارت میانی آن را درختان پر بار و باغات و مراتع سرسبز چون نگینی دربرگرفته اند و از این نظر بی جهت نیست که در گذشته آن را ((دارالنشاط)) لقب داده بودند آب و هوای آن معتدل و به علت مجاورت با دریاچه ارومیه نسبتا مرطوب میباشد و دارای زمستان کمی طولانی است .

 

فهرست مطالب:

بخش اول شناخت                                                                                                             

فصل اول : مقدمه

فصل دوم : مطالعات جغرافیایی ، اقلیمی و طبیعی

فصل سوم : مطالعات تاریخی ، اجتماعی و فرهنگی

فصل چهارم : مبانی نظری طراحی

فصل پنجم : بررسی نمونه های مشابه

بخش دوم نقشه ها

نقشه ها


دانلود با لینک مستقیم


پروژه مجموعه تفریحی فرهنگی ارومیه. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد